Hoeveel KM haal je dan met een volle tank? Met 1:16 heb je volgens mij de zuinigste 2.4 van Nederland. Heb je soms een cilinder die niet meeloopt? :twisted:Gert Nijsink schreef:Ha ha, ja, je moet soms niet achter me zittenAlexV70 schreef:1:16 ? Je weet zeker dat je rijdt? Kruipen zal je dan bedoelen.....
Maar serieus, ik rij vooral op 60- en 80-km wegen, en dan zit op de cruisecontrol met 80 kmh het momentane gebruik rond de 5 liter per 100 km.
Maar goed, ik heb deze auto net, mijn eerste volle tank moet nog leeg, dus misschien kom ik slechter uit. Maakt overigens voor de afweging LPG-benzine niet echt uit, die relatie is redelijk constant begrijp ik.
LPG installatie plaatsen: waar moet ik op letten?
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ligt eraan waar je woont, als je in de grensstreek met België woont en daar gas kunt tanken voor 0.48 cent dan loont het zeer zeker.Johan s60 schreef:Oh ja helemaal overheen gelezen, nou als je die 1:16 op benzine kan handhaven, zou ik er niet aan beginnen.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
Bereken maar een tijdje uw verbruik op basis van dagteller en liters benzine tot afgetopte tank, die 1/16 haal je écht niet met een 2.4 20v. De boordcomputer van mijn V70n is de ergste leugenaar die ik in jaren heb ontmoet... 
Ook belangrijk trouwens: kies een installateur die alles zelf kan doen qua installatie en onderhoud/reparaties. De los zittende injectoren van mijn Vialle systeem moeten officieel opnieuw in het inlaatspruitstuk geperst worden, wat betekent dat het inlaatspruitstuk gedemonteerd moet worden en opgestuurd worden naar Vialle...
...toch maar eerst even proberen met laten plakken!
Bij mij zat het systeem er al in bij aanschaf. Mocht ik ooit zelf in een auto LPG laten leggen, denk ik dat ik voor wat anders dan Vialle zal gaan, aangezien er toch wel redelijk wat storingen van verschijnen op diverse fora. Dit zal ongetwijfeld ook wel liggen aan het feit dat de meeste LPG-wagens voorzien zijn van een Vialle-installatie, maar over de andere merken lees ik toch wel héél erg weinig doemberichten...
Ook merk ik dat er in mijn buurt meer en meer LPG-installateurs met verschillende merken gaan werken, maar Vialle toch wel weinig voorkomt (terwijl ik weet van sommige installateurs dat ze er vroeger praktisch uitsluitend mee werkten)!
Het LPI-systeem van Vialle wordt als superieur beschouwd qua prestaties (mijn V70n loopt zelfs beter op LPI dan op benzine), maar onderhoud en reparaties worden vaak ook als moeilijk en duur bestempeld...
Isabelle

Ook belangrijk trouwens: kies een installateur die alles zelf kan doen qua installatie en onderhoud/reparaties. De los zittende injectoren van mijn Vialle systeem moeten officieel opnieuw in het inlaatspruitstuk geperst worden, wat betekent dat het inlaatspruitstuk gedemonteerd moet worden en opgestuurd worden naar Vialle...
...toch maar eerst even proberen met laten plakken!
Bij mij zat het systeem er al in bij aanschaf. Mocht ik ooit zelf in een auto LPG laten leggen, denk ik dat ik voor wat anders dan Vialle zal gaan, aangezien er toch wel redelijk wat storingen van verschijnen op diverse fora. Dit zal ongetwijfeld ook wel liggen aan het feit dat de meeste LPG-wagens voorzien zijn van een Vialle-installatie, maar over de andere merken lees ik toch wel héél erg weinig doemberichten...
Ook merk ik dat er in mijn buurt meer en meer LPG-installateurs met verschillende merken gaan werken, maar Vialle toch wel weinig voorkomt (terwijl ik weet van sommige installateurs dat ze er vroeger praktisch uitsluitend mee werkten)!
Het LPI-systeem van Vialle wordt als superieur beschouwd qua prestaties (mijn V70n loopt zelfs beter op LPI dan op benzine), maar onderhoud en reparaties worden vaak ook als moeilijk en duur bestempeld...
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
Trouwens, RoyvW: tanken aan €0.48/l, bij welke brandstofketen is dat dan?
Goedkoopste dat ik tot nu toe heb kunnen tanken was 10ct méér dan dat, het duurste zelfs ruim 15ct meer!
Isabelle
Goedkoopste dat ik tot nu toe heb kunnen tanken was 10ct méér dan dat, het duurste zelfs ruim 15ct meer!
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
Gisteren nog volgedaan en de prijs was dan 0,548 per liter in't Gentse(een van de goedkoopste pompen)Candisa schreef:Trouwens, RoyvW: tanken aan €0.48/l, bij welke brandstofketen is dat dan?
Goedkoopste dat ik tot nu toe heb kunnen tanken was 10ct méér dan dat, het duurste zelfs ruim 15ct meer!
Isabelle
voor de goedkoopste in je streek kan je altijd kijken op:
http://brandstofprijzen.vroom.be/best_price.php
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
In het Gentse, was dat dan bij "Gandagas"? Ik moet morgen in Gent zijn, dus zal anders daar nog eerst gaan aftoppen voor ik naar huis rij, onder het motto: "Alle beetjes helpen"...
Hier in de buurt is het blijkbaar niet erg ideaal voor LPG (nog steeds goedkoper dan dieselen, daar niet van), ook zie ik een aantal tankstations in het lijstje waarvan ik weet dat ze niet eens een LPG pomp hebben...
Isabelle
Hier in de buurt is het blijkbaar niet erg ideaal voor LPG (nog steeds goedkoper dan dieselen, daar niet van), ook zie ik een aantal tankstations in het lijstje waarvan ik weet dat ze niet eens een LPG pomp hebben...
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Zelf heb ik eens jaren geleden (toen ik overstapte naar diesel) eens geprobeerd in een excel plaatje uit te zetten wat de verschillen waren, en waar het omslagpunt ligt.
Let wel: ik ging uit van een auto waar al LPG inzat. Anders moet je de aanschafwaarde van de hele LPG installatie (prijs, inbouwkosten, keuringen en kosten papieren) nog meenemen gedurende de tijd dat je met de auto wilt doen.
Je ziet wel dat LPG altijd goedkoper is, maar er zijn misschien wat meer verborgern onderhouds- en reparatiekosten. Extra klepsmering, en je start ALTIJD op benzine, dus een paar tankjes benzine komen er ook bij.
Tevens als je een aanrijding is, je auto is total de waarde van de LPG installatie is nihil.
Ik heb toen voor de diesel gekozen, mede omdat ik een losse reservewiel helemaal niks vind, en icm wat universele verkrijgbaarheid brandstof scandinavie en spanje.
zie bijlage.
Let wel: ik ging uit van een auto waar al LPG inzat. Anders moet je de aanschafwaarde van de hele LPG installatie (prijs, inbouwkosten, keuringen en kosten papieren) nog meenemen gedurende de tijd dat je met de auto wilt doen.
Je ziet wel dat LPG altijd goedkoper is, maar er zijn misschien wat meer verborgern onderhouds- en reparatiekosten. Extra klepsmering, en je start ALTIJD op benzine, dus een paar tankjes benzine komen er ook bij.
Tevens als je een aanrijding is, je auto is total de waarde van de LPG installatie is nihil.
Ik heb toen voor de diesel gekozen, mede omdat ik een losse reservewiel helemaal niks vind, en icm wat universele verkrijgbaarheid brandstof scandinavie en spanje.
zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ik neem de eerste afslag na de Belgische grens bij Maasmechelen daar heb je een Lukoil (vroeger Avia) en een Shell (vroeger Oztank). Zij hebben de goedkoopste LPG tenminste wat ik weet, goedkoopste wat ik daar getankt heb is 0.40c geweest een 4 maanden geleden. Prijs is iets gestegen en 0.51c momenteel:Candisa schreef:Trouwens, RoyvW: tanken aan €0.48/l, bij welke brandstofketen is dat dan?
Goedkoopste dat ik tot nu toe heb kunnen tanken was 10ct méér dan dat, het duurste zelfs ruim 15ct meer!
Isabelle
http://www.lukoil.be/go/nl/lukoil_station.cfm?id=278
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Fijne excel Wim! Ik heb toen ook de berekening gemaakt. Voor mij is het tanken in Belgie natuurlijk extra gunstig. Zelfs als ik de kop van auto kapot rij wegens LPG slijtage, de kop laat reviseren met LPG kleppen dan ben ik nog steeds goedkoper uit dan een diesel te rijden zonder reparaties. Ik rij dan een 40-60k per jaar.wim de jong schreef:Zelf heb ik eens jaren geleden (toen ik overstapte naar diesel) eens geprobeerd in een excel plaatje uit te zetten wat de verschillen waren, en waar het omslagpunt ligt.
Let wel: ik ging uit van een auto waar al LPG inzat. Anders moet je de aanschafwaarde van de hele LPG installatie (prijs, inbouwkosten, keuringen en kosten papieren) nog meenemen gedurende de tijd dat je met de auto wilt doen.
Je ziet wel dat LPG altijd goedkoper is, maar er zijn misschien wat meer verborgern onderhouds- en reparatiekosten. Extra klepsmering, en je start ALTIJD op benzine, dus een paar tankjes benzine komen er ook bij.
Tevens als je een aanrijding is, je auto is total de waarde van de LPG installatie is nihil.
Ik heb toen voor de diesel gekozen, mede omdat ik een losse reservewiel helemaal niks vind, en icm wat universele verkrijgbaarheid brandstof scandinavie en spanje.
zie bijlage.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- JachtgroeneVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 31.08.2013 - 22:08
- Locatie: Regio Zwolle
ja, heb ik gehad. En ook overwogen nu. Maar kwam deze V70 op benzine tegen met een lage prijs, lage km-stand en erg fraaie kleur. Dus die is het geworden, en blijft het voorlopig ookwim de jong schreef:staat 8-9 posts hierboven ;
"Ik verwacht 20 - 25.000 per jaar te gaan rijden."
maar is diesel dan niets?
Maar als het een diesel was geweest was ik inderdaad klaar geweest.
V70 2.4 2005 Cedar Green 83.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
- JachtgroeneVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 31.08.2013 - 22:08
- Locatie: Regio Zwolle
Ga ik doen, ben inderdaad bang dat dat waar is. En dan nog een keertje rekenen.Candisa schreef:Bereken maar een tijdje uw verbruik op basis van dagteller en liters benzine tot afgetopte tank, die 1/16 haal je écht niet met een 2.4 20v. De boordcomputer van mijn V70n is de ergste leugenaar die ik in jaren heb ontmoet...
Isabelle
Ik zal hem in elk geval even volgooien en kijken wat de boordcomputer beweert over hoeveel km ik met een volle tank kan. Dat ligt ruim boven de 1000 km, verwacht ik. En dan eens kijken wat het echt wordt.
V70 2.4 2005 Cedar Green 83.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
De beste methode is:
- Tank volproppen
- Dagteller op 0
- Als je ziet dat je tank goed gevorderd is, terug volduwen (bij voorkeur aan dezelfde pomp)
- Het aantal kilometers op je dagteller delen door het aantal liter je in je tank gefrommeld hebt = aantal km/l
- Het aantal liter je in je tank gefrommeld hebt, maal 100, delen door het aantal kilometer op je dagteller = aantal l/100km
Dit een paar keer doen om een gemiddeld idee te hebben... En vervolgens snel LPG laten inbouwen
Isabelle
- Tank volproppen
- Dagteller op 0
- Als je ziet dat je tank goed gevorderd is, terug volduwen (bij voorkeur aan dezelfde pomp)
- Het aantal kilometers op je dagteller delen door het aantal liter je in je tank gefrommeld hebt = aantal km/l
- Het aantal liter je in je tank gefrommeld hebt, maal 100, delen door het aantal kilometer op je dagteller = aantal l/100km
Dit een paar keer doen om een gemiddeld idee te hebben... En vervolgens snel LPG laten inbouwen

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Boertien heeft ook veel ervaring met Volvo. Schijnt bovendien (veel) netter en zorgvuldiger in te bouwen dan Mesman.M@rcel schreef: - Laat de inbouw door een Volvo/LPG specialist uitvoeren (bv Mesman in Son)
Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik ga af op de verhalen die ik lees op het 850forum.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Oh ja, nog vergeten, waar heb je die wagen gevonden? Een 2005 met 65.000 km op de teller :eeeek:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Elianmars, hoe kom jij erbij dat Mesman niet netjes inbouwt?
Mijn Vialle installatie is zeer net ingebouwd, kan niet beter door Mesman...
Mijn Vialle installatie is zeer net ingebouwd, kan niet beter door Mesman...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
Gandagas was 't niet, was de Lukoil in St Denijs Westrem(kleine 700m van de E40)Candisa schreef:In het Gentse, was dat dan bij "Gandagas"? Ik moet morgen in Gent zijn, dus zal anders daar nog eerst gaan aftoppen voor ik naar huis rij, onder het motto: "Alle beetjes helpen"...
Hier in de buurt is het blijkbaar niet erg ideaal voor LPG (nog steeds goedkoper dan dieselen, daar niet van), ook zie ik een aantal tankstations in het lijstje waarvan ik weet dat ze niet eens een LPG pomp hebben...
Isabelle
Gandagas staat wel nog goedkoper
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- JachtgroeneVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 31.08.2013 - 22:08
- Locatie: Regio Zwolle
Stond gewoon op Marktplaats. Was een wagen op diplomatiek kenteken (Spaanse ambassade), dus moest nog ingevoerd worden. Heb ik meteen een nieuwe APK en een gloednieuw kenteken.elianmars schreef:Oh ja, nog vergeten, waar heb je die wagen gevonden? Een 2005 met 65.000 km op de teller :eeeek:
Ik mocht hem voor 9000 euro overnemen, inclusief winterbanden (vraagprijs was 10.000). Heb hem ANWB laten keuren, voor 200 euro, prima in orde. Hij heeft wel wat parkeerschadetjes rondom, omdat hij 2 jaar in Madrid heeft gereden, maar dat vind ik niet echt erg. Scheelde mooi wat aanschafkosten. Ben er wel patent mee.
Nu onze vorige auto nog verkopen, iemand interesse in een Dacia Logan MCV van 2008, 85.000 km :shock: (ja, ik ben een paar jaar vreemd gegaan)
V70 2.4 2005 Cedar Green 83.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
- JachtgroeneVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 31.08.2013 - 22:08
- Locatie: Regio Zwolle
Mijn garagehouder raadde ook Boertien aan. Die zit hier toevallig in de buurt en ik kan via mijn garagehouder ook nog korting krijgen, zegt ie. Als ik het ga doen zal ik de voorgestelde prijs hier ook wel even melden, kijken of ik inderdaad een goed aanbod krijg.elianmars schreef:Boertien heeft ook veel ervaring met Volvo. Schijnt bovendien (veel) netter en zorgvuldiger in te bouwen dan Mesman.M@rcel schreef: - Laat de inbouw door een Volvo/LPG specialist uitvoeren (bv Mesman in Son)
Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik ga af op de verhalen die ik lees op het 850forum.
V70 2.4 2005 Cedar Green 83.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Wist ik niet. Wederom iets zinvols bijgeleerd.elianmars schreef:Boertien heeft ook veel ervaring met Volvo. Schijnt bovendien (veel) netter en zorgvuldiger in te bouwen dan Mesman.M@rcel schreef: - Laat de inbouw door een Volvo/LPG specialist uitvoeren (bv Mesman in Son)
Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik ga af op de verhalen die ik lees op het 850forum.

-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 24.06.2013 - 09:00
- Locatie: Heerhugowaard
Hallo allemaal,
speel nu al een tijdje met de gedachte een lpg installatie te laten inbouwen.
Even een klein vraagje is die tank meter niet omschakelbaar? Weet van vroeger dat als je schakelde van benzine naar lpg je tankmeter ook voor lpg was. of is de techniek zo vooruit gegaan dat dit nu appart moet?
mooie oplossing die vulplek achter tankklepje.
en bedankt voor alle ervaringen.
zoek nog een goede inbouwer in Noord Holland, weet iemand er één.
groet René
speel nu al een tijdje met de gedachte een lpg installatie te laten inbouwen.
Even een klein vraagje is die tank meter niet omschakelbaar? Weet van vroeger dat als je schakelde van benzine naar lpg je tankmeter ook voor lpg was. of is de techniek zo vooruit gegaan dat dit nu appart moet?
mooie oplossing die vulplek achter tankklepje.
en bedankt voor alle ervaringen.
zoek nog een goede inbouwer in Noord Holland, weet iemand er één.
groet René
geen probleem of je kan er omheen