Inrijden? Hoe doen we dit.....
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Maar is het niet zo dat je altijd bij 10.000 kilometer terug moet? Of alleen de eerste keer?Mike Philippens schreef:Klopt, aan het onderhoud wordt sowieso het meeste verdiend (het houdt de garage aan het werk).spacewagon schreef:En daar verdienen ze weer lekker aan. Beetje vloeistof links, controle rechts. En klaar. Wordt niet eens afgestempeld. En met 1.000 kilometer per week, word je zo een stamgast bij de dealer. Een onderhoudsinterval van 20.000 was 'vroeger' vrij standaard. Maar tegenwoordig kan het toch wel langer? Mijn Fiat hoefde maar eens in de 35.000 kilometer bijvoorbeeld.
Maarrrr...ervaring met alle apparaten (mechanisch of electronisch) is dat als er problemen zijn, ze in de eerste paar maanden geopenbaard worden. Dus dan is het helemaal niet zo'n slecht idee als het oog van de meester er even naar kijkt. Zit alles nog goed, lekt er niets, bepaalde vloeistoffen niet lager dan verwacht, meldingen van de bc. Dat soort dingen. Lijkt me zeker niet overbodig. De beurten die daarna komen zijn juist minder noodzakelijk. Dat is al vele malen gedemonstreerd: auto's die met alleen olie bijvullen een ton rijden.
Mijn V40: D2 Summum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Ah, dat scheeltGS_Kes schreef:Alleen de eerste keer en die beurt is op kosten van de dealer (in mijn geval, ik weet niet of dat altijd zo is), daarna bij 20k, 40k 60k voor een reguliere beurten.

Mijn V40: D2 Summum