remblokken lopen aan

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
jerkar
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 21.07.2011 - 17:52

Hallo allemaal,

Van het weekend heb ik alle schijven en blokken(leuke aanbieding parts4swedes) vervangen van mijn Volvo s60 my2006. nu 50 km verder loopt linksvoor nog steeds aan. Op de krik kun je na een flinke zwengel het wiel wel een rondje laten lopen maar hoor je dat de blokken constant tegen de schijf zitten. ook tijdens het rijden hoor je licht zingen. is dit normaal?
de rest loopt wel vrij.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
MarcoHollaar
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
Locatie: Midden van het land

Lijkt dat de remmen opnieuw ontlucht moeten worden, cq. een teveel aan remvloeistof dient te worden afgevoerd.

Met de oude blokken was meer vloeistof nodig, wellicht zoveel meer dat met de nieuwe blokken je expansie-vat het teveel aan olie niet kan bolwerken en daarom de remmen niet helemaal laat vrijkomen.

Effe checken dus....
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
jerkar
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 21.07.2011 - 17:52

Reservoir had ik wel wat leger gemaakt. Nu heb ik het tussen min. en max. gezet. Morgen even kijken of dit uitmaakt. Lucht kan in principe toch niet? Er zijn geen leidingen los gemaakt.
Gebruikersavatar
MarcoHollaar
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
Locatie: Midden van het land

Dan in principe niet als je dat niet los gehad hebt.
Heb je alle bewegende delen ook goed met kopervet ingesmeerd, zodat de rem goed kan "lossen"?
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

De blokken lopen bij een schijfrem altijd tegen de schijf aan. Maar er hoort geen druk op te staan. Als je het wiel een zwengel geeft moet het toch minimaal enkele keren ronddraaien, anders gaat het te zwaar en is er iets niet in orde.

Let wel, je lagers, assen, en bak in zijn vrij draaien allemaal mee dus dat kost ook wat energie.

Als je het niet vertrouwt en er niet uit komt, laat er dan door iemand met ervaring naar kijken. Het gaat om je remmen tenslotte!

Marc
jerkar
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 21.07.2011 - 17:52

Vanmorgen even langs euromasters gereden. Bleek de ankerplaat tegen de schijf aan te lopen :oops: 10 seconden met een schroevendraaier en het was opgelost. Bedankt voor de reacties :cheers:
kajotan
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
Locatie: Omgeving Zwolle

Heb ik inderdaad ook eens gehad bij mijn S60.
Let er wel op dat je alles rustig in rijdt/remt, liefst geen rem ingetrapt houden als je stil staat (na afremmen) i.v.m. afkoelen van de schijven en blokken.
Gebruikersavatar
MarcoHollaar
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
Locatie: Midden van het land

Te bruusk remmen zal resulteren in "verglazen" van de blokken en dan kun je weer nieuwe blokken monteren, want dat remt voor geen meter.....
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

MarcoHollaar schreef:Te bruusk remmen zal resulteren in "verglazen" van de blokken en dan kun je weer nieuwe blokken monteren, want dat remt voor geen meter.....
Pardon? Remblokken hebben juist een paar goede hittecycli nodig om maximaal te presteren. Eerst inrijden er n daarna een aantal stevige remacties, oplopend. Zoek een rustige plek uit!

Verglazen krijg je niet van hard remmen maar van langdurig een beetje remmen. Op de rem de berg af, dt soort acties. Dat de blokken heet worden en blijven tot de rook eraf slaat.

Marc
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Ik neem aan dat je de ronde stofkap bedoelt.
Ik heb dan toch het gevoel van was naar een garage gegaan voor het vervangen van je remmen.
Iedereen sleutelt maar wat aan, maar of het er echt veiliger van wordt ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
MarcoHollaar
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
Locatie: Midden van het land

Dan zeg je er wel wat bij, goed opwarmen.

Maar direct vol remmen met koude remmen is echt niet levensduur verhogend.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”