Goede prijs of niet, V70 XC ?

djarend
1st Gear member

Om een heel lang verhaal kort te maken, we moeten een andere auto kopen en hebben daar niet al teveel geld voor. Nu kunnen wij voor de huidige auto (ik noem hem maar niet hier) zo'n 2500 euro vangen en via via hebben we een hele mooie Volvo V70 XC (automaat) gezien waar we verliefd op zijn geworden. Mijn vriendin heeft er al in gereden en vind hem geweldig.
Hij heeft lederen bekleding, is van 2002 en 300.000 gelopen (toch niks voor een Volvo? ) en ziet er verder prima uit
Zij vind het heel jammer dat het geen diesel is, maar ja, als je de prijs ziet, denk ik dat je voor een diesel flink wat meer moet betalen.
De vraagprijs, ook handig, 3250 euro. De verkoper betrouwbaar, we kennen hem. Is dit een goede deal of niet voor zo'n mooie auto>
Nog 1 punt, de huidige gebruiker heeft de AWD onklaar gemaakt, hij vind het te energie verslindend en niet nodig hier. Hij kan hem zo weer gebruiksklaar maken, ik heb hier helemaal geen ervaring mee, wat te doen wat dat betreft ?
Ook zit er navigatie bij maar de disk is kwijt, daar is toch wel aan te komen.
Je ziet wel, allemaal vragen van een leek maar hopelijk komen we er uit,
ik heb overigens een jaar of 3 met 850 estate gereden, automaat, vond ik heeeerlijk.
Oceanracer
Geartronic member

Tja, voor € 3.250,00 kun je je geen buil vallen, toch? Als je tenminste wat apart houdt voor onverwachte reparaties...

Achterwielaandrijving is misschien ook gewoon defect (komt écht vaak voor bij deze modellen!) en daarom onklaar gemaakt door de mof te verwijderen. Zelfde geldt voor de navi, de laser van de speler is waarschijnlijk defect en speelt hij de CD-rom niet meer af. Maar mocht hij nog wel werken, je kunt nog gewoon nieuwe CD-rom's bij de dealer kopen.

Dus als je beiden enthousiast bent, gewoon doen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
djarend
1st Gear member

Volgens huidige eigenaar is de aandrijving niet defect maar heeft ie die zelf onklaar gemaakt en wil ie die ook wel weer werkend maken als wij dit willen.
(auto is overigens door hem gekocht om in NL film te gebruiken, hij levert auto's aan films, hij zit in de film Tegenlicht, maar dit terzijde :) )
Navigatie hetzelfde verhaal, hij had de schijf wel maar is hem kwijt, maar we hebben nu gezegd dat die wel moet werken als we de auto van hem kopen :)
We zullen zien, maar dank voor je reactie en ik denk dat we het gaan doen hoor, maar hier navragen kan nooit kwaad
lint
Geartronic member

Een aankoopkeuring door een Volvo dealer is aan te bevelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Oceanracer
Geartronic member

Een gezond portie voorzichtigheid (noem het argwaan) kan nooit kwaad.... :wink:
djarend
1st Gear member

daar heb je gelijk in Oceanracer, gaat ook niet om 10 euro of zo, ::lol:
prwi
3rd Gear member

Oceanracer, volgens mij kun je je hier een behoorlijke buil aan vallen, TS geeft aan over beperkt budget te beschikken, garagerekeningen met 4 cijfers voor de komma zijn niet uitzonderlijk voor dit type/bouwjaar/kmstand
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
mad
6th Gear member

Die Volvo is alleen aan onderdelen dat geld al waard schat ik....
XC70 D5 2009 Ocean Race
Oceanracer
Geartronic member

mad schreef:Die Volvo is alleen aan onderdelen dat geld al waard schat ik....
Nou, dat was dus ook mijn gedachte! Die kun je voor dat geld altijd nog weer doorverkopen.
djarend
1st Gear member

precies, dat is ons idee ook wel, mocht ie toch te duur voor ons zijn kan ie toch goed doorverkocht worden ? maar onze eerste insteek is absoluut om er gewoon zelf plezier van te hebben,
Oceanracer
Geartronic member

Lijkt mij de juiste insteek!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

djarend schreef:Volgens huidige eigenaar is de aandrijving niet defect maar heeft ie die zelf onklaar gemaakt en wil ie die ook wel weer werkend maken als wij dit willen.
(auto is overigens door hem gekocht om in NL film te gebruiken, hij levert auto's aan films, hij zit in de film Tegenlicht, maar dit terzijde :) )
Navigatie hetzelfde verhaal, hij had de schijf wel maar is hem kwijt, maar we hebben nu gezegd dat die wel moet werken als we de auto van hem kopen :)
We zullen zien, maar dank voor je reactie en ik denk dat we het gaan doen hoor, maar hier navragen kan nooit kwaad
zou er op staan dat hij de aandrijving repareert en even goed zoekt naar de navigatieschijf.
Volvo for life
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Die navi gebruik ik zelf niet in ieder geval. De kaarten zijn van 2009 en nieuwer hebben ze niet. Aangezien bij mij in de buurt al meer dan 100 wegen zijn aangepast sinds 2009 gebruik ik meer mijn telefoon. Best wel jammer eigenlijk!
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Candisa
2nd Gear member

Ik heb zelf een V70 benzine met dik 3 ton op de teller. Bijkomend heeft deze het leeuwendeel van deze 3 ton gereden op gas, zonder klepsmering...
Wel, mijn V70 doet het nog steeds prima op enkele kleinigheidjes na (1 slot dat vreemd doet met centrale vergrendeling, nog een tweede slot dat heel af en toe ook een blond momentje heeft, lpg-gerelateerde storingetjes)...

Ik begrijp dat die XC een vergelijkbare kilometerstand heeft, maar al die tijd gewoon op benzine heeft gelopen?
Niet al te veel zorgen om maken als die achterwielaandrijving in ere kan hersteld worden (al zie ik daar bij een hoog op de poten gezette estate persoonlijk ook weinig nut van)...

Heeft dat navigatiesysteem nog het CD-ROM systeem (zoals mijn MY2001), of is dat al wat recenter? Voor mijn CD-ROM-systeem heeft nieuwe schijven kopen bijvoorbeeld weinig nut: sinds de recentste versie er van is er véél meer veranderd, dan tussen wat er nu in zit en de recentste versie...
Voorlopig gebruik ik het originele systeem nog af en toe als ik weinig haast heb, met de TomTom stand-by in het handschoenkastje. De hele originele audio/multimedia/navigatie-zooi (nou ja, klinkt wel aardig eigenlijk, maar ben beter gewend) vliegt er bij mij op termijn uit in ruil voor after-market spul, kun je tenminste kiezen wel navigatiesysteem e.d. je gebruikt, ipv vast te zitten aan waar Volvo destijds de ruimste marge op kreeg...

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
Jurijn
2nd Gear member

Ja met de s70 heb ik daar ook last van. Nu en dan een slotje die niet mee wil werken. En ook al gehad dat de zijramen niet meer naar boven willen, maar wel via de bestuurdersknoppen :)
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
wolff24v
2nd Gear member

Gaat hier niet een alarmbelletje? AWD onklaar maken ivm "energie verslinden"?? Ik rijdt met mijn AWD ca 10-11 liter op honderd, mijn ouders met hun XC AWD komen zelfs op 9 liter op honderd. Met een non AWD denk ik dat je niet veel gunstiger uitkomt.
Op zich, als je geen waarde hecht aan AWD, kan het een keuze zijn om zonder te rijden natuurlijk, maar deze komt keihard terug als je de Volvo ooit wil verkopen.

En dan de navigatie CD. Wat kan de reden zijn om deze ooit uit de speler te halen?

Misschien ben ik te achterdochtig, maar koop op voorwaarde van werkend maken van genoemde punten lijkt me inderdaad het minste, of zelfs een aankoopkeuring.
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
Doeke Dobma
5th Gear member

lint schreef:Een aankoopkeuring door een Volvo dealer is aan te bevelen.
Volgens mij is dit vooralsnog het beste antwoord dat in dit topic is aangedragen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
mad
6th Gear member

Doeke Dobma schreef:
lint schreef:Een aankoopkeuring door een Volvo dealer is aan te bevelen.
Volgens mij is dit vooralsnog het beste antwoord dat in dit topic is aangedragen.
Dankje. Ik was al benieuwd welk antwoord JIJ het beste zou vinden :lol: :lol:
XC70 D5 2009 Ocean Race
djarend
1st Gear member

Kogel is door de kerk, we gaan hem vandaag halen, verkoper, nogmaals, is een bekende van ons dus zal ons geen oor aan naaien dus al die achterdocht is niet nodig. We krijgen hem 2 weken op proef (verkoper is na morgen 2 weken weg) en daarna zal hij er nieuwe APK opzetten, de navigatie in orde brengen en AWD laat ie aan ons over, wel of niet, geen enkel probleem zegt ie.
Ben benieuwd, vanmiddag is het zover
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”