Hoi,
Ik zie bij mijn V70, 140 pk benzine, bouwjaar 2002 aan de binnenkant bij de koppeling langs het rubber wat vloeistof komen als ik de koppeling intrap, het is maar heel erg minimaal maar toch... Ik heb dit geconstateerd doordat ik een Motor Management Service vereist melding kreeg. Dit bleek veroorzaakt door wat vocht op de geleidestroken van de positie sensor/schakelaar die onder het koppelingspedaal zit.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Is dit zelf op te lossen?
Koppelings cylinder lek?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Hoofdcilinder koppeling lek.
Oplossing vervangen en is volgens mij goed zelf (met sleutel ervaring) te doen.
Oplossing vervangen en is volgens mij goed zelf (met sleutel ervaring) te doen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Iemand die dit eens gedaan heeft of een beschrijving van Vadis hiervan heeft bijvoorbeeld?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is geen ingewikkelde reparatie, maar je kunt er niet zo makkelijk bij.
Je moet de bediening op het pedaal in de motorruimte los maken. Dan het luchtfilerhuis weghalen, anders kun je er niet bij.
Dan de slang van het remolie reservoir afknijpen, en de slang losnemen richting van hoofdcilinder.
De cilinder zit met een borgclip vast. Hier kom je lastig bij, maar het lukt wel. Dan kan de cilinder eraf. In omgekeerde volgorde de nieuwe monteren.
Wel zsm doen, want remolie tast de lak ernstig aan. Na een dag kun je de lak er zo af vegen, dus roest ligt op de loer. Na reparatie alles goed schoonmaken met alcohol.
Je moet de bediening op het pedaal in de motorruimte los maken. Dan het luchtfilerhuis weghalen, anders kun je er niet bij.
Dan de slang van het remolie reservoir afknijpen, en de slang losnemen richting van hoofdcilinder.
De cilinder zit met een borgclip vast. Hier kom je lastig bij, maar het lukt wel. Dan kan de cilinder eraf. In omgekeerde volgorde de nieuwe monteren.
Wel zsm doen, want remolie tast de lak ernstig aan. Na een dag kun je de lak er zo af vegen, dus roest ligt op de loer. Na reparatie alles goed schoonmaken met alcohol.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Zit die cylinder niet van binnenuit vast met 2 moertjes? De cylinder moet neem ik aan via de motorruimte eruit/erin? Heeft iemand een Vadis beschrijving ervan?!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klopt, zit met 2 boutjes aan de binnenkant vast.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Moet het echt kunnen met alleen het luchtfilter eruit halen? dan moet je nog onder de zekeringenkast door enz?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De luchtfilterbak moet eruit. Gewoon beginnen, dan zie je het vanzelf. Het lastigste zijn nog de boutjes en bevestiging bij de voeten, je kunt daar vrij lastig bij. Als je de luchtfilterbak weg haalt zie je vanzelf hoe en wat.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Moet de witte plastic stang dan bij het pedaal los? is dit 1 deel met de cilinder, of moet dit, achter het rubber los?
Als er een nieuwe cilinder inzit zal er ontlucht moeten worden, waar zit deze ontluchter, achterop de cilinder zelf?
Als er een nieuwe cilinder inzit zal er ontlucht moeten worden, waar zit deze ontluchter, achterop de cilinder zelf?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Is er niemand die even in Vida / Vadis de complete beschrijving voor het vervangen van de hoofdkoppelingscylinder voor een v70, 2002, 140 pk benzine even kan opzoeken?
Alvast bedankt voor de moeite.
Alvast bedankt voor de moeite.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
ik spuit er via de hulpcilinder altijd remolie in. Dan is de boel in een keer ontlucht. Als het lukt zal ik de vida procedure voor je posten. Je kunt hem ook ontluchten mbv een ontluchtings apparaat, maar dat is wat lastiger bij de koppling.HansEindhovenV70 schreef:Moet de witte plastic stang dan bij het pedaal los? is dit 1 deel met de cilinder, of moet dit, achter het rubber los?
Als er een nieuwe cilinder inzit zal er ontlucht moeten worden, waar zit deze ontluchter, achterop de cilinder zelf?
het witte gedeelte zit aan de koppeling cilinder vast.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
de procedure in Vadis.
ik hoop dat het duidelijk is..
ik hoop dat het duidelijk is..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit is een rar bestand, denk niet dat Hans hier veel mee kan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Iedereen heeft toch wel winrar op zijn PC staan?
een rar bestand uitpakken is vrij normale bezigheid.
even uitpakken, en je hebt een doc file met fotoos, tekeningen en al.
Zo copy/paste uit VIDA.
nou ja, zie maar.....anders weet ik het ook niet.
dit forum accepteert geen .doc , .txt, alleen rar en/of jpg.
een rar bestand uitpakken is vrij normale bezigheid.
even uitpakken, en je hebt een doc file met fotoos, tekeningen en al.
Zo copy/paste uit VIDA.
nou ja, zie maar.....anders weet ik het ook niet.
dit forum accepteert geen .doc , .txt, alleen rar en/of jpg.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Qwim: nee, dat is geen common program winrar...
Windows kan wel standaard zip bestanden uitpakken met de explorer. En je kan ook PDF bestanden attachen..
Windows kan wel standaard zip bestanden uitpakken met de explorer. En je kan ook PDF bestanden attachen..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
nou sorry, dan geef ik graag een ander de kans om de TS te helpen...
winrar kan je vast wel ergens downloaden, zo ben ik er ook aan gekomen, heel handig in- en uitpakprogrammaatje.
winrar kan je vast wel ergens downloaden, zo ben ik er ook aan gekomen, heel handig in- en uitpakprogrammaatje.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb het bestand als PDF al naar Hans gestuurd. Wellicht ligt hij nu al onder het dash 

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95