Hoeveel V40 met R-Design besteld?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Houtblokje
Starter

Ik geloof het ook ;-)
Mike Philippens
3rd Gear member

Nou, dan zal ik ook maar in dit topique een vinkje zetten. Ik heb - na 4 jaar in een C30 - een V40 in de bestelling staan. Wordt in december geleverd.

V40 D2 R-Design Plus Line & Business Pack Pro
Swedish Racing Green (Rebel Blue)
Premium Sound Multimedia
Keyless drive + Alarm
Verwarmde stoelen
Verwarmde voorruit
Instelbare stuurbekrachtiging
Verlichtingspack 2
Laadvloer met 2 nivo's

Ik koos voor de R-Design omdat ie gewoon nét een beetje anders is dan de 'gewone' V40. Ik vind vooral de voorkant mooier, en die 2 uitlaten zien er ook wel cool uit. De mooie velgen, de sportstoelen en de R-Design designelementen maken het af. Omdat ik niet helemaal van de uiterlijke schijn ben, heb ik met de configurator ook een Summum in elkaar gezet met dezelfde opties. Je komt dan zelfs een paar tientjes goedkoper uit. Dus vond ik het een mooie deal. Het is natuurlijk geen unieke auto, maar in deze kleur zie je ze niet heel erg veel, dat zie je ook in de kleur-poll. De meesten nemen een zwarte of witte. Persoonlijk vind ik de V40 het mooiste uitkomen in een iets lichtere kleur dan zwart. Je ziet dan zeg maar alleen een silhouet en de fraaie lijnen van de auto (facetten) vallen grotendeels weg. En dat vind ik jammer, maar het blijft een persoonlijke smaakkwestie natuurlijk.

Ik kan haast niet wachten tot december...
Afbeelding
HakanC
3rd Gear member

Mike Philippens schreef: Ik koos voor de R-Design omdat ie gewoon nét een beetje anders is dan de 'gewone' V40.
Als je kijkt naar hoeveel procent de R-Design van de V40's wordt besteld.. Dan denk ik eerder, dat over paar maanden (nu al eigenlijk), de R-Desgin de 'gewone' V40 wordt.

Maar ja in alle vormen blijft een V40 mooi ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Morri
2nd Gear member

HakanC schreef:
Mike Philippens schreef: Ik koos voor de R-Design omdat ie gewoon nét een beetje anders is dan de 'gewone' V40.
Als je kijkt naar hoeveel procent de R-Design van de V40's wordt besteld.. Dan denk ik eerder, dat over paar maanden (nu al eigenlijk), de R-Desgin de 'gewone' V40 wordt.

Ik zou er haast depri van worden al die R-designs...
denk je dat je wat anders dan de "gewone" V40 besteld, heeft straks het merendeel er een...
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Black kiwi
2nd Gear member

Morri schreef:
HakanC schreef:

Ik zou er haast depri van worden al die R-designs...
denk je dat je wat anders dan de "gewone" V40 besteld, heeft straks het merendeel er een...
Denk dat dat wel meevalt. Ik zit veel kilometers op de weg - en 9 van de 10 V40's is een 'gewone'. Heb zelf ook zitten twijfelen ivm de R-Design, maar het gebrek aan levendige/opvallende metallic kleuren was voor mij de reden om een 'gewone' te nemen.

Welke ik trouwens echt, helaas, weinig in het verkeer tegen kom is de V40 CC. Denk dat het bijna 1% van alle V40's is. Maarja, geen 14% bijtelling.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
HakanC
3rd Gear member

Let maar over 3 maanden op hoeveel R-Designs dan rijden.. Ze worden vanaf de afgelopen 2-3 weken massaal afgeleverd (14% bijteling)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik denk dat het uiteindelijk ook best wel meevalt. Er wordt natuurlijk zat besteld ivm de 14%, maar er is niet alleen een R-Design te kiezen. En niet iedereen heeft hetzelfde budget en smaak. En dan nog...ik heb niet de illusie dat ik in het segment waarin ik een auto kan kiezen (of kopen als ik dat zou doen) die écht bijzonder is. Toch? Het is ook weer niet zo dat je straks in de file staat en er ineens 4 R-Designs achter elkaar staan. Hoewel...ik zit wel eens in een Volvo sandwich op de weg. Maar dan een S60, V70, C30...ik zie van alles, maar tot nu toe bar weinig V40 R-Design. Het lijkt me sterk dat er zóveel verkocht zijn de afgelopen tijd, dat je straks ineens erover struikelt.
Afbeelding
Voskuh
2nd Gear member

En wat dan nog, lekker belangrijk. Als je het zelf maar blij bent met je keuze.
Als staan er 10 R-designs om me heen, maakt mij niet uit.
Vind het alleen maar leuk om naar te kijken.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Mike Philippens
3rd Gear member

Voskuh schreef:En wat dan nog, lekker belangrijk. Als je het zelf maar blij bent met je keuze.
Dat zal ik zeer zeker zijn! Ik vind het nu altijd al jammer wanneer mijn ritje weer ten einde is in de C30. En straks heb ik weer leuke nieuwe knopjes om mee te spelen ;)
Black kiwi
2nd Gear member

Voskuh schreef:En wat dan nog, lekker belangrijk. Als je het zelf maar blij bent met je keuze.
Dat je zelf blij moet zijn met je keuze staat natuurlijk voorop.
Maar sommige mensen vinden het leuk om nét die kleur uit te zoeken waar ze van weten dat er maar weinig van rijden. Jaren geleden (7 auto's terug al..) mocht ik bijvoorbeeld een Citroen C1 uitzoeken. Al mijn collegae reden al in rode, grijze, zwarte...dus ik heb expres gekozen voor deze aparte kleur. Heb maar 1 andere ooit gespot op de snelweg..en die rijder was fanatiek aan het zwaaien omdat wij dezelfde kleur hadden.

Als het qua geld en bijtelling niet zoveel had gescheeld, had ik een V40CC gekozen. Omdat bijna niemand dié koopt.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Voskuh
2nd Gear member

Black kiwi schreef:
Dat je zelf blij moet zijn met je keuze staat natuurlijk voorop.
Maar sommige mensen vinden het leuk om nét die kleur uit te zoeken waar ze van weten dat er maar weinig van rijden. Jaren geleden (7 auto's terug al..) mocht ik bijvoorbeeld een Citroen C1 uitzoeken. Al mijn collegae reden al in rode, grijze, zwarte...dus ik heb expres gekozen voor deze aparte kleur. Heb maar 1 andere ooit gespot op de snelweg..en die rijder was fanatiek aan het zwaaien omdat wij dezelfde kleur hadden.

Als het qua geld en bijtelling niet zoveel had gescheeld, had ik een V40CC gekozen. Omdat bijna niemand dié koopt.
Ja, dan moet je je V40 knalroze laten spuiten, of botsauto groen met glitters. Weet zeker dat je dan de enige bent in nederland!
Maar of je het dan zelf nog zo mooi vind? .. :P

Toen ik voor de prius ging, wist ik van te voren al dat ik een witte wilde hebben. Volgens mij is 80% van de priussen wit, maar daar kan ik me niet druk om maken, heb gewoon de kleur gekozen die ik zelf mooi vind staan voor die auto.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Black kiwi
2nd Gear member

Er zit een verschil tussen iets unieks willen hebben (en daarmee het forceren) of gewoon iets uitzoeken wat past binnen 'vind ik mooi' en 'rijden niet veel van rond'. ;)

Zelfs mijn Prius was een aparte kleur, maar dat was toeval.

Mike Philippens
3rd Gear member

Iedereen moet gewoon lekker doen wat ie wil. Als iemand in een rose V40 wil rijden omdat 'm dat uniek maakt, prima. Ik vind dat Perriwinkle Blue erg mooi, dus heb ik dat gekozen. Dat het een kleur is die je net iets minder ziet bij de R-Designs is 'meegenomen' maar ik had toch al niet de illusie in een bijzondere wagen te rijden. Als ie maar bijzonder prettig rijdt en lekker comfortabel is. Dan kan ik weer 4 jaar vooruit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V40”