hallo dan,
vandaag een S60 gekocht van okt 2001, onze eerste Volvo. Nu hebben wij een Opel Omega verleden icm een caravan. Om deze combinatie lekker te laten rijden hebben wij hulpveren onder de omega gezet. Is dit ook nodig voor een S60. Caravan weegt totaal 1100 kg. verder onder de indruk van kennis op het forum.
wel of geen hulpveren ivm caravan
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik heb geen idee. Betreft een 2.4 intro edition van 2001. Ik niet begrepen dat er nivo regeling opzit. (ook niet gevraagd). weet ook niet wat dat is.
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
- Volvopeter
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 09:08
- Locatie: Nunspeet
Ik heb zelf ook een S60 D5 en sleur een 1500 kg zware hobby achter mij aan doch heb geen enkel probleem met rijden. De combinatie ligt mooi horizontaal. Het maakt mijns inziens niet uit hoe zwaar je trekt maar wat is je kogeldruk. Bij mij heb ik die altijd tussen 50 en 60 kg en heb daardoor een ideale combinatie om mee te rijden.
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
heb nog niet de eer gehad om met de cobinatie te rijden, auto wordt pas vrijdag a.s geleverd. Vraag voor de hulpveren kwam voort uit eigen ervaring met een Opel Omega, die achterover ging hangen als de caravan er achter hing. Ik wild dat niet weer meemaken. Zal wel herfstvakantie worden om te testen. Ik denk dat wel ergens aangegeven wordt wat de kogeldruk mag/moet zijn
gr maarten.
gr maarten.
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Hoi Maarten, bij mijn vorige Volvo(940) had ik ook inderdaad hulpveren laten plaatsen. Ook omdat er een gastank achterin lag.
Nu bij mijn S80 ook met gastank, heb ik geen extra hulpveren nodig.
De combinatie Caravan/ Volvo ligt mooi in een lijn en ikzelf heb de kogeldruk iets zwaarder dan volvopeter namelijk op 70 kilo.
Gewoon even uit proberen.
Succes Peter
Nu bij mijn S80 ook met gastank, heb ik geen extra hulpveren nodig.
De combinatie Caravan/ Volvo ligt mooi in een lijn en ikzelf heb de kogeldruk iets zwaarder dan volvopeter namelijk op 70 kilo.
Gewoon even uit proberen.
Succes Peter
De dealer kan zien (auto-gegevens) of er niveau-regeling is gemonteerd.
65 á 70 kg is een mooie kogeldruk.
65 á 70 kg is een mooie kogeldruk.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:50
Hoi Maarten, kan nooit kwaad die hulpveren, zou het doen, heb zelf een Dethleffs van 1350 kg. erachter, wat betreft de kogeldruk zou ik 75/80 kg aanraden, dus meer dan VolvoPeter. lijkt mij echt te weinig, kans op "stuiteren"is dan wel aanwezig En natuurlijk maakt het wel uit hoe zwaar je trekt, er zit een maximum aan verbonden, ga je tot het "naadje" heb je een probleem in "net wel net niet"situaties
suc6
suc6
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20.10.2006 - 21:50
Ik heb de nieuwe s60 sinds enkele weken en heb er achteraf niveauregeling in laten zetten (ik krijg bijtelling over fabrieksopties.....), dit werkt echt perfect. De auto gaat na de eerste meters naar de normale hoogte. Mijn caravan weegt zo'n 1400 kg en frankrijk heen en terug was geen enkel probleem.
Echt een aanrader.
Echt een aanrader.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maarten, ik heb geen ervaring met S60, maar met m'n V70 classic en m'n huidige V70 heb ik altijd zonder problemen (dus zonder doorzakken) met caravan gereden. De caravan weegt (beladen) 1300 kg en ik hanteer altijd een kogeldruk van 75 tot 80 kg. Beide auto's zijn niet voorzien van hulpveren of nivoregeling. De combinatie staat er altijd mooi strak bij. Even voor de goede orde: De meeste bagage wordt vervoerd in de caravan. In de auto zijn alleen mijn vrouw en ik aanwezig en achterin de hond. Op de terugreis gecompleteerd met wat doosjes wijn...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Hoe kan een caravan met een kogeldruk van max. 80 kilo het nodig maken, om hulpveren te nemen?? Lijkt me overbodig.
En dan is een 460 er veel gevoeliger voor, dan een S60, voor doorzakken
En dan is een 460 er veel gevoeliger voor, dan een S60, voor doorzakken
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Is ook de juiste trekhaak gemonteerd?dantheman schreef:Ik heb de nieuwe s60 sinds enkele weken en heb er achteraf niveauregeling in laten zetten (ik krijg bijtelling over fabrieksopties.....), dit werkt echt perfect. De auto gaat na de eerste meters naar de normale hoogte. Mijn caravan weegt zo'n 1400 kg en frankrijk heen en terug was geen enkel probleem.
Echt een aanrader.
- hajok
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:26
- Locatie: Assen
Mijn s60 zakt flink door met zijn standaard veren met vakantiebagage voor 2 personen en nog geen 20 kilo aan fietsen. Zie foto. Ik overweeg automatische niveauregeling, maar ja, dat kost een slordige 1400,- euro...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 D5 2001
Een 2e hands setje op de kop tikken en zelf monteren, cq garage.hajok schreef:Mijn s60 zakt flink door met zijn standaard veren met vakantiebagage voor 2 personen en nog geen 20 kilo aan fietsen. Zie foto. Ik overweeg automatische niveauregeling, maar ja, dat kost een slordige 1400,- euro...
En dan zou ik kiezen voor een Volvo-specialist (uur-tarief wat lager)