Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
santu001
4th Gear member

Ik snap de reacties ook wel, maar ben zelf ook moderator op een relatief groot DVD forum. Ik kan me goed voorstellen dat de opmerking van Ritchie een optel som is van eerdere reacties of iets wat steeds terugkeert. Kritiek is natuurlijk nooit slecht en ook informatief. Alleen soms valt het meer onder de categorie: "lucht je hart" En daar zijn meestal aparte topics voor. Althans op onze forums.

Echter is de insteek van Ritchie niet zo, vermoed ik! Aan de andere kant kun je dan beter bij de importeur of Volvo Nederland klagen dan bij je dealer die er verder ook weinig mee kan doen.

Het is ook pas van toepassing met dit product, waar terecht best het een en ander over te klagen valt. Daarmee help je nieuwe potentiele SCT kopers om een beeld te krijgen en negatieve reacties hebben dan wel weer vaak de overhand t.o.v. positieve reacties, maar dat is forum eigen.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
santu001
4th Gear member

V480-S60 schreef:
Zoefje schreef:Daarnaast kan je niet bepaald zeggen dat Richie alleen maar aan het zeuren is. Richie heeft zeer veel positieve berichten gepost. Op dit punt heeft hij gewoon gelijk. Volvo maakt hier gewoon een flinke misstap.

Ook Volvoliefhebbers hebben soms kritiek.

Ik krijg steeds meer het idee dat het forum een marketingmachine van Volvo is.
Kritiek mag. Ook op het product Volvo. Daar hoor je ons niet over.
Maar wij als forum kunnen het probleem echt niet oplossen. Daarvoor moet je echt bij Volvo zelf zijn. Steeds hetzelfde geklaag gaat gewoon vervelen en komt als gezeur over.
Goed punt! Helemaal mee eens.

Alleen is het niet de doelstelling om alle problemen op te lossen maar een podium bieden, waar mensen hun ervaringen kwijt kunnen, maar wel met beleid uiteraard!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
arnoud
8th Gear member

Leuk nieuws voor de twijfelaars, minder voor de huidige eigenaren:

http://www.prmaximus.de/90036

All-new infotainment system - Sensus Connect

The Digital Display theme colours are also echoed in the all-new connected infotainment system, which is introduced in the S60, V60 and XC60 during the second half of 2013. It features a refreshed HMI with a number of innovative functions, such as:

- Cloud-based services integrated into the car, enabling future functionality updates.

- Improved navigation with 3D maps, local search, and send-to-car remote destination setting.

- New 3G telematics option (Volvo On Call), offering a WiFi hotspot for Internet connectivity.

- TuneIn Internet radio (with 80,000 channels), and music streaming through Bluetooth.

- Voice control of most infotainment and navigation functions.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
RichieB
6th Gear member

santu001 schreef:Echter is de insteek van Ritchie niet zo, vermoed ik! Aan de andere kant kun je dan beter bij de importeur of Volvo Nederland klagen dan bij je dealer die er verder ook weinig mee kan doen.
Ik heb geklaagd bij CEM, rechtstreeks in Zweden. Uit het antwoord dat ik daarop kreeg wordt het duidelijk dat SCT niet het open systeem is waarop ik gehoopt had. Er zijn commerciële keuzes gemaakt waardoor de functionaliteit van bijv. Asteroid Smart nooit gehaald zal worden. Om nog maar te spreken van een doorsnee Andoid telefoon/tablet.

Maar goed, ik zal proberen dit wat minder vaak te herhalen..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IkeV70
5th Gear member

Je kunt beter wel op grote publieke podia zoals dit forum blijven herhalen dat het product niet in orde is. Dat zal meer impact hebben dan een rechtstreekse persoonlijke klacht aan Volvo. Er is een serieus kwaliteitsprobleem met de SCT, en daar mag totdat er een oplossing is best in het openbaar over gediscusieerd worden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
santu001
4th Gear member

RichieB schreef:
santu001 schreef:Echter is de insteek van Ritchie niet zo, vermoed ik! Aan de andere kant kun je dan beter bij de importeur of Volvo Nederland klagen dan bij je dealer die er verder ook weinig mee kan doen.
Ik heb geklaagd bij CEM, rechtstreeks in Zweden. Uit het antwoord dat ik daarop kreeg wordt het duidelijk dat SCT niet het open systeem is waarop ik gehoopt had. Er zijn commerciële keuzes gemaakt waardoor de functionaliteit van bijv. Asteroid Smart nooit gehaald zal worden. Om nog maar te spreken van een doorsnee Andoid telefoon/tablet.

Maar goed, ik zal proberen dit wat minder vaak te herhalen..
Niks ten nadele van jou hoor, want jij levert altijd zinnige bijdragen. Ik doelde meer dat jouw opmerking op de stapel van anderen werd gelegd en jij daar min of meer de rekening voor kreeg! ;-)

Alles wat wij als gebruikers posten over SCT is meer dan waardevol voor anderen, want wij zijn in dit geval de early adopters. Daardoor zijn wij helaas een beetje de bèta testers van het systeem geworden. Jouw opmerking over IGO zal gewoon een hoop mensen informeren over de staat van het systeem. Vooral omdat je van Volvo traditioneel verwacht dat audio wel goed zit.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als de crew dit heel vaak ziet ze daar een opmerking over maken. Ik weet namelijk dat er behoorlijk veel tijd in gaat zitten om een forum in goede banen te leiden en men dit allemaal op vrijwillige basis doet.
Mvg. Claudio,

Mike Philippens
3rd Gear member

santu001 schreef:
RichieB schreef:
santu001 schreef:Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als de crew dit heel vaak ziet ze daar een opmerking over maken.
Tsjaa....welkom op internet, zou ik zeggen. Of beter 'welcom in the real world'. Zo gaat het overal. Je ziet waarschijnlijk hier ook heel vaak dezelfde vragen tegenkomen. Vragen, die met 10 seconden Googlen of zoeken op het forum ook opgelost hadden kunnen worden.

En als een bepaalde functionaliteit niet deugt, zullen vele nieuwe 'slachtoffers' daar steeds hun hart over blijven luchten. En de 'veteranen' zullen bezig blijven om anderen erop te wijzen hoe het zit.

Ik zou haast zeggen: als je daar niet tegen kunt, blijf dan weg van fora.
jpwg001
6th Gear member

Maar het feit dat altijd iets is gegaan zoals het gaat, betekent niet dat de moderatoren niet mogen proberen om daar verandering in te brengen. Ieder forumlid mag zich af en toe best eens bewust zijn van zijn of haar bijdrage op het forum.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
RudeDog
1st Gear member

arnoud schreef:Leuk nieuws voor de twijfelaars, minder voor de huidige eigenaren:

http://www.prmaximus.de/90036

All-new infotainment system - Sensus Connect

The Digital Display theme colours are also echoed in the all-new connected infotainment system, which is introduced in the S60, V60 and XC60 during the second half of 2013. It features a refreshed HMI with a number of innovative functions, such as:

- Cloud-based services integrated into the car, enabling future functionality updates.

- Improved navigation with 3D maps, local search, and send-to-car remote destination setting.

- New 3G telematics option (Volvo On Call), offering a WiFi hotspot for Internet connectivity.

- TuneIn Internet radio (with 80,000 channels), and music streaming through Bluetooth.

- Voice control of most infotainment and navigation functions.
Is dit niet hetzelfde persbericht als dit? http://www.volvocars.com/intl/top/corpo ... itemid=388

Dat zou betekenen dat het persbericht waarnaar je verwijst van begin dit jaar is (ondanks dat de datum op september staat) en het daarin genoemde systeem het Sensus Connected Touch zou zijn. Of zie ik dat mis?
Volvo V60 D3 MY 2012 Ocean Race
in bestelling: Volvo V60 Plugin Hybrid MY 2014
arnoud
8th Gear member

Ik heb sterke vermoedens dat dit niet hetzelfde systeem is.

Mijn gok is dat SCT een snelle dood zal sterven...

Ik zie dat het Belgische persbericht ook online is gekomen:
Nieuw infotainmentsysteem – Sensus Connect
De themakleuren van de digitale display worden ook herhaald in het infotainmentsysteem dat in de tweede helft van 2013 wordt geïntroduceerd in de S60, V60 en XC60. De HMI werd uitgebreid met een aantal nieuwe functies, zoals:
• Cloudgebaseerde services die in de wagen zijn ingebouwd, wat het updaten van de functies mogelijk maakt.
• Verbeterde navigatie met 3D-kaarten, een lokale zoekfunctie, de mogelijkheid om een bestemming op afstand in te voeren via de send-to-car-functie.
• De nieuwe 3G-optie (Volvo On Call) die een wifi-hotspot biedt voor toegang tot het internet.
• TuneIn-internetradio (met 80,000 posten) en muziekstreaming via Bluetooth
• Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties.
https://www.media.volvocars.com/be/nl-b ... n-de-volvo
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
santu001
4th Gear member

Tja, als het systeem niet wordt verbeterd en geüpdate wordt wel, maar als ik zo lees zie ik weinig nieuws. En het zou natuurlijk van de zotte zijn als het systeem na een paar maanden al opgegeven is. Tevens zou het inhouden dat men een ander systeem dan Parrot moet nemen, want die gaan voorlopig nog niks nieuws maken.

Het druist natuurlijk ook tegen het principe van Android/Asteroid in, waar het systeem redelijk up to date is te houden. Alle nieuwe features moeten dus gewoon geïmplementeerd kunnen worden, ondanks dat het systeem maar bar weinig intern geheugen heeft.

Maar dat dit soort infotainment systemen de toekomst zijn in auto's lijkt me duidelijk, dus dat men in een later stadium een verbeterde versie aanbied lijkt me logisch. Kortom als er een totaal nieuw systeem komt ben ik benieuwd op welk systeem dit gebaseerd is.

Ondanks dat het systeem beperkt is en in schril contrast staat met de huidige (veel goedkopere en compacte smartphones), heb ik dagelijks een hoop plezier van SCT. Het heeft nog steeds een hoog speledingetje gehalte en ik hou de hoop dat men nog vele verbeteringen brengt en het wellicht wat goedkoper maakt, zodat meer en meer mensen het systeem neemt of zelfs krijgt via een pakket. Maar dat ze het systeem nog zullen aanpassen zijn ze min of meer verplicht naar de mensen toe, die toch een behoorlijk bedrag hebben betaald voor SCT.
Mvg. Claudio,

santu001
4th Gear member

Mike Philippens schreef:
santu001 schreef:
RichieB schreef: Tsjaa....welkom op internet, zou ik zeggen. Of beter 'welcom in the real world'. Zo gaat het overal. Je ziet waarschijnlijk hier ook heel vaak dezelfde vragen tegenkomen. Vragen, die met 10 seconden Googlen of zoeken op het forum ook opgelost hadden kunnen worden.

En als een bepaalde functionaliteit niet deugt, zullen vele nieuwe 'slachtoffers' daar steeds hun hart over blijven luchten. En de 'veteranen' zullen bezig blijven om anderen erop te wijzen hoe het zit.

Ik zou haast zeggen: als je daar niet tegen kunt, blijf dan weg van fora.
Zoals je in mijn eerdere berichten kon lezen ben ik zelf moderator op DVD.nl. Daar lopen discussies en de gemoederen veel vaker op en voor een veel breder groter publiek. Als wij als moderators niet af en toe de boel in goede banen leiden, wordt het snel een zooitje. Daarnaast gaf ik al aan dat klagen inherent is aan dit soort problemen, echter wil dat niet zeggen dat je daar dan niks mee moet doen. De crewmembers hebben de dankbare taak om het forum op vrijwillige basis prettig te houden voor alle leden. Iets wat niet altijd in dank wordt afgenomen, maar wel essentieel is. Ze doen dit niet voor hun zelf, maar voor de leden en het forum.

Zo ook het ontopic houden van topics, waar ik me nu zelf ook schuldig aan maak. ;-)
Mvg. Claudio,

IkeV70
5th Gear member

Een forum in goede banen leiden is niet hetzelfde als het niet accepteren van kritiek op Volvo(-producten). Ik vind de uitleg / verklaring over de opmerking van Ben, o.a. van V480-S60, heel sympathiek, alleen ik denk niet dat het klopt.
Ik lees dit SCT topic altijd met veel plezier. Ik vind er niets ongezelligs aan. Er wordt niet onredelijk met modder gegooid richting Volvo. De forumleden misdragen zich niet. Niets mis mee, behalve dan dat het steeds maar weer kritiek op SCT betreft (en terecht dacht ik zo).

Neem dan het topic van de week over die TV-vrijschakel module. Dat liep echt uit de hand naar een ongezellig topic. Maar daar hebben de moderatoren dan kennelijk geen bezwaar tegen.
Neen, ik ben bang dat het toch voornamelijk de kritiek op Volvo is die door sommige moderatoren als een probleem ervaren wordt. En dat mogen ze vinden, maar zouden ze niet als moderator moeten uiten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
santu001
4th Gear member

Persoonlijk ben ik het zeker met je eens hoor. Tja crewmembers zijn ook net mensen en ik wil zeker niks goed praten hoor! Op ons forum wordt achter de schermen genoeg gediscussieerd over bepaaide belissingen, dat zal hier niet anders zijn. Ik denk dat het ook lastig is om alles in de gaten te houden, dus er zal best eens wat doorheen glippen.

Maar we moeten ook niet overdrijven. Er werd simpelweg met respect wat aangegeven door de mods. Nergens heeft men hier iemand bericht veranderd/verwijderd, iemand gebanned of ander drastische maatregelen genomen. Men gaf simpelweg wat aan. Niets meer. ;-)
Mvg. Claudio,

twcoolen
3rd Gear member

arnoud schreef:Ik heb sterke vermoedens dat dit niet hetzelfde systeem is.

Mijn gok is dat SCT een snelle dood zal sterven...

Ik zie dat het Belgische persbericht ook online is gekomen:
Nieuw infotainmentsysteem – Sensus Connect
De themakleuren van de digitale display worden ook herhaald in het infotainmentsysteem dat in de tweede helft van 2013 wordt geïntroduceerd in de S60, V60 en XC60. De HMI werd uitgebreid met een aantal nieuwe functies, zoals:
• Cloudgebaseerde services die in de wagen zijn ingebouwd, wat het updaten van de functies mogelijk maakt.
• Verbeterde navigatie met 3D-kaarten, een lokale zoekfunctie, de mogelijkheid om een bestemming op afstand in te voeren via de send-to-car-functie.
• De nieuwe 3G-optie (Volvo On Call) die een wifi-hotspot biedt voor toegang tot het internet.
• TuneIn-internetradio (met 80,000 posten) en muziekstreaming via Bluetooth
• Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties.
https://www.media.volvocars.com/be/nl-b ... n-de-volvo
Toch komen de specificaties in dat bericht 1 op 1 over met die van het huidige systeem. Reken er maar op dat het hetzelfde systeem is.

Of dacht je dat Volvo in 3 maanden tijd even een nieuw systeem implementeert?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
santu001
4th Gear member

Andere kant: Als deze extra boost voor SCT is (Wat ik ook denk), geeft dat hoop voor de ondersteuning en het vertrouwen dat men heeft in SCT. Anders had ik het nu niet in een persbericht gebracht! Momenteel is dat geen goede reclame als iemand even naar "Sensus Connected Touch" gaat googlen! :-)
Mvg. Claudio,

arnoud
8th Gear member

Er komt in ieder geval nergens het woord "Touch" in voor, dat vind ik wel opvallend.
santu001
4th Gear member

Daar zit wat in. Scherp!! ::D

Maar dat zou dus inhouden dat hun eigen 'originele' Sensus interface een immense update zou krijgen. Daar zal nog flink wat research overheen gaan dan? Opzicht geen slechte gedachte, want alles SCT voelt en proeft toch after-market en maar zeden integraal!

Maar de meeste apps (zoals TuneIn) zijn nu echt Touch georiënteerd. Dan moeten ze daar ook speciale versies van uitgaan brengen. IGO bijvoorbeeld kun je alleen maar via touch bedienen, alleen de exit knop werkt! En alle overige opties die ze noemen, neigt toch weer naar een Android (achtig) systeem!

Ik kan me voorstellen dat Volvo zich misschien enigszins verkeken heeft op SCT. Het kost wellicht toch allemaal wat meer nazorg en tijd en zijn dan ook weer afhankelijk van third parties!

Maar toch met wat updates, verfijningen en integrale tweaks om het allemaal wat beter op elkaar af te stemmen is er met het systeem niks mis! Het lijkt me dan logischer dat men nog wat tijd en moeite zou steken in het tunen van het bestaande systeem, dan na 3 maanden bekend te maken met een ander (eigen) systeem verder te gaan. Had ergens wel gehoopt dat dit een stille aankondiging is van een zeer toekomstige update van SC(T). We zullen wel zien hoe of wat. ::wink:

Typo dan toch???

Sterker nog: je zal maar net in de markt zijn voor een mooie nieuwe (kracht blauwe) V60.., zeer binnenkort...

What to do! what to do! :mrgreen:
Mvg. Claudio,

arnoud
8th Gear member

Heel simpel: de berichten van eind komende week afwachten. Ik vermoed dat dit persbericht iets te maken heeft met de opening van de IAA deze week...
twcoolen
3rd Gear member

Ik zal eens op de IAA in een Volvo met SC(T) duiken, maar ik durf een wedje te maken dat het gewoon SCT betreft.
Vergeet niet, het is pas sinds 10 juni echt leverbaar. 3 maanden is echt te kort voor een opvolger. Dan gaan bestaande SCT klanten reclameren. Al helemaal als er vervolgens vrijwel niets meer aan hun systeem gedaan wordt.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”