Lampjes spiegels

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
LightStar
4th Gear member

Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
LightStar
4th Gear member

En de foto's van Bas36 (had ik per DM en deze vroeg of ik ze wilde plaatsen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

MvR
2nd Gear member

Bas36, geven deze genoeg licht in het donker? En mag ik vragen welke lampjes je exact gekocht hebt? Zou je misschien een foto kunnen maken in het donker van een afstand?
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Mike Philippens
3rd Gear member

Hmmm...deze LED lampjes hebben ook led's aan de zijkant zo te zien. Die zitten nu in het plastic hoesje verstopt. Wordt dat zo niet te warm? Sommige high-power led's worden erg warm en ik kan me voorstellen dat ze zo misschien wel stuk gaan of de boel laten smelten.
Hoewel...ze zijn nooit erg lang achter elkaar aan denk ik?
Afbeelding
danceplaza
2nd Gear member

toevallig iemand een handleiding hoe die ik de spiegel kappen eraf kan halen van de v40?

update 1:
aaaaah gevonden!
Degene die zijn auto met zwarte velgen heeft uitgerust, kan de esthetische uitstraling ook versterken door de auto van zwarte zijspiegelkappen te voorzien.
Ond. nr. Beschrijving
31399361 Zwart
31399362 Zwart, LED
Feiten en voordelen
Zwarte zijspiegelkappen worden in combinatie met zwarte velgen aanbevolen.
Technische gegevens
Materiaal:
PC/ABS
Kleur
Zwart
Foto:
VCC_26951
update 2:

toch niet, het is de guide voor de s60, niet voor de v40 :( wie helpt me!
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
LightStar
4th Gear member

danceplaza schreef:toevallig iemand een handleiding hoe die ik de spiegel kappen eraf kan halen van de v40?

update 1:
aaaaah gevonden!
Degene die zijn auto met zwarte velgen heeft uitgerust, kan de esthetische uitstraling ook versterken door de auto van zwarte zijspiegelkappen te voorzien.
Ond. nr. Beschrijving
31399361 Zwart
31399362 Zwart, LED
Feiten en voordelen
Zwarte zijspiegelkappen worden in combinatie met zwarte velgen aanbevolen.
Technische gegevens
Materiaal:
PC/ABS
Kleur
Zwart
Foto:
VCC_26951
update 2:

toch niet, het is de guide voor de s60, niet voor de v40 :( wie helpt me!
Zal wel ongeveer hetzelfde gaan, bij een audi is het spiegelglas lostrekken (b.v. Met een TomTom houder) en dan losklikken met beleid, denk dat het bij een Volvo niet veel anders moet.

reingraat
2nd Gear member

Ik kan nergens vinden hoe ik de lampjes in de spiegels kan vervangen.
Iemand een link voor me?
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
kisman
2nd Gear member

reingraat schreef:Ik kan nergens vinden hoe ik de lampjes in de spiegels kan vervangen.
Iemand een link voor me?
Ik stuur je zo wel een PM
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Agnax
2nd Gear member

Waarom via PM? Ik denk dat er meer mensen op dit forum baat hebben bij een korte, bondige en duidelijke werkwijze, dus ik zou zo zeggen: deel het met iedereen!
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
LightStar
4th Gear member

Stelt niks voor, dat plastic plaatje kan 1 kant op als je die los hebt moet het geheel naar beneden (kans is groot dat het lampje er dan uit springt), enige wat je dan moet doen is het nieuwe lampje er weer inzitten en dichtklikken, nog geen 5 minuten werk.

Morri
2nd Gear member

Hebben jullie de ipad app Volvo v40 manual nog niet? Ideaal, alleen wel in het Engels.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
reingraat
2nd Gear member

Staat het daar in, ik ga direct checken
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Morri
2nd Gear member

Niet bij de hand nu, maar ik zag daar in ieder geval wel de zonneklep lamp in, hier ook voorbij gekomen op het forum... Lijkt me dat de lamp in de zijspiegels er ook in staat.

Die manual is zo uitgebreid, en je kan lekker zoeken.. Ik weet amper waar te beginnen.. Nog 4 dagen..
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
kisman
2nd Gear member

Het vervangen van de verlichting in de spiegelkappen staat er niet. Ik heb het anders opgelost. Gewoon de LED's naar de dealer gebracht met de vraag die te monteren. ;-)
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Voskuh
2nd Gear member

Ik heb ze vandaag proberen te vervangen, maar ze doen niks. De oude lampjes branden meteen.
Zie ik nog iets over het hoofd?
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
kisman
2nd Gear member

Anders wellicht even contact zoeken met Bas36?
reingraat
2nd Gear member

@voskuh ik heb het zelfde probleem.
fvanloon
1st Gear member
Contacteer:

Waarschijnlijk een reeds bekende opmerking, maar ook geprobeerd de LED's om te draaien?
Voskuh
2nd Gear member

Jep!
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Bas36
2nd Gear member

Ik schuif even halverwege de discussie aan, het vervangen dan de spiegellampjes is vrij eenvoudig je moet even handigheid krijgen met het loswippen van het kapje. vervolgens in het met rubber afgewerkte armatuurtje de LED's insteken. Zoals op meerdere foto's eerder is te zien op dit forum heb ik meerdere type LEDs van DX aan het werk gekregen. En ik ben erg tevreden. Ze doen het nog altijd uitstekend. Wel heb ik even moeten klooien met de juiste manier van aansluiten. ze hebben een plus en een min kant.
Plaats reactie

Terug naar “V40”