Waltersan schreef:Het valt me zowiezo op dat je als 'lastig' wordt gezien als je een los onderdeeltje komt kopen. Zeker als het voor een oudere volvo is. Losse onderdeel verkoop zal een verplicht iets zijn, maar volgens mij willen ze dat helemaal niet.
Slechts 1 keer meegemaakt dat er een gedreven onderdelenverkoper was, hij was van de oude stempel (maakt wel uit denk ik), was in den bosch.
Vind de autoverkopers tegenwoordig ook een aanfluiting, dat kan ik ook wel op die manier.
Ben schreef:Dat is erg dealer/mens afhankelijk.
Ik zie voor jou een mooie toekomst als autoverkoper in het verschiet
Zo vergaat het mij ook. In het verleden al een minder goede ervaring opgedaan bij de Volvodealer in Groningen. Daardoor in Assen terecht gekomen en gebleven. Ook nu Groningen onderdeel uitmaakt van de Broekhuisgroep is er in mijn ogen echt niks veranderd. Ik blijf dus lekker de spullen in Assen halen.
RonS60 schreef:Volvo onderdelen zijn vergeleken met andere merken normaal (gemiddeld) geprijsd. Klemmetjes/clipjes en ander bevestigings materiaal is bij Volvo wel erg duur... ik was voor mijn auto bij het over spuit project totaal ruim €200,- aan klemmetjes/clipjes en bevestigings materiaal kwijt... kunststof popnagels voor de wielkuipen en bumper €1,80 per stuk (30 stuks) klemmen voor de daklijsten €1,60 per stuk (20 stuks) klemmen voor de dorpels idem en dan nog veel meer klein grut... totaal bijna €500,- aan klein spul...
Ik heb mijn sirene stuk, welke ik door Volvotech laat repareren. Voor de montage van de wielkuipen heb ik 10 van die kunststof ponnagels nodig. Ik naar het plaatselijke schadeherstelbedrijf, kreeg ze zo mee. Maar zij hebben laatst ook mijn aansluiting van de condensor gerepareerd en dit jaar al twee maal verhaalschade gerepareerd aan de lesauto. De winst is dus al binnen, dan wordt er kennelijk niet op een paar euro gelet. Het hangt dus zeker af van je relatie met de betrokken dealers/medewerkers.
Maar even nog naar het begin: € 6,30 is natuurlijk bezopen voor twee clipjes!
RonS60 schreef:Volvo onderdelen zijn vergeleken met andere merken normaal (gemiddeld) geprijsd. Klemmetjes/clipjes en ander bevestigings materiaal is bij Volvo wel erg duur... ik was voor mijn auto bij het over spuit project totaal ruim €200,- aan klemmetjes/clipjes en bevestigings materiaal kwijt... kunststof popnagels voor de wielkuipen en bumper €1,80 per stuk (30 stuks) klemmen voor de daklijsten €1,60 per stuk (20 stuks) klemmen voor de dorpels idem en dan nog veel meer klein grut... totaal bijna €500,- aan klein spul...
Ik heb mijn sirene stuk, welke ik door Volvotech laat repareren. Voor de montage van de wielkuipen heb ik 10 van die kunststof ponnagels nodig. Ik naar het plaatselijke schadeherstelbedrijf, kreeg ze zo mee. Maar zij hebben laatst ook mijn aansluiting van de condensor gerepareerd en dit jaar al twee maal verhaalschade gerepareerd aan de lesauto. De winst is dus al binnen, dan wordt er kennelijk niet op een paar euro gelet. Het hangt dus zeker af van je relatie met de betrokken dealers/medewerkers.
Maar even nog naar het begin: € 6,30 is natuurlijk bezopen voor twee clipjes!
Mijn relatie met de plaatselijke dealer is ZEER GOED en ook bij mij komt het regelmatig voor dat ik er iets gratis krijg maar met de aantallen die ik nodig had is te begrijpen dat ik nu wel moest betalen
Zoals jij beschrijft bij de schadehersteller is een nette service, klanten die bij ons vaker zijn geweest krijgen ook wel eens wat cadeau.
Maar €6,30 zoals TS aangaf voor 2 klemmen/proppen is bij Volvo niet ongebruikelijk.
Is dat niet een omgedraaide wereld? Klanten die graag een goede relatie met een dealer willen? :s Ik heb drie Volvodealers in de buurt en als er iets moet gebeuren vraag ik bij alle een offerte op. De goedkoopste mag het fixen (leve de concurrentie en vaste prijzen bestaan niet). Het scheelt voor mij serieus geld. Frutsels voor 6 euro doe ik niet aan.
Ben schreef:Ik heb me eens laten voorrekenen dat het maken van een factuur € 25,00 kost.
De dealer verliest dan op die clipjes pakweg 2 tientjes.
Dan kan hij dus beter die clipjes van € 6 weggeven......verliest hij maar € 6 ipv € 20, toch? Eigenlijk nog minder, want inkoop is helemaal weing.
En bij een faktuur hoort ook weer een BTW bon, met de bijbehorende afdracht administratie..... 't is wat tegenwoordig.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Prijzen zijn tussen de 5 en 20 cent. per stuk(alleen is de afname vanaf 250 a 500 stuks)
Maar goed dan krab je wel achter je oren als de dealer 6 euro voor twee vraagt. Dan betaal ik liever iets meer met het idee dat ik er nog een paar honderd clipjes aan over hou.
Ik kwam er zaterdagmiddag achter dat één van mijn koplampen defect was. Even langs de Volvodealer Verkerk Houten gereden, waar ik om 16.30 uur arriveerde. Alleen nog twee verkopers in het pand. Op mijn vraag of ik zij mij ondanks dat de werkplaats reeds gesloten was nog aan een H7-lampje konden helpen, werd direct een lamp uit het magazijn getoverd en stonden beide verkopers even later met de stropdassen over mijn geopende motorkap gebogen om zelf de koplampunit te demonteren en het lampje te vervangen. Viel overigens nog niet mee, want er is speciaal torxgereedschap bij nodig en de verkoper was een tijdje zoet om de juiste maat in de werkplaats te vinden.
Gevraagd naar de "schade" werd ik met een joviaal gebaar en zonder factuur weggewuifd en werd mij een prettig weekeinde gewenst. Dat is wat je noemt Service !
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Summum schreef:Ik kwam er zaterdagmiddag achter dat één van mijn koplampen defect was. Even langs de Volvodealer Verkerk Houten gereden, waar ik om 16.30 uur arriveerde. Alleen nog twee verkopers in het pand. Op mijn vraag of ik zij mij ondanks dat de werkplaats reeds gesloten was nog aan een H7-lampje konden helpen, werd direct een lamp uit het magazijn getoverd en stonden beide verkopers even later met de stropdassen over mijn geopende motorkap gebogen om zelf de koplampunit te demonteren en het lampje te vervangen. Viel overigens nog niet mee, want er is speciaal torxgereedschap bij nodig en de verkoper was een tijdje zoet om de juiste maat in de werkplaats te vinden.
Gevraagd naar de "schade" werd ik met een joviaal gebaar en zonder factuur weggewuifd en werd mij een prettig weekeinde gewenst. Dat is wat je noemt Service !
Als je met je volvo in onderhoud bent, krijg je een assistance pas.
Hiermee kun je gratis een nieuwe lamp laten monteren bij de dealer, met uitzondering van xenon.
Summum schreef:Ik kwam er zaterdagmiddag achter dat één van mijn koplampen defect was. Even langs de Volvodealer Verkerk Houten gereden, waar ik om 16.30 uur arriveerde. Alleen nog twee verkopers in het pand. Op mijn vraag of ik zij mij ondanks dat de werkplaats reeds gesloten was nog aan een H7-lampje konden helpen, werd direct een lamp uit het magazijn getoverd en stonden beide verkopers even later met de stropdassen over mijn geopende motorkap gebogen om zelf de koplampunit te demonteren en het lampje te vervangen. Viel overigens nog niet mee, want er is speciaal torxgereedschap bij nodig en de verkoper was een tijdje zoet om de juiste maat in de werkplaats te vinden.
Gevraagd naar de "schade" werd ik met een joviaal gebaar en zonder factuur weggewuifd en werd mij een prettig weekeinde gewenst. Dat is wat je noemt Service !
Dat is inderdaad een goede service!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Wat een geleuter over die clipjes, vind je ze te duur laat ze dan gewoon liggen en doe niet alsof die dealer niet spoort.
Die dealer mag allerhande kleine onderdelen op voorraad houden om ze dan maar weg te moeten geven aan iemand die ze wel nodig heeft maar er eigenlijk liever niets voor betaald, anders verleent hij geen "service"...
tsja, wat is duur. Mijn vrouw heeft een 2012 Kia Picanto - nieuw model.
Sterretje in de voorruit opgelopen, wat uiteindelijk een scheur werd. Bij de Kia dealer laten vervangen - wordt vergoed door de verzekering. Ik heb dit even vergeleken met de kosten van het vervangen van de voorraam van mijn V60. Geloof het of niet, De Kia was circa EUR 100,-- duurder, ondanks het feit dat de voorruit van de V60 met alle toeters en bellen er duurder uit ziet.
Het gaat natuurlijk ook een beetje om de situatie. Als zo'n zielige serviceadviseur die Chinese rommel toeschuift, en dan met droge ogen durft te beweren 'dati is dan zes euro'. Dan kom je toch niet meer bij.
BlackcurrantV70 schreef:En wat zouden dergelijke clipjes kosten bij BMW of Mercedes ?
Een degelijke auto rijden voor 2pk geld gaat helaas niet lukken...
Misschien als de dealer behalve die clipjes ook nog de auto en het onderhoud gratis levert is iedereen tevreden.....
Een heel stuk minder
Volvo is gewoon niet goedkoop met dit soort dingen.
In principe kost alles geld, een dealer is geen sinterklaas maar een commercieel bedrijf, maar als je een goede klant bij de dealer bent zijn ze soms gratis (ook dat is commercie)
bart simpson schreef:Wat een geleuter over die clipjes, vind je ze te duur laat ze dan gewoon liggen en doe niet alsof die dealer niet spoort.
Die dealer mag allerhande kleine onderdelen op voorraad houden om ze dan maar weg te moeten geven aan iemand die ze wel nodig heeft maar er eigenlijk liever niets voor betaald, anders verleent hij geen "service"...
Helemaal mee eens, ik vind het logisch dat één clipje duur is, bij veel merken kan je ze zelfs niet eens krijgen of alleen per 25 in een zakje...
Volvo is verder met vrijwel alle "normale" slijtage delen schappelijk geprijsd.
Overigens en ondanks mijn eerdere opmerking hier, lijken de verhoudingen wel eens zoek.
Ik belde voor een nieuwe koplampwissermotor: 190 euri. Daar schrokken ze zelf ook een beetje van want voor dat geld heb ik ook een paar banden waar ik weer een paar jaar op kan rijden.
Het kan vreemd lopen maar die wissermotor heb ik maar 2e hands aangeschaft voor iets minder ...