Gebruikerservaring met de iGo: Raar dat je er een meerprijs voor moet betalen en dat de RTI met HD zomaar uit de levering verdwijnt. Dat moet Volvo nog maar eens uitleggen.
De iGo helpt je van A naar B, maar een modern systeem is het absoluut niet. Wat nu als je geen smartphone met een "hotspot" verbinding hebt? Dan heeft het systeem niet eens verkeersinformatie! Gewoon TMC ontbreekt al! Dus dan maar elke rit koppelen met de smartphone, niet geheel ongevaarlijk tijdens het rijden. Dat werkt dus voor NL, maar ik hoop dat iedereen ook een buitenland bundel heeft, want anders kost de verkeersinformatie heel veel geld, of je hebt over de grens gewoon geen informatie! En van A naar B kan iedereen tegenwoordig wel, het gaat juist om de route met de minste files!
Maar dan het functioneren. De melding voor de afslagen is ruim 30 meter te laat, want deze melding komt meestal na de afslag. Ook al neem je op tijd de afslag, dan komt er steevast de melding "opnieuw berekenen?".
Voor mij het meest ergelijke is dat de iGo geen zoom functie heeft. Jawel, je kunt op het scherm tikken, in of uitzoomen maar het beeld staat dan stil en de auto rijdt uit het scherm. In het beginscherm een 2e optie bij route weergeven, daar krijg je de hele route (teveel voor 800km) zonder tankstations etc. Werkt dus ook niet.
Om iGo enigszins functioneel te maken, dan moet Volvo er een fatsoenlijke zoomfunctie bij eisen, en in elk geval TMC of een gratis digitale verbindin van Volvo, wereldwijd, net zoals TomTom en Garmin dat doen. Makkelijker is natuurlijk om TomTom of Garmin gewoon toe te voegen aan het menu, zonder dat er een dataverbinding hoeft te zijn voor volledig gebruik!
Ja ik heb er een Garmin bij gekocht, niet voor het raam (heb ik een hekel aan), maar onderop de console. Staat best goed, geen kabels in het zicht en is super functioneel: (Nüvi 3598LMT-D, is ook nog 90 graden te draaien voor breedbeeld!)
iGo
- PietjeBell
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.09.2013 - 22:28
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
samenvattend, je gaat meer betalen om minder te krijgen
Volvo for life
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Jeetje wat een schermpjes heb je, waar dient dat kleine scherm voor?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- PietjeBell
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.09.2013 - 22:28
Dat is het belangrijkste schermpje, en zal wel nooit geintegreerd worden. Dat is de Stinger VIP, beter dan Coyote, en samen met Flitsmeister bijna onverslaanbaar, behalve de onherkenbare surveillanten. Zo mooi om te zien hoe dit systeem een laser uitschakeld, en hoe de (vaak dikke) agente hopeloos op haar display kijkt waarom er een foutmelding staat. En dat is nog legaal ook. Behalve dan de radardetectie, maar daar heeft de Stinger ook een oplossing voor. Ja, de Garmin is een scherm teveel, maar echt een broodnodige optie als je dagelijks Nederland moet doorkruisen.
Al rijdt ik de 1e 40 km tegenwoordig onder de 120km/u, gewoon op pure. Veel goedkoper is dit niet, zeker niet als je de accijns op de brandstof niet meerekent, maar ik ben Volvo dankbaar dat ik 5 jaar geen bijtelling heb.
Al rijdt ik de 1e 40 km tegenwoordig onder de 120km/u, gewoon op pure. Veel goedkoper is dit niet, zeker niet als je de accijns op de brandstof niet meerekent, maar ik ben Volvo dankbaar dat ik 5 jaar geen bijtelling heb.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 23.06.2013 - 12:58
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Stinger VIP, ik overweeg ook deze aan te schaffen. Maar lees veel ervaringen van gebruikers welke aangeven dat de signalering niet altijd tijdig is en ook niet alle systemen worden ondersteund?PietjeBell schreef:Dat is het belangrijkste schermpje, en zal wel nooit geintegreerd worden. Dat is de Stinger VIP, beter dan Coyote, en samen met Flitsmeister bijna onverslaanbaar, behalve de onherkenbare surveillanten. Zo mooi om te zien hoe dit systeem een laser uitschakeld, en hoe de (vaak dikke) agente hopeloos op haar display kijkt waarom er een foutmelding staat. En dat is nog legaal ook. Behalve dan de radardetectie, maar daar heeft de Stinger ook een oplossing voor. Ja, de Garmin is een scherm teveel, maar echt een broodnodige optie als je dagelijks Nederland moet doorkruisen.
Al rijdt ik de 1e 40 km tegenwoordig onder de 120km/u, gewoon op pure. Veel goedkoper is dit niet, zeker niet als je de accijns op de brandstof niet meerekent, maar ik ben Volvo dankbaar dat ik 5 jaar geen bijtelling heb.
Daarnaast vraag ik me af of de nieuwe antenne geen problemen ondervind met de in de volvo gemonteerde radar's?
Ben dus erg nieuwsgierig naar je ervaringen hierom trend
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30.06.2013 - 09:35
- Locatie: Ameide
- Contacteer:
Hoe heb je de Garmin bevestigd? Wellicht een paar foto's extra hiervan...PietjeBell schreef:Gebruikerservaring met de iGo: Raar dat je er een meerprijs voor moet betalen en dat de RTI met HD zomaar uit de levering verdwijnt. Dat moet Volvo nog maar eens uitleggen.
De iGo helpt je van A naar B, maar een modern systeem is het absoluut niet. Wat nu als je geen smartphone met een "hotspot" verbinding hebt? Dan heeft het systeem niet eens verkeersinformatie! Gewoon TMC ontbreekt al! Dus dan maar elke rit koppelen met de smartphone, niet geheel ongevaarlijk tijdens het rijden. Dat werkt dus voor NL, maar ik hoop dat iedereen ook een buitenland bundel heeft, want anders kost de verkeersinformatie heel veel geld, of je hebt over de grens gewoon geen informatie! En van A naar B kan iedereen tegenwoordig wel, het gaat juist om de route met de minste files!
Maar dan het functioneren. De melding voor de afslagen is ruim 30 meter te laat, want deze melding komt meestal na de afslag. Ook al neem je op tijd de afslag, dan komt er steevast de melding "opnieuw berekenen?".
Voor mij het meest ergelijke is dat de iGo geen zoom functie heeft. Jawel, je kunt op het scherm tikken, in of uitzoomen maar het beeld staat dan stil en de auto rijdt uit het scherm. In het beginscherm een 2e optie bij route weergeven, daar krijg je de hele route (teveel voor 800km) zonder tankstations etc. Werkt dus ook niet.
Om iGo enigszins functioneel te maken, dan moet Volvo er een fatsoenlijke zoomfunctie bij eisen, en in elk geval TMC of een gratis digitale verbindin van Volvo, wereldwijd, net zoals TomTom en Garmin dat doen. Makkelijker is natuurlijk om TomTom of Garmin gewoon toe te voegen aan het menu, zonder dat er een dataverbinding hoeft te zijn voor volledig gebruik!
Ja ik heb er een Garmin bij gekocht, niet voor het raam (heb ik een hekel aan), maar onderop de console. Staat best goed, geen kabels in het zicht en is super functioneel: (Nüvi 3598LMT-D, is ook nog 90 graden te draaien voor breedbeeld!)
Ziet er goed uit.
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
- PietjeBell
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.09.2013 - 22:28
Ik rij al ruim 20 jaar met Stinger apparatuur, dus wel een fan. Stinger heeft problemen gehad met nieuwe apparatuur van de politie die door nog geen systeem te detecteren was. Met de nieuwe antenne wordt ook deze radar gedetecteerd. Helaas ben ik deze "live" nog niet tegengekomen, maar ik twijfel er niet over dat deze goed ontvangen wordt. Het probleem blijft de detectie rond de 24Ghz band. Rond de 24Ghz vind je de deuropeners, sensoren in de matrixborden, afstandmeters in de bumpers en spiegels etc. Je kunt deze band (laten) fine tunen op de sensoren in jou auto, maar je blijft alarmeringen houden van derden. Ik heb ook nog een A6 met sensoren in de spiegel, precies op de 24 Ghz band en deze wordt bijvoorbeeld ontvangen na reflectie op een viaduct. Maar er is een simpele oplossing van Stinger, met een druk op de knop is de 24Ghz uitgeschakeld, en deze ben je nauwelijks nodig op de autobaan. Wordt het lekker rustig van, en samen met flitsmeister o.i.d loop je nog weinig risico. De detectieafstand is ruim voldoende, ik denk 500 meter of meer, maar ik vind 200 meter voldoende om af te remmen, je hoeft niet naar nul! Slechte inbouw (en dat kan zelfs bij Stinger specialisten voorkomen) zorgt wel voor een latere melding! De Stinger is duur, maar ik zie het als een verzekering voor mijn rijbewijs, en die ben ik hard nodig! De laser is ideaal in Frankrijk waar ze laser gebruiken op de autobaan, je rijdt een controle met 180km/u voorbij maar ze hebben geen snelheid gemeten!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PietjeBell
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.09.2013 - 22:28
Correctie, de Nüvi 3598LMT-D blijkt toch nog niet een goede keuze. De lage inbouw zorgt ervoor dat er geen verbinding mogelijk is met de verkeersdiensten. Ook een bijgeleverde dunne draad als antenne is te kort. Enkel als ik deze loodrecht naar het dak span krijg ik ontvangst, maar dat is weer geen gezicht. Dan beter dataverbinding maken en navigeren met de iGo. Zal e.e.a. bij Garmin navragen. Wordt vervolgt ..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.11.2011 - 12:18
2e correctie: legaal is het zeker niet. Dat is afhankelijk wat je ermee doet, en wat erop geinstalleerd zit. Maar het storen of blokkeren van signaal mag niet, en is daarnaast ook nog blokkeren van uitvoering van taken van een (opsporings)ambtenaar. Als ik je op mijn lasergun zou krijgen met een foutcode, dan ga je direct aan de kant en kun je je stinger inleveren, naast een proces verbaal. Vermijden mag, hinderen niet.
Maar het risico is dat je zoals jij zegt 180+ rijdt, en hij toch niet werkt, je een maand kan fietsen, en een bijbaantje neemt voor de boete. Nog afgezien van het veiligheidsaspect voor je mede-weggebruikers.
Maar het risico is dat je zoals jij zegt 180+ rijdt, en hij toch niet werkt, je een maand kan fietsen, en een bijbaantje neemt voor de boete. Nog afgezien van het veiligheidsaspect voor je mede-weggebruikers.
V70 D3 Limited Edition MY2012 - Black Stone
- PietjeBell
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.09.2013 - 22:28
Ik heb het ook niet bedacht, maar radardetectie is bij wet verboden, de laserdetectie niet. Dat het systeem een foutmelding geeft zal wel niet mogen, en dit is standaard ook niet ingeschakeld. Waarom altijd weer dat gelul over veiligheidsaspect? Als ik een hele dag in Duitsland rij en ik kom van Berlijn - Hannover naar Groningen, dan rijdt iedereen mij voorbij met 180+. En dan rij ik de Nederlandse grens over en is het ineens onverantwoord? Zijn alle Duitsers dan niet goed bij hun hoofd dat ze 180+ rijden? Daar heb je nog veel uit te leggen. Ook is het nog steeds zo dat de ongelukken op de autobaan door te hard rijden niet in verhouding staat tot ongelukken op 80km wegen, of de mensen met weinig km's die gewoon bang zijn in de auto. Een goede rijopleiding doet meer dan de 180 plussers afkraken! En 180+ mag gewoon, alleen dan wel in duitsland. Waarom dan een Stinger in NL? Gewoon, omdat ik voorheen met 130 km/u aan de kant werd gezet met een hele preek over veiligheid en een dikke prent, op dezelfde weg waar je nu iedereen 130 mag en waar de preek ook weer onzin is gebleken. Om NL veiliger te maken kun je over andere prioriteiten nadenken, leer linksrijders dat naar rechts gaan en 200 meter later terug geen heldendaad is maar rijden volgens het boekje, mensen die een oprit opkomen niet moet helpen door naar de linker baan te gaan, maar dat de invoeger moet kijken waar deze kan invoegen, op 80 km wegen uit de berm blijven, en als je erin komt niet overdreven moet corrigeren etc.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Mag ook niet. Onnodig linksrijden, kun je ook een bekeuring voor krijgen.PietjeBell schreef:... mensen die een oprit opkomen niet moet helpen door naar de linker baan te gaan, maar dat de invoeger moet kijken waar deze kan invoegen
Laserdetectie is 1 ding. Lasercontroles actief storen en daarmee onmogelijk maken is iets anders. Het een mag wel, het ander niet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03
Het probleem is dat de snelheidsverschillen tussen jou en de rest van het verkeer dan erg groot worden. Je hebt dan toch een serieus probleem als iemand die niet goed kijkt (ergelijk) en jouw snelheid niet goed inschat ineens met 100 km/u een strook opschuift.
Wat betreft je andere voorbeelden van gevaarlijk weggedrag. Daar heb je helemaal gelijk in, alleen rechtvaardigt dat niet het veroorzaken van grote snelheidsverschillen.
Wat betreft je andere voorbeelden van gevaarlijk weggedrag. Daar heb je helemaal gelijk in, alleen rechtvaardigt dat niet het veroorzaken van grote snelheidsverschillen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Ik gebruik Sensus Touch met iGO nu een week en onderschrijf volledig de slechte ervaringen. Sterker nog, ik vind het systeem onbruikbaar als navigatiesysteem en gebruik op dit moment mijn smartphone om te navigeren. Ik snap er niets van dat er op dit forum zo weinig geklaagd wordt over Sensus Touch en iGO of zijn er nog maar weinig gebruikers? Kan ook zijn dat ik als newbe Volvo rijder te verwend ben bij andere merken, maar ik vind het onacceptabel dat ik goed geld betaal voor een navigatie systeem plus een upgrade voor het sensus touch deel en uiteindelijk een extra product moet gaan gebruiken om normaal te kunnen navigeren. Bij mijn dealer krijg ik te horen dat er een upgrade komt van RTI, maar dat dit niet mijn sensus touch kan vervangen. Ik krijg niet de indruk dat er op korte termijn een oplossing komt voor dit probleem.PietjeBell schreef:Gebruikerservaring met de iGo: Raar dat je er een meerprijs voor moet betalen en dat de RTI met HD zomaar uit de levering verdwijnt. Dat moet Volvo nog maar eens uitleggen.
De iGo helpt je van A naar B, maar een modern systeem is het absoluut niet. Wat nu als je geen smartphone met een "hotspot" verbinding hebt? Dan heeft het systeem niet eens verkeersinformatie! Gewoon TMC ontbreekt al! Dus dan maar elke rit koppelen met de smartphone, niet geheel ongevaarlijk tijdens het rijden. Dat werkt dus voor NL, maar ik hoop dat iedereen ook een buitenland bundel heeft, want anders kost de verkeersinformatie heel veel geld, of je hebt over de grens gewoon geen informatie! En van A naar B kan iedereen tegenwoordig wel, het gaat juist om de route met de minste files!
Maar dan het functioneren. De melding voor de afslagen is ruim 30 meter te laat, want deze melding komt meestal na de afslag. Ook al neem je op tijd de afslag, dan komt er steevast de melding "opnieuw berekenen?".
Voor mij het meest ergelijke is dat de iGo geen zoom functie heeft. Jawel, je kunt op het scherm tikken, in of uitzoomen maar het beeld staat dan stil en de auto rijdt uit het scherm. In het beginscherm een 2e optie bij route weergeven, daar krijg je de hele route (teveel voor 800km) zonder tankstations etc. Werkt dus ook niet.
Om iGo enigszins functioneel te maken, dan moet Volvo er een fatsoenlijke zoomfunctie bij eisen, en in elk geval TMC of een gratis digitale verbindin van Volvo, wereldwijd, net zoals TomTom en Garmin dat doen. Makkelijker is natuurlijk om TomTom of Garmin gewoon toe te voegen aan het menu, zonder dat er een dataverbinding hoeft te zijn voor volledig gebruik!
Ja ik heb er een Garmin bij gekocht, niet voor het raam (heb ik een hekel aan), maar onderop de console. Staat best goed, geen kabels in het zicht en is super functioneel: (Nüvi 3598LMT-D, is ook nog 90 graden te draaien voor breedbeeld!)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien moet je je nog even inlezen pih2013.
Er zijn meerdere topic over dit onderwerp.
Er zijn meerdere topic over dit onderwerp.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Updates in week 40 en 46 zouden de oplossing moeten brengen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Veel meer over sensus en iGo: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 21#1216421
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Bericht over belangrijke update in week 46 heb ik inmiddels ook van dealer gekregen. Dit zou vooral het probleem moeten oplossen dat je niet kan in- en uitzoomen tijdens het navigeren.
Nu heb ik weer een nieuw probleem. Na een update kan ik iGO niet meer laden en krijg ik de boodschap:
"Activering netwerkdiensten
Kan nu geen verbinding maken met de server. Probeer uw activeringscode later in te voeren."
Welke server, welke activeringscode?
Nu heb ik weer een nieuw probleem. Na een update kan ik iGO niet meer laden en krijg ik de boodschap:
"Activering netwerkdiensten
Kan nu geen verbinding maken met de server. Probeer uw activeringscode later in te voeren."
Welke server, welke activeringscode?