AnneW schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer inzake de BOR velgen. Kan iemand mij helpen. Ik wil graag de BOR velgen onder mijn v60 PIH 2014 model (wordt eind sept geleverd). Mijn dealer geeft aan dat het absoluut niet mogelijk is om 19inch onder de v60 PIH te zetten. Dat het niet mag van is me bekend, maar dat het niet kan daar stel ik mijn vraagtekens bij gezien de berichten op dit forum? Van PIH rijders lees ik dat ze deze besteld hebben. Hoe zit het nu?
Nogal simpel. Volvo mensen houden van het zekere voor het onzekere en als Volvo niet in drievoud heeft bevestigd dat je er 19 inch onder mag leggen, dan denken de meesten (Volvo dealers voorop), dat je zult branden in de hel als je iets met je auto krijgt en het waagt een beroep op de garantie te doen.
Nou is het toevallig zo dat Heico erkend, goedgekeurd Volvo after market spul levert. Heico heeft de PiH inmiddels getest en goedgekeurd voor hun 19 inch velgen (met goedgekeurd bedoel ik dat zij hun producten door de goedkeuringscyclus van TüV etc halen voordat het product het stempel: goedgekeurd voor model XX krijgt. Zo'n document heet een "Gutachten"). Bovendien worden de Heico producten door alle Duitse dealers als officiële after-market lijn aangeboden.
Ik wil het meemaken dat Volvo een garantieclaim van een PiH met Heico 19 inch gaat weigeren. Nog veel leuker gaat het worden als ze dat zouden doen voor een PiH met hun eigen 19 inch velg. Ik krijg al een huilbui van het lachen bij de gedachte.
Ik ben er overigens van overtuigd dat de soep helemaal niet zo heet wordt gedronken als hier beweerd wordt. Er gaat niets kapot van het rijden met 19 inch. Iets gaat kapot onder garantie wanneer het onderdeel niet deugt. Daar is het namelijk garantie voor. Al het andere dat kapot gaat, begeeft 't omdat Superfunky niet zo voorzichtig met auto's omgaat en niet omdat hij op grote wielen met dun rubber rijdt.