Hello autofanaten, hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik stapte net in de auto, vanmorgen reed ik daar ook in en toen is me volgens mij niets opgevallen (of ik ben gewoon dubbelsuf geweest).
Maar... er staat een zwembadje onder mijn stuur op de vloer. Ik heb dat al eens eerder gehad en toen is tot twee keer toe iets met de airco gedaan.
Nu weet ik echter zéker dat het keihard geregend heeft en zie ik ook (lach niet) links bij de stijl naast de voorruit) groene aanslag en lijkt het daar wel nattig te zijn.
Komt dat water nou gewoon door de regen? Waarvandaan dan? Iemand een idee? Ik zie nergens verder iets, alleen is wel bijna altijd de deurstijl van binnen (dus als je de deur opent) nat. Ergens lijkt dus water doorheen/in te lopen.
Suggesties?
Grrrr altijd wat met die kar als ik met vakantie wil.
Tweede vraag: iemand een suggestie hoe ik de mat zo snel mogelijk droog krijg? Kwestie van binnen leggen of hangen?
Help?
Zwembad in de auto linksvoor
- edraket
- 7th Gear member
Kunnen een paar dingen zijn. Als eerste denk ik aan het voorraam. Is deze al eens vervangen? Vaak is de ruit niet goed gekit en lekt deze water naar binnen. Als je overmatig veel windgeruis waarneemt vanaf de voorruit is dat de eerste verdachte.
Dan de airco afvoer. Deze zit in de middenconsole en als het slangetje niet goed zit of verstopt is krijg je ook water binnen.
Aks derde het deurpaneel. Er zit een afscherming aan de binnenkant van de deur om het water buiten te houden. Dat water loopt langs de raamsnor aan de binnen binnenkant van het raam langs en zo via de afwatering naar buiten. Als de afdichting niet ok is kan het water ook naar binnen lopen.
En als laatste de afvoer bij de paravan. Als deze dicht zit kan er ook water binnen komen.
Succes met zoeken in elk geval.
Dan de airco afvoer. Deze zit in de middenconsole en als het slangetje niet goed zit of verstopt is krijg je ook water binnen.
Aks derde het deurpaneel. Er zit een afscherming aan de binnenkant van de deur om het water buiten te houden. Dat water loopt langs de raamsnor aan de binnen binnenkant van het raam langs en zo via de afwatering naar buiten. Als de afdichting niet ok is kan het water ook naar binnen lopen.
En als laatste de afvoer bij de paravan. Als deze dicht zit kan er ook water binnen komen.
Succes met zoeken in elk geval.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
En voor drogen: alle losse delen buiten de auto in de zon en voor in de auto: onder de vloerbedekking en erop dikke laag kranten, na een uur vervangen, nog een keer, tot de kranten niet meteen zeiknat zijn. Dan een tijd laten zitten.
Daarna moet het redelijk droog zijn. En naar een zonnig oord op vakantie gaan, dan droogt de auto wel verder
Marc
Daarna moet het redelijk droog zijn. En naar een zonnig oord op vakantie gaan, dan droogt de auto wel verder

Marc
-
- 2nd Gear member
@ edraket: Nou je het zegt... het raam is inderdaad vervangen een keer. Ik zit me nu rot te denken of ik al eerder water daar had. Volgens mij is de deur altijd bij het opendoen wel nattig geweest, dus dat zou dan niet kunnen denk ik. Het groene 'alg' zit ook echt op de stijl tussen naast de voorruit bij het dashboard. Dat zit er dus al een tijdje. Of bedoel je echt de voorruit zelf? Dat is wel een originele maar zou ik dan niet méér water moeten zien of is dat best mogelijk zo ergens achter? Maar zóveel water op de grond? Raar toch 
Die airco is al 2 keer gedaan als ik dit had. Maar eigenlijk staat de airco uit, alleen gisteren na hardlopen even aangehad samen met de voorruit ontwaseming. Hele zomer niks geen problemen?
Deurpaneel.... waar zou ik dan moeten zoeken denk je? De rubbers zijn allemaal goed voor zover ik kan zien.
En dan ook @s60magic paravan paravan.... ehm.... daar zit ik dan met mijn 2 linkerhanden... waar kijk ik dan? *bloos* O wacht dat is het lekbakje onder de ruit als het ware toch? Ik ga zo eens even kijken.
Ik vind het zo idioot. Zou ik vanmorgen niks gezien hebben? Zou het dan na het ritje van 40 km ineens in een half uur zo nat zijn geworden? Of toch gewoon gisteren met de regen?
Ik snap er niets van
Gelukkig schijnt het zonnetje even... matje hangt te drogen (je weet niet hoeveel water eruit droop echt idioot), er liggen kranten en handdoeken op de vloer.
Zucht... en nee... de vakantie gaat ook niet naar een zonnig oord

Die airco is al 2 keer gedaan als ik dit had. Maar eigenlijk staat de airco uit, alleen gisteren na hardlopen even aangehad samen met de voorruit ontwaseming. Hele zomer niks geen problemen?
Deurpaneel.... waar zou ik dan moeten zoeken denk je? De rubbers zijn allemaal goed voor zover ik kan zien.
En dan ook @s60magic paravan paravan.... ehm.... daar zit ik dan met mijn 2 linkerhanden... waar kijk ik dan? *bloos* O wacht dat is het lekbakje onder de ruit als het ware toch? Ik ga zo eens even kijken.
Ik vind het zo idioot. Zou ik vanmorgen niks gezien hebben? Zou het dan na het ritje van 40 km ineens in een half uur zo nat zijn geworden? Of toch gewoon gisteren met de regen?
Ik snap er niets van
Gelukkig schijnt het zonnetje even... matje hangt te drogen (je weet niet hoeveel water eruit droop echt idioot), er liggen kranten en handdoeken op de vloer.
Zucht... en nee... de vakantie gaat ook niet naar een zonnig oord

-
- 2nd Gear member
Ik heb nog eens goed gekeken
Voorruit lijkt toch wel goed gekit te zijn, ik zie ook nergens iets nats.
Motorkap open: niks geks gezien
Gaten met gaas onder voorruit: bladeren eruit, viel mee, moet er nog ergens anders iets weg?
Onder de portierdeur gevoeld bij de rubbers. Het LIJKT daar nat te zijn. Ik zie alleen niks bij de ruit van de deur boven. Waar kan het water er nou in en doorlopen dan? Zou het water dan onder de deur doorsijpelen? Het lijkt wel nat van deur naar de mat. Niet naast de versnellingspook ofzo, ik denk meer aan de deur dan
Mmmm als het geen airco of koeling is, dan is het voor nu vooral even vervelend maar niet 'ernstig' denk ik.
Weet even niet goed wat ik zal doen
Voorruit lijkt toch wel goed gekit te zijn, ik zie ook nergens iets nats.
Motorkap open: niks geks gezien
Gaten met gaas onder voorruit: bladeren eruit, viel mee, moet er nog ergens anders iets weg?
Onder de portierdeur gevoeld bij de rubbers. Het LIJKT daar nat te zijn. Ik zie alleen niks bij de ruit van de deur boven. Waar kan het water er nou in en doorlopen dan? Zou het water dan onder de deur doorsijpelen? Het lijkt wel nat van deur naar de mat. Niet naast de versnellingspook ofzo, ik denk meer aan de deur dan
Mmmm als het geen airco of koeling is, dan is het voor nu vooral even vervelend maar niet 'ernstig' denk ik.
Weet even niet goed wat ik zal doen

Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- edraket
- 7th Gear member
Kijk even verder als die gaten met gaas. Iets verder naar voren zittenlinks en rechts gaten waar het water afgevoerd wordt. Die zitten vaak verstopt.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
Even water op de zwarte kap laten lopen en je ziet vanzelf of het wegloopt of niet.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- dieselpower
- 4th Gear member
uuuhhhh dude, ik hoop het niet voor je maar misschien heb je last van hetzelfde als wat ik vorig jaar met m'n V70 had.
Bij mij begon het aan de passagierskant, was het z#*knat. Later, tijdens- en na een echt harde regenbui onderweg zag ik het ook bij de bestuurderskant. Het water kwam van boven en liep aan de voorkant, over de bekleding naar beneden. Daar zakte het in de bodembekleding en daar was het kletsnat, de verticale bekleding tegen het schutbord was best snel droog (het water zakte immers naar beneden).
Hieronder de link van mijn topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50957
Suc6
Bij mij begon het aan de passagierskant, was het z#*knat. Later, tijdens- en na een echt harde regenbui onderweg zag ik het ook bij de bestuurderskant. Het water kwam van boven en liep aan de voorkant, over de bekleding naar beneden. Daar zakte het in de bodembekleding en daar was het kletsnat, de verticale bekleding tegen het schutbord was best snel droog (het water zakte immers naar beneden).
Hieronder de link van mijn topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50957
Suc6
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Edwin
- 5th Gear member
Ik heb dit ook een keer gehad bij de V40. Ruitkit leek goed, maar zat een heel miniscuul sneetje in en de bekleding van de A stijl zat tegen dat sneetje aan waardoor dit een aanzuigende werking had. Heeft lang geduurd voordat ik dat gevonden heb en kon na de vondst niet geloven dat er zoveel water in de auto kon komen! Het kwam er ook met vertraging in, dus niet direct bij de eerste regen, maar na verloop van tijd (water moest kennelijk eerst aangezogen worden, vervolgens de raamstijlbekleding doorweken om daarna door te druppelen naar onder langs/door dashboard om vervolgens bij de pedalen pas op te worden gemerkt).
Je wilt niet weten hoe vaak ik na een regenbui in onmogelijke posities op de kop met zaklamp achter het schutboard, boven de pedalen en achter het dashboard heb gekeken zonder dus een lek te vinden, terwijl die gewoon op ooghoogte op zeer makkelijk te bereiken plek zat!!
Ergo: waterlekkage komt niet altijd daar vandaan waar je het verwacht!!
Droogtip: kussensloop met kattengrid (Floricat, €1,39/8liter).
Sloop is lekker vorm en in-prop baar en kattegrid droogt en absorbeert als de beste!
Succes en laat ff weten wat het was!
Gr. Edwin.
Je wilt niet weten hoe vaak ik na een regenbui in onmogelijke posities op de kop met zaklamp achter het schutboard, boven de pedalen en achter het dashboard heb gekeken zonder dus een lek te vinden, terwijl die gewoon op ooghoogte op zeer makkelijk te bereiken plek zat!!
Ergo: waterlekkage komt niet altijd daar vandaan waar je het verwacht!!
Droogtip: kussensloop met kattengrid (Floricat, €1,39/8liter).
Sloop is lekker vorm en in-prop baar en kattegrid droogt en absorbeert als de beste!
Succes en laat ff weten wat het was!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
@ dieselpower: nee nee nee nee dat is het vast niet
hellup. Hahaha ik zie het helemaal voor me dat ze op zoek waren naar het 'lek'.
@ edwin: ik ga nóg een keer de randen langs. Goeie tip van het sloop, heb al eens grit gebruikt toen ik een fles olie had laten omvallen achter de stoel. Grrrrr (uiteindelijk trouwens met Dasty van Wibra weggekregen)
Ik ga eens kijken naar mijn matje of dat al een beetje droger is en weer een nieuw krantje erin leggen.
Pfff wat een gedoe allemaal weer
Bedankt voor het meedenken, ik ga er morgen weer mee verder

@ edwin: ik ga nóg een keer de randen langs. Goeie tip van het sloop, heb al eens grit gebruikt toen ik een fles olie had laten omvallen achter de stoel. Grrrrr (uiteindelijk trouwens met Dasty van Wibra weggekregen)
Ik ga eens kijken naar mijn matje of dat al een beetje droger is en weer een nieuw krantje erin leggen.
Pfff wat een gedoe allemaal weer

Bedankt voor het meedenken, ik ga er morgen weer mee verder
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- snorremans
- 5th Gear member
Heb je een opendak erin zitten? dan zouden de afvoeren wel eens verstopt kunnen zitten, deze lopen langs de A stijl.
De binnen bekleding van de voorportieren er wel eens af geweest ? als deze niet waterdicht weer terug geplaatst zijn, loopt het regen water tussen de zijruit en het portierrubber naar binnen, en kan dit als de binnenbekleding niet waterdicht is op de grond komen.
Ik gok eerder dat de paravaan verstopt zit
De binnen bekleding van de voorportieren er wel eens af geweest ? als deze niet waterdicht weer terug geplaatst zijn, loopt het regen water tussen de zijruit en het portierrubber naar binnen, en kan dit als de binnenbekleding niet waterdicht is op de grond komen.
Ik gok eerder dat de paravaan verstopt zit
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 2nd Gear member
@ snorremans: geen open dak gelukkig 
Vanmorgen weer gekeken, want nu zag ik duidelijk dat het allemaal 'begon' naast het portier. Moet dus wel van buiten komen. Rustig alles afgevoeld en het is halverwege de stijl vochtig (vandaar het groen aan de onderkant denk ik). Aha. Goed gekeken naar voorruit, aar rubbers overal. Ik zie niks echt bijzonders
Kan het ook echt iets heel kleins zijn? Ik zag wel veel rommel in het gootje helemaal voorin in de punt waar loopt het water eigenlijk heen dat daar naar beneden loopt?
Het lijkt dus niet de paravan te zijn denk ik, want het komt van hoger volgens mij (water gaat niet omhoog lijkt me)
Zzzzz wat een stom gedoe zeg

Vanmorgen weer gekeken, want nu zag ik duidelijk dat het allemaal 'begon' naast het portier. Moet dus wel van buiten komen. Rustig alles afgevoeld en het is halverwege de stijl vochtig (vandaar het groen aan de onderkant denk ik). Aha. Goed gekeken naar voorruit, aar rubbers overal. Ik zie niks echt bijzonders
Kan het ook echt iets heel kleins zijn? Ik zag wel veel rommel in het gootje helemaal voorin in de punt waar loopt het water eigenlijk heen dat daar naar beneden loopt?
Het lijkt dus niet de paravan te zijn denk ik, want het komt van hoger volgens mij (water gaat niet omhoog lijkt me)
Zzzzz wat een stom gedoe zeg

Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- edraket
- 7th Gear member
Ja klopt. Als het water niet meteen wegloopt moet je deze eerst ontstoppen. Onderaan zitten ze vast met een hersluitbare tie-wrap. Is even pielen om hem lost te halen, maar er zit een bocht in de slangen, en doorduwen met bijv een trekveer lukt meestal niet. Je kunt ook de hogedruk spuit erop zetten, maar dan moet je beloven dat je een foto van jezelf maakt nadat je dat gedaan hebt.max2010 schreef:@ edraket, ja die grotere gaten links en rechts, daarvan zat er eentje een beetje vol met rommel. die bedoel je toch? Moet ik daar water overheen gieten?

855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- RoaldH
- 6th Gear member
Hahah. Dat is zoooooo erg.edraket schreef:Je kunt ook de hogedruk spuit erop zetten, maar dan moet je beloven dat je een foto van jezelf maakt nadat je dat gedaan hebt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
@ edraket: hahaha jij zag dat al helemaal voor je he
Ik heb er 2 liter overheen gegoten maar alles liep direct weg en kwam er netjes weer onderaan uit op de grond (niet in de kar dus).
Zucht

Zucht
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- edraket
- 7th Gear member
Dan is dat het probleem niet en zul je verder moeten zoeken naar de aangegeven punten.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
Ja ik heb vanmorgen al echt gezocht. Volgens mij ergens halverwege de stijl. Daar begint het nat te worden van binnen (nou ja vochtig dan)
Ik zie echt niks bij de voorruit of de rubbers. Het moet iets heel kleins zijn denk ik.
Ik zie echt niks bij de voorruit of de rubbers. Het moet iets heel kleins zijn denk ik.
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
-
- 4th Gear member
Jeetje, heb zelf in een ver verleden, het volgende gedaan.
Ga in de auto zitten en vraag je vrouw/zoon dochter/buurmanetc of de tuinslang op die plekken kan stralen waar jij vermoed dat het zit.
Let op niet krachtig natuurlijk, gewoon een regenbuitje simuleren.
Probeer anders wat bekleding weg te halen van de a-stijl.
Succes, enne laat het vooral weten wat je oplossing is.
Ga in de auto zitten en vraag je vrouw/zoon dochter/buurmanetc of de tuinslang op die plekken kan stralen waar jij vermoed dat het zit.
Let op niet krachtig natuurlijk, gewoon een regenbuitje simuleren.
Probeer anders wat bekleding weg te halen van de a-stijl.
Succes, enne laat het vooral weten wat je oplossing is.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985