Problemen met acceleratie T4 na onderhoud
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50
Helaas, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen van de dealer of Volvo Nederland. nog even wachten dus.....
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50
Terugkoppeling van Volvo gehad:
===
Het probleem is aan Volvo Car Corporation gerapporteerd en dit wordt door de technische specialisten van VCC onderzocht. in verband met de vakantieperiode zal een inhoudelijke visie langer op zich laten wachten dan te doen gebruikelijk en kunnen wij op dit moment helaas geen tijdspanne aangeven. Wij vragen uw begrip hiervoor.
===
Ben dus nog in afwachting.
===
Het probleem is aan Volvo Car Corporation gerapporteerd en dit wordt door de technische specialisten van VCC onderzocht. in verband met de vakantieperiode zal een inhoudelijke visie langer op zich laten wachten dan te doen gebruikelijk en kunnen wij op dit moment helaas geen tijdspanne aangeven. Wij vragen uw begrip hiervoor.
===
Ben dus nog in afwachting.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- remmm
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20
pfffff lekker en nog steeds traag dus.. die van mij rijdt niet anders na service 2.0 maar ik heb natuurlijk ook geen overboost op mijn T3 dus was te verwachten... alleen de pieptoon is wel anders geworden van mijn gordel?
succes met wachten op.de oplossing
succes met wachten op.de oplossing
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50
Wederom terugkoppeling gehad van Volvo (na een geirriteerd mailtje van mij met betrekking tot de eerder gegeven terugkoppeling).
Men wil de auto nog een keer hebben voor verder onderzoek. op 4-9 gaat de Auto wederom naar Volvo NL.
afwachtend dus.
Men wil de auto nog een keer hebben voor verder onderzoek. op 4-9 gaat de Auto wederom naar Volvo NL.
afwachtend dus.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- Absane
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41
Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Ik ben direct navraag gaan doen en het antwoord is het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Volvo Nederland en Volvo Zweden.
Volvo geeft als reactie:
“De fabriek heeft via Service 2.0 een softwarematige aanpassing geladen in de Volvo V40 T4.
Dit omdat is gebleken dat bij een beperkte chassisreeks de eerste en tweede versnelling een incorrecte parameter-instelling heeft af-fabriek waardoor het vermogen in de eerste en tweede versnelling buiten de fabrieksspecificaties valt en er daardoor overpower aanwezig was. De software is in lijn gebracht met overige Volvo V40 T4-modellen in de markt. Service 2.0 kan niet ongedaan gemaakt worden. Echter, de Volvo V40 T4 voldoet ook nu nog aan de door de fabriek opgegeven specificaties en prestaties”
Lekker dit.
Ik heb navraag gedaan bij Volvo Nederland en Volvo Zweden.
Volvo geeft als reactie:
“De fabriek heeft via Service 2.0 een softwarematige aanpassing geladen in de Volvo V40 T4.
Dit omdat is gebleken dat bij een beperkte chassisreeks de eerste en tweede versnelling een incorrecte parameter-instelling heeft af-fabriek waardoor het vermogen in de eerste en tweede versnelling buiten de fabrieksspecificaties valt en er daardoor overpower aanwezig was. De software is in lijn gebracht met overige Volvo V40 T4-modellen in de markt. Service 2.0 kan niet ongedaan gemaakt worden. Echter, de Volvo V40 T4 voldoet ook nu nog aan de door de fabriek opgegeven specificaties en prestaties”
Lekker dit.
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Blij dat de beurt goed is bevallen.Absane schreef:Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Lekker dit.


V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wat voelde je dan voor verschil?
(maar wat heb je te klagen als de auto voldoet aan de specificaties?)
(maar wat heb je te klagen als de auto voldoet aan de specificaties?)
Volvo for life
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Ik begrijp je frustratie, maar als die waarden inderdaad correct zijn dan kan dit toch echt op een korte termijn gaan zorgen voor braak van verschillende onderdelen. Lijkt mij niet wenselijk. Het is natuurlijk zo dat je sneller went aan extra kracht, maar niet snel aan minder kracht.Absane schreef:Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Ik ben direct navraag gaan doen en het antwoord is het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Volvo Nederland en Volvo Zweden.
Volvo geeft als reactie:
“De fabriek heeft via Service 2.0 een softwarematige aanpassing geladen in de Volvo V40 T4.
Dit omdat is gebleken dat bij een beperkte chassisreeks de eerste en tweede versnelling een incorrecte parameter-instelling heeft af-fabriek waardoor het vermogen in de eerste en tweede versnelling buiten de fabrieksspecificaties valt en er daardoor overpower aanwezig was. De software is in lijn gebracht met overige Volvo V40 T4-modellen in de markt. Service 2.0 kan niet ongedaan gemaakt worden. Echter, de Volvo V40 T4 voldoet ook nu nog aan de door de fabriek opgegeven specificaties en prestaties”
Lekker dit.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40413
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp heb je tijdelijk meer gehad dan wat je besteld hebt en is dat nu rechtgetrokken om te voorkomen dat de boel stuk gaat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35
Mja...het is volgens mij ook wel gangbaar dat dit gedaan wordt bij diverse merken. Mijn D2 komt iig ook niet niet tot 70-80% van het maximum vermogen in de 1e versnelling als ik het meterje moet geloven. En zo voelt het ook. Ik denk dat hij zelfs in de tweede versnelling harder accelereert dan in de eerste. Die is dus ook flink geknepen in de eerste versnelling.
Ik had voorheen een Delta integrale, die werd ook geknepen in de eerste versnelling (en dat is maar goed ook...), en mijn Leon 2.0FSI was gewoon ronduit suf in de 1e versnelling ondanks de 150pk/200Nm.
Vervelend wel als je een stap terug moet doen. En helemaal als je daardoor ver onder de beloofde acceleratiecijfers zit.... gelukkig gelden voor de D2 geen acceleratiecijfers
Ik had voorheen een Delta integrale, die werd ook geknepen in de eerste versnelling (en dat is maar goed ook...), en mijn Leon 2.0FSI was gewoon ronduit suf in de 1e versnelling ondanks de 150pk/200Nm.
Vervelend wel als je een stap terug moet doen. En helemaal als je daardoor ver onder de beloofde acceleratiecijfers zit.... gelukkig gelden voor de D2 geen acceleratiecijfers

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Meten is weten ben ik achter doe maar gewoon weg een 0 naar 100 dan kom je er achter dat de auto de opgegeven waarde van 7,7 sec totaal niet meer haalt en dan maar blijven beweren dat het goed is en dat de auto nu correct zijn.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
- Absane
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41
Ik vind het best een groot verschil.
De 1e versnelling heeft nu in vergelijking een stuk minder power, je moet nu echt zo snel mogelijk naar de 2e. Wat betreft de 'prestaties' af fabriek; ik vraag me inderdaad ook af wat deze specificaties zijn en of deze daadwerkelijk gehaald worden. Ik zit nu verder van de 7.7 af dan voor de servicebeurt!
De communicatie eromheen was wel wat jammer. Ik hield dit topic al in de gaten, en nadat ik verschil merkte wist de dealer direct te vertellen, voordat ik bovenstaand verhaal kreeg, dat er geen verschil in het motormanagement zou zijn. Achteraf bleek dit dus wel.
De 1e versnelling heeft nu in vergelijking een stuk minder power, je moet nu echt zo snel mogelijk naar de 2e. Wat betreft de 'prestaties' af fabriek; ik vraag me inderdaad ook af wat deze specificaties zijn en of deze daadwerkelijk gehaald worden. Ik zit nu verder van de 7.7 af dan voor de servicebeurt!
De communicatie eromheen was wel wat jammer. Ik hield dit topic al in de gaten, en nadat ik verschil merkte wist de dealer direct te vertellen, voordat ik bovenstaand verhaal kreeg, dat er geen verschil in het motormanagement zou zijn. Achteraf bleek dit dus wel.
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Je zou de eerste versnelling gewoon kunnen overslaan nu?
Volvo zou op z'n minst hierover tevoren informatie kunnen geven.
Ik vind het errug slordig.
"Sorry, fabrieksfoutje...de motor is nu afgeknepen om te voorkomen dat wij kosten hebben in de garantieperiode....en U hebt wat er in de folder staat, en niet de onbedoelde overpower".
Ik begrijp de frustratie na de software-"update". :x
Volvo zou op z'n minst hierover tevoren informatie kunnen geven.
Ik vind het errug slordig.
"Sorry, fabrieksfoutje...de motor is nu afgeknepen om te voorkomen dat wij kosten hebben in de garantieperiode....en U hebt wat er in de folder staat, en niet de onbedoelde overpower".
Ik begrijp de frustratie na de software-"update". :x
XC70 D5 2009 Ocean Race
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50
Allen, de mail waar absane naar refereert heb ik ook gehad. Dit is nu inderdaad het verhaal van Volvo.
Zoals aangekondigd is mijn auto afgelopen maandag weer bij de dealer geweest. Deze keer heeft volvo echter een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren door de auto op de rollerbank te zetten bij een extern bedrijf.
Mondeling is mij verteld dat de auto inderdaad nog de prestaties uit de folder haalt, het rapport moet ik echter nog krijgen...... ik houd jullie op de hoogte.
Zoals aangekondigd is mijn auto afgelopen maandag weer bij de dealer geweest. Deze keer heeft volvo echter een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren door de auto op de rollerbank te zetten bij een extern bedrijf.
Mondeling is mij verteld dat de auto inderdaad nog de prestaties uit de folder haalt, het rapport moet ik echter nog krijgen...... ik houd jullie op de hoogte.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- Absane
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41
Thanks VolvoJanssen, ik ben benieuwd wat het oplevert. Die 180 pk en 240/270Nm wordt echt niet gehaald in de 1e en 2e versnelling..
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26937
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mijn V50 was ikzelf destijds 0,1 seconde trager dan wat Volvo zelf op gaf, ondanks 2ton op de teller en bredere bandjes dan standaard.Phacoid schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
Kan mogelijk dus toch redelijk kloppen wat ze opgeven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Absane
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41
Ik ben benieuwd wat de tijd nu is. Wat is jullie schakelmoment en maak je al toeren bij stilstaan (hoeveel). Sportstand aan?fredhead schreef:Bij mijn V50 was ikzelf destijds 0,1 seconde trager dan wat Volvo zelf op gaf, ondanks 2ton op de teller en bredere bandjes dan standaard.Phacoid schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
Kan mogelijk dus toch redelijk kloppen wat ze opgeven
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding