V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
MichelR
6th Gear member

Had het eerst niet het onregelmatig lopen bij koude motor maar na 20k beurt wel.

Computer al uit gelezen maar volgens die geen fout meldingen..
Blijft raar want voor de beurt nergens last van gehad..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Black kiwi
2nd Gear member

Stationair koude motor loopt wel soepel bij mij - maar hij tikt daarbij ook (redelijk duidelijk te horen). Ben er al mee naar de dealer geweest - maar na 30min rijden is de motor warm en het geluid komt niet meer voor. Ze gaan er bij de beurt wel naar kijken.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
zakraket
4th Gear member

Ik heb het ook, maar niet zo'n last van. Kan me wel voorstellen dat als je meteen een helling moet nemen dat dat niet zo lekker gaat. Binnen een paar honderd meter is het weg
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Ewin
1st Gear member

beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Ik heb dit probleem ook gehad. Je moet in het menu even alle bluetooth telefoons verwijderen en dan opnieuw koppelen. Alles werkt daarna weer als vanouds.
Volvo V40 D2 Business Ocean Race (Onix Black Metallic) + Business Pack Connect (Premium Audio) + 62 liter brandstoftank + V40 Styling Kit Carroseriekleur + 18" Midir
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
beschuitfluiter
2nd Gear member

Ewin schreef:
beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Ik heb dit probleem ook gehad. Je moet in het menu even alle bluetooth telefoons verwijderen en dan opnieuw koppelen. Alles werkt daarna weer als vanouds.
Uhm ik heb hem gisteren opgehaald; er staan 0 telefoons in ;)

Tx voor het mee denken tho!
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
TackV40
Starter

LightStar schreef:Ik heb dat af en toe ook... ga het ook aangeven bij de 20k beurt (over paar weekjes moet die)

Heb nu een paar puntjes:
- onregelmatig stationair lopen koude moter
- bak tikt soms bij schakelen tussen de 2 en 3
- goed afstellen xenon verlichting
Als jouw garage een oplossing heeft voor het stationair lopen hoor ik het graag!
langzaamaan
1st Gear member

Is dat niet vrij normaal bij een koude diesel...? tokkelt een beetje, ach. 'vroeger' was dat doodnormaal toch? Warm is ie zo en loopt als een zonnetje.
TackV40
Starter

langzaamaan schreef:Is dat niet vrij normaal bij een koude diesel...? tokkelt een beetje, ach. 'vroeger' was dat doodnormaal toch? Warm is ie zo en loopt als een zonnetje.
Je hebt wel gelijk; het nagelen / tokkelen / reutelen doet mijn blok ook bij koude start en vind dat geen probleem. Met ramen dicht hoor ik het ook niet. Het onregelmatig lopen echter geeft bij mij een probleem bij het uitrijden vanuit de garage, vandaar dat ik erg benieuwd was/ben naar de ervaringen van de ervaren V40 rijders hier! Misschien kwestie van wennen maar zou het toch graag opgelost zien.
beschuitfluiter
2nd Gear member

Bluetooth werkt inmiddels; één keer via de TEL knop ingesteld en nu werkt alles.
Beetje vreemd, maar goed...
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
spacewagon
3rd Gear member

Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?
Mijn V40: D2 Summum
HakanC
3rd Gear member

spacewagon schreef:Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?
Is voldoende. Dat ding verbruikt namelijk aardig wat stroom.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
spacewagon
3rd Gear member

HakanC schreef:

Is voldoende. Dat ding verbruikt namelijk aardig wat stroom.
Dank je, ben benieuwd! Snel hopen op vorst. Dan slaan we de herfst over :-)
danceplaza
2nd Gear member

pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen

als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
zakraket
4th Gear member

Hmm...dat is niet zo handig. Als ik het goed begrijp: Stel je rijdt het water in, dan is het al vervelend als jij als bestuurder het portier moet openen voor de bijrijder. En als je dan in paniek allebei de deuren probeert te ontgrendelen zit de deur potdicht en je bijrijder opgesloten??? :O

Ik kan mij niet herinneren dat ik de portieren moet ontgrendelen om mijn vriendin de auto te uit te laten. Ze kan gewoon zelf de deur openen.

Wel vind ik het erg onhandig dat als ik zelf uitstap en mijn laptop van de achterbank wil halen dat dan de achterportieren op slot blijven. Voor zover ik heb kunnen ontdekken ook geen instelbare optie?
Het enige dat ik kan vinden is de setting dat wanneer ik de portieren ontgrendel dat dan alleen de bestuurdersportier óf alle portieren open gaan.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Patrickv
3rd Gear member

bij van binnen uit openen van de deur wordt deze automatisch ontgrendeld.
Daar hoeft die ontgrendelingsknop niet voor gebruikt te worden.
Wanneer je van buiten de wagen wilt openen moet ze wel ontgrendeld worden (mits je automatisch afsluiten gebruikt).

het is gewoon een kwestie van gewenning :)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
VolvoBengel
Starter

danceplaza schreef:pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen

als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?
Al meerdere keren meegemaakt dat een achterportier niet meer van binnenuit en niet van buitenaf te open was. Onlangs ook voor beide achterportieren tegelijk. Daar sta je dan met 3 man op de achterbank en geen van de achterportieren wil nog van binnen nog van buiten open. Wat je ook probeert ontgrendelknop bestuurderszijde of via de afstandsbediening de achterportieren gaan niet meer open.

Enige mogelijkheid in deze situatie is zelf uitstappen de auto vergrendelen via de afstandsbediening, en 20 seconden wachten. Dan gaat de sloten op een "deadlock". Waarna je vervolgens de portieren met de afstandsbediening weer kan ontgrendelen.

De auto was hiervoor eerder al naar de dealer geweest. En gaat volgende week opnieuw naar de dealer terug.
JosP
3rd Gear member

Is meer dan voldoende. Ik gebruik hem nu ook al in de vroege ochtend. De voorruit slaat aan de buitenzijde aan maar dat is binnen 1 minuut schoon met de voorruitverwarming (blijft sneller schoon dan met gebruik van de ruitenwisser). Ik ben heel blij met deze optie en zeker in de winter.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
spacewagon
3rd Gear member

Thanks, laat die vorst maar komen :-)
Phacoid
3rd Gear member

Ik heb het genot om een maand lang met een V40 van Volvo Cars België te mogen rijden. Gewonnen via een wedstrijd op Facebook. Na een week rijden stoot ik toch op wat probleempjes:

- iPod wordt soms niet herkend bij starten auto. In sommige gevallen start hij dan toch met spelen na vijf minuten, in andere gevallen doet hij de volledige rit niet
- Bluetooth voor smartphone herkent mijn Sony Xperia niet
- Bij draaien komt er een ratel van aan het stuur
- Als automatische vergrendeling ingeschakeld is dan kan de passagier vooraan de deur niet meer openen. Ik moet echt op de knop voor centrale vergrendeling drukken. Heb het uitgeschakeld want vind het nogal onveilig
- Tijdens elke rit die ik maak geeft City Safety minstens één, maar vaak een stuk of drie valse meldingen
- Wat is het verschrikkelijk dat tijdens inparkeren met de achteruitrijcamera er een pop-up komt voor het verkeersbericht. Probeer maar eens tijdens het draaien te drukken op Exit op het stuur...

Er zijn natuurlijk ook pluspunten:
- USB/iPod-support, eindelijk niet meer zeulen met cd's
- Zit enorm goed
- De D2 rijdt beter dan verwacht
rebride
2nd Gear member

mfrvanwinsen schreef:Ik start mijn auto altijd zonder de sleutel in het contact te stoppen, vroeg mij af of daardoor eerder storingen kunnen ontstaan. Doen meerdere dit van jullie?
Kun je dus de auto starten zonder dat je de sleutel in het contact stopt???
Dat zou wel mooi zijn!!
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017

Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Plaats reactie

Terug naar “V40”