Ik heb van mijn huidige auto (Seat Leon 2.0FSI) een stel winterbanden liggen op stalen velgen. Ik moet de maat nog even controleren maar volgens mij is de bandenmaat goed voor de V40.
Hoe kom ik erachter of deze velgen ook op de V40 passen? Er staat geen ET-waarde in de velgen (niet kunnen ontdekken iig).
Welke ET-waarde + steek heeft een V40?
Winterbanden + velgen
-
- 4th Gear member
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- twcoolen
- 3rd Gear member
Heeft de Seat niet de volgende waardes?
Steek 5x112, naaf 57,1, ET waarde 50
De V40 heeft geloof ik deze waardes:
Steek 5x108, naaf 63,4, ET waarde 52
ET warde mag een paar mm afwijken, maar de steek niet zover ik atijd begrepen heb. Dus dat zou niet passen.
Steek 5x112, naaf 57,1, ET waarde 50
De V40 heeft geloof ik deze waardes:
ET warde mag een paar mm afwijken, maar de steek niet zover ik atijd begrepen heb. Dus dat zou niet passen.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 2nd Gear member
Dit gaat niet passen. Steek is anders en dat betekend dat de bouten op een andere afstand van elkaar zitten. Banden kan misschien nog wel. Moet je even de maat van de banden van de leon checken.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
-
- 4th Gear member
Ik wil al niet dat de ET-waarde afwijkt, want dan krijg je altijd spoorgevoeligheid en dat soort zaken. Kan ik niet tegen.
De velgen passen dus niet obv de steek, duidelijk.
Dan wordt het toch iets anders, ik wil event. nog 18" op mijn auto, zoiets:
http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412106 ... aciet.aspx
18" Ixion-lookalike.
Setje originele Volvo-wielen met banden vind ik iets te prijzig, alhoewel de 18" Ixon II of Midir velgen wel het gaafst zijn
Wellicht die seatbanden op marktplaats en dan maar 17" winterbanden kopen.
Eerst de auto maar eens ontvangen
De velgen passen dus niet obv de steek, duidelijk.
Dan wordt het toch iets anders, ik wil event. nog 18" op mijn auto, zoiets:
http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412106 ... aciet.aspx
18" Ixion-lookalike.
Setje originele Volvo-wielen met banden vind ik iets te prijzig, alhoewel de 18" Ixon II of Midir velgen wel het gaafst zijn
Wellicht die seatbanden op marktplaats en dan maar 17" winterbanden kopen.
Eerst de auto maar eens ontvangen

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
-
- 2nd Gear member
Weet je welke ET waarde je nodig hebt dan voor een V40?
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
-
- 4th Gear member
Niet zekertwcoolen schreef:De V40 heeft geloof ik deze waardes:

-
- 2nd Gear member
Ik heb alles uitgezocht standaard is het ET52 klopt! Als je een aftermarket velg wil kopen moet je echt heel goed letten op de ET waarde deze is bij de meeste ET40 tot ET45 dit past wel alleen staan de voorwielen dan bijna buiten de auto. Ik heb zelf ET 50 dat gaat goed een ET48 kan ook nog wel.zakraket schreef:Niet zekertwcoolen schreef:De V40 heeft geloof ik deze waardes:
kijk even naar dit topic voor meer info. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56567
-
- 4th Gear member
-
- 4th Gear member
Pff ik kom er niet uit: ik heb min of meer besloten dat ik andere 17" wielen ga kopen, daar mijn zomerbanden op leg en op de Ixion velgen winterbanden leg.
Maar binnen 17' kan ik niks vinden wat ik mooi vind.
Ik wil geen 18" inch, want dan moet ik ook nieuwe zomerbanden kopen blijf ik met een set goede zomerbanden zitten.
http://www.velgenshop.nl/velgen/borbet- ... utovelgen/

Dit vind ik wel mooi, maar deze is alleen 18". Deze velg is strak, niet te ingewikkeld. Complexer design dat dit wil ik niet, liever nog eenvoudiger.
Ik hou niet van gebogen lijnen, ingewikkelde lijnen, teveel (kromme) spaken, draaiende lijnen, chroom, glimmend zwart...Ook wil ik dat het profiel van de velg vlak is.
Verder wil ik eigenlijk minimaal ET50 (of UITERLIJK ET48) want ik heb geen zin in allerlei trekkende bewegingen in het stuur (die heb ik nu al een beetje). Bijna alle 17" velgen worden met ET =<45 geleverd en dat ga ik zeker niet doen.
Een tweede set Ixion's zou kunnen maar dat is ook maar saai. Liever een andere velg voor in de zomer dan.
Of...als er niks anders is...dan maar zwarte stalen velgen. Lekker goedkoop.
Wie heeft er nog tips
Maar binnen 17' kan ik niks vinden wat ik mooi vind.
Ik wil geen 18" inch, want dan moet ik ook nieuwe zomerbanden kopen blijf ik met een set goede zomerbanden zitten.
http://www.velgenshop.nl/velgen/borbet- ... utovelgen/

Dit vind ik wel mooi, maar deze is alleen 18". Deze velg is strak, niet te ingewikkeld. Complexer design dat dit wil ik niet, liever nog eenvoudiger.
Ik hou niet van gebogen lijnen, ingewikkelde lijnen, teveel (kromme) spaken, draaiende lijnen, chroom, glimmend zwart...Ook wil ik dat het profiel van de velg vlak is.
Verder wil ik eigenlijk minimaal ET50 (of UITERLIJK ET48) want ik heb geen zin in allerlei trekkende bewegingen in het stuur (die heb ik nu al een beetje). Bijna alle 17" velgen worden met ET =<45 geleverd en dat ga ik zeker niet doen.
Een tweede set Ixion's zou kunnen maar dat is ook maar saai. Liever een andere velg voor in de zomer dan.
Of...als er niks anders is...dan maar zwarte stalen velgen. Lekker goedkoop.
Wie heeft er nog tips
- diesel01
- Geartronic member
Ehmm een wintersetje lichtmetaal kopen.
Mss heeft onze forumsponsor iets in de aanbieding.
http://volvovelgen.com/
Mss heeft onze forumsponsor iets in de aanbieding.
http://volvovelgen.com/
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
Ja, daar had ik ook al zitten kijken tnx. Misschien is een setje Freja (donkere uitvoering) wel leuk zodat het iig iets anders is dan Ixion. Dat vind ik ook wel aardige wielen.
edit: o ja..dat had ik er niet bij gezegd, maar omdat ik een witte R-design heb met glazen dak wil ik perse donkere velgen
edit: o ja..dat had ik er niet bij gezegd, maar omdat ik een witte R-design heb met glazen dak wil ik perse donkere velgen

-
- 2nd Gear member
Borbet is een hele mooie velg ik heb hem in 18 inch onder de V40 zitten alleen als je hier mee in de winter gaat rijden zijn ze binnen een jaar verrot is een gepolijste velg. Koop voor de winter een gespoten of nog beter een gecoate velg.
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gisteren de Segomo 17" besteld als wintervelg voor mijn electric silver v40,
met de Goodyear Ultragrip 8 Performance in 205/50/17 band.
Ik vond de iets donkerdere afwerking wel passen voor de winter.
met de Goodyear Ultragrip 8 Performance in 205/50/17 band.
Ik vond de iets donkerdere afwerking wel passen voor de winter.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 4th Gear member
@V40Rdesign: ja, ook weer iets om rekening mee te houden. De bedoeling is om de Ixions dan in de winter te gebruiken. Ik ga er vanuit dat die wel enigzins winterbestendig zijn?
@Denief: Ja, die donkere Segomo zijn ook wel aardig maar wat aan de saaie kant. Maar prima optie voor de winter wellicht en ws. ook "winterhard", iig geen onbehandelde oppervlakken?
@Denief: Ja, die donkere Segomo zijn ook wel aardig maar wat aan de saaie kant. Maar prima optie voor de winter wellicht en ws. ook "winterhard", iig geen onbehandelde oppervlakken?
-
- 2nd Gear member
Welke gepolijste velg dan ook gaat niet werken de manier van behandeling is gewoon niet geschikt voor winter gebruik.
-
- 4th Gear member
Nee oke...dus met Ixion in de winter is ook niet aan te raden.
Btw, die Heico Volutionvelgen type VII black of graphit vind ik mooi. Die zijn weer nog net een stukje strakker dan die Borbets, maar ja...19" no way (18" ga ik al niet voor
)
Even geinformeerd naar de prijs van een setje Segomo met winterbanden maar dat is duuuurrrr.. En dan heb je nog niet eens een - in mijn ogen - hele mooie velg voor dat geld. Zelfs flink duurder dan een setje vette 19" Heico Volutionvelgen.
Denk dat het maar gewoon een setje zwarte stalen velgen wordt. Vind ik nog niet eens zo lelijk op de een of andere manier. 't Hoort bij de winter zeg maar
Btw, die Heico Volutionvelgen type VII black of graphit vind ik mooi. Die zijn weer nog net een stukje strakker dan die Borbets, maar ja...19" no way (18" ga ik al niet voor

Even geinformeerd naar de prijs van een setje Segomo met winterbanden maar dat is duuuurrrr.. En dan heb je nog niet eens een - in mijn ogen - hele mooie velg voor dat geld. Zelfs flink duurder dan een setje vette 19" Heico Volutionvelgen.
Denk dat het maar gewoon een setje zwarte stalen velgen wordt. Vind ik nog niet eens zo lelijk op de een of andere manier. 't Hoort bij de winter zeg maar

- LightStar
- 4th Gear member
Daarom wil ik ze ook gewisself hebben voor andere velgen, leasecoordinator heeft aangegeven dat hun het geen probleem vinden een 2e set moet alleen zelf even met de leasemaatschapij opnemen of deze ook akkoord gaan.zakraket schreef:Nee oke...dus met Ixion in de winter is ook niks.
Btw, die Heico Volutionvelgen type VII black of graphit vind ik mooi. Die zijn weer nog net een stukje strakker dan die Borbets, maar ja...19" no way (18" ga ik al niet voor)
-
- 2nd Gear member
Borbet LV5 is bijv. een goeie velg voor de winter
http://www.borbet.de/de/produkte/raeder ... ?history=2
Deze zijn te krijgen in ET50
- LightStar
- 4th Gear member
Dat is een mooie velg maar die zijn in de maat 17" ET40V40Rdesign schreef:Borbet LV5 is bijv. een goeie velg voor de winter
-
- 2nd Gear member
Die zijn te krijgen tussen ET35 en ET50. Maar waarom wil je ET40 hebben?