Vaag probleem inschakelen automaat

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Pantos
Starter

Hallo,
Sinds ongeveer een jaar heb ik een "beest" van een V70, 2,4 benz. automaat, Ocean Race uitvoering. Er is echter 1 probleem wat meerdere garages en ook Gery Slot ( na het powerflushen v.d. bak ) niet opgelost krijgt. Dit probleem bestaat al jaren, ook bij de vorige eigenaar.
Bij het starten schakelt de aut. versnellingsbak soms wel en soms NIET in. In dat laatste geval brandt er geen lampje ( bij P ) in de middenconsole en in de display in het dashboard verschijnt een liggend streepje. Ook werkt de achteruitrijverlichting niet. Als ik -bij lopende motor- naar "D" schakel, hoor ik een lichte "bonk" in de bak. Schakel ik naar "R", dan is een behoorlijk harde "klap" in de bak hoorbaar én voelbaar. De auto rijdt vervolgens wel, maar met veel meer toeren en veel minder vermogen; het geeft het gevoel dat je met een slippende koppeling rijdt. Ik heb me laten vertellen dat de auto dan in zijn "noodloop" rijdt.
Na verloop van tijd ( variërend van enkele minuten tot meerdere uren ) schakelt de bak - al rijdend op zeer lage snelheid - toch vanzelf weer in ( het lampje in de middenconsole gaat branden en de dashboard display geeft ""D" aan en rijdt de wagen zoals hij altijd zou moeten rijden; als een speer dus...
Wie o wie herkent en weet wellicht iets over bovenstaand probleem en zou mij op het spoor kunnen zetten om af te rekenen met deze - toch wel - groeiende ergernis. Bij voorbaat dank voor Uw reactie(s).
Mvg.
Pantos.
evert65
6th Gear member

hoi,zon mooie wagen en dan zon vervelend probleem
al eens bij een transmissie boer geweest?
dan bedoel ik een transmissierevisie bedrijf
enne, je ben nieuw op dit forum, stel je even voor in het voorstel topic
met fotos graag
keep calm!, your randomizer is running
Pantos
Starter

Hi Evert65,

Dank voor de reactie en de suggestie. Ik zal me binnenkort even voorstellen met wat foto's van de V70. Een beauty.

Het feit dat je de 1e (van de 86 lezers) bent die reageert , doet mij vermoeden dat het euvel met mijn V70 - helaas - redelijk uniek is omdat er absoluut geen peil op te trekken is wanneer en hoe lang het probleem zich voordoet en hoe en wanneer de auto het euvel ook zelf weer oplost... Dat maakt het nogal lastig.

De koets is van 2002 en er staat nu 215 K. op de klok. Ik weet van de 1e eigenaar ( een goede relatie ) dat het probleem zich al voordoet sinds de aanschaf en dat er meerdere officiële Volvo-garages en nog veel meer techneuten zich over het euvel hebben gebogen. Zoals nu blijkt; steeds zonder het gewenste resultaat.

Ik ben nu in contact getreden met Volvo International in Zweden om zodoende mijn probleem wat breder onder de aandacht te brengen, in de hoop dat zij mij verder kunnen helpen.

Uiteraard blijf ik ook openstaan voor reacties en/of suggesties op dit forum.

Wordt vervolgd.
Pantos.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik heb ook geen oplossing voor je maar vraag me af waarom je die auto hebt gekocht terwijl het probleem bekend was.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
MarioC70
6th Gear member

Pantos schreef:Hi Evert65,

Dank voor de reactie en de suggestie. Ik zal me binnenkort even voorstellen met wat foto's van de V70. Een beauty.

Het feit dat je de 1e (van de 86 lezers) bent die reageert , doet mij vermoeden dat het euvel met mijn V70 - helaas - redelijk uniek is omdat er absoluut geen peil op te trekken is wanneer en hoe lang het probleem zich voordoet en hoe en wanneer de auto het euvel ook zelf weer oplost... Dat maakt het nogal lastig.

De koets is van 2002 en er staat nu 215 K. op de klok. Ik weet van de 1e eigenaar ( een goede relatie ) dat het probleem zich al voordoet sinds de aanschaf en dat er meerdere officiële Volvo-garages en nog veel meer techneuten zich over het euvel hebben gebogen. Zoals nu blijkt; steeds zonder het gewenste resultaat.

Ik ben nu in contact getreden met Volvo International in Zweden om zodoende mijn probleem wat breder onder de aandacht te brengen, in de hoop dat zij mij verder kunnen helpen.

Uiteraard blijf ik ook openstaan voor reacties en/of suggesties op dit forum.

Wordt vervolgd.
Pantos.

Dat probleem is bekend,simpelweg gezegd,revisiebak eronder...
evert65
6th Gear member

das kort door de bocht
maar als dat probleem bekend is , waarom is dan nog niemand op dat idee gekomen de afgelopen jaren?
en wat is het probleem dan precies,?? daar ben ik heel benieuwd naar
keep calm!, your randomizer is running
Pantos
Starter

Hoi,

Kort door de bocht of niet, ik kan uiteraard niet bevroeden waarom in het verleden niemand eerder op dat idee is gekomen. Is ook niet relevant.

Het is zoals het is en ik heb te maken met een fantastische auto met een onopgelost probleem. Alhoewel ik geen echte techneut ben, heb ik getracht dát probleem in mijn 1e en 2e bericht - in mijn optiek - helder te omschrijven en waarvoor ik linksom of rechtsom een oplossing zoek o.a. door hulp aan mede Volvo-liefhebbers op dit forum te vragen.

Gr.
P.
MarioC70
6th Gear member

Het forum staat vol met bak problemen,dat is toch algemeen bekend hier?
Ik heb er hier al 6 in de opslag liggen die stuk zijn,solenoids die stuk gaan,electronica problemen van andere aard,vervuiling,kleppenblok wat niet goed functioneerd enz enz..
Slippende bak,slecht schakelen,bonken,we hebben zelf een V70 en een S80 met hetzelfde probleem.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”