Forum-lezers,
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een S60. Wat een mooie auto en wat rijdt de D3 goed. Soepel en geruisloos.
Prachtig interieur en een genot om in te rijden,
Min puntje is dat de koppeling in de V50 (D2) lekkerder schakelt.
Komt dat bekend voor, of is dat een kwestie van wennen ?
ook moet ik wat wennen aan de ruimere afmetingen.
Heeft iemand ervaringen met deze overstap ?
Wat zijn Uw ervaringen in deze ?
GRoet,
Robbie
V50 naar een S60 ?
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik denk dat je eraan moet wennen. Mijn ervaring is juist dat de koppeling van een D2 uit 2010/2011 zeer gevoelig is.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29489
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb geen specifieke ervaring met deze types maar in het algemeen kan je zeggen dat je went aan je oude vertrouwde auto en een nieuwe andere auto minder vertrouwd overkomt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- santu001
- 4th Gear member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
- Locatie: Regio Amsterdam
Ik heb altijd het idee dat elke auto altijd weer anders voelt, zelfs hetzelfde type. Ik heb er iig geen moeite mee!
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Hoi rsnhakan,rsnhakan schreef:Ik denk dat je eraan moet wennen. Mijn ervaring is juist dat de koppeling van een D2 uit 2010/2011 zeer gevoelig is.
Klopt, de koppeling is erg gevoelig in de V50/D2. Maar de pook in de V50 laat zich erg gemakkelijk bedienen. Schuift zo door naar de volgende versnelling,
De Pook in de S60 is wat langer en daar moet je even aan wennen, maar zoals zo vaak, alles went wel weer denk ik.
De S60 is tov de V50 toch weer een segment anders en daar moet ik aan wennen.
Efin, als ik overga tot de koop, laat ik van me horen. Spannend...
Als iemand nog goed argumenten heeft om van een V50 naar een S60 te gaan die ik nog niet weet, of die me verrassen, dan hoor ik die graag !
Robbie.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Ik heb afgelopen zomer de overstap gemaakt van een V50 2.0D naar een V60 D4, beiden met manuele bak. Het klopt dat het in het begin serieus wennen is, qua schakelen, maar ook qua grootte en vooral breedte van de auto.
Ik heb nu ongeveer 4500 kilometer op de teller en ik zou niet meer willen wisselen. De V50 was een SUPER auto, maar de V60 voelt toch als een serieuze upgrade.
Je komt uit een V50, waarom je keuze eigenlijk voor een S ipv een V?
Ik heb nu ongeveer 4500 kilometer op de teller en ik zou niet meer willen wisselen. De V50 was een SUPER auto, maar de V60 voelt toch als een serieuze upgrade.
Je komt uit een V50, waarom je keuze eigenlijk voor een S ipv een V?
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Robbie, de S60 rijdt echt heerlijk. Veel lekkerder dan een V50. (waar helemaal niets mis mee is!) De D3 is bovendien een krachtige en soepele motor.
Over de schakelpook zou ik mij maar geen zorgen maken. Je zult er binnen een aantal dagen aan wennen.
Over de schakelpook zou ik mij maar geen zorgen maken. Je zult er binnen een aantal dagen aan wennen.