Ik heb mijn auto nu 2,5 weken. Vorige week naar de garage terug geweest omdat in de hybrid stand de auto alleen nog maar op de dieselmotor reed. De software is gewijzigd en daarna functioneerde alles weer. Nu dit weekend weer hetzelfde probleem. In beide gevallen heb ik vooraf wel enige tijd in de save modus gereden. Iemand bekend met dit probleem en heeft de save modus hier iets mee van doen?
Rob
V60 PIH
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Save mode gaat inderdaad de dieselmotor aan omdat hij accu bespaard dus dat is goed.
In Pure rij ik heel vaak en dan na 45km is dat niet meer mogelijk omdat de accu dan leeg is of dat beetje wordt gebruikt voor start en stop.
In Pure rij ik heel vaak en dan na 45km is dat niet meer mogelijk omdat de accu dan leeg is of dat beetje wordt gebruikt voor start en stop.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Probleem ook gehad, bij mijn MY2013
Maar na de laatste onderhoudsbeurt/update, is het weg
Maar na de laatste onderhoudsbeurt/update, is het weg
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Hier hetzelfde...Jaromir schreef:Probleem ook gehad, bij mijn MY2013
Maar na de laatste onderhoudsbeurt/update, is het weg
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Inmiddels ook een bekend probleem. Wel mooi dat de D5 ondanks alles gewoon blijft lopen en de auto mobiel houdt (als die wil starten natuurlijk)...kleynm schreef:Ook dat probleem gehad.
Opgelost door de garage (stekker van de controlunit van het hoge spannings systeem (oid) zat los)..
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heb je een my2014 of my2013? In het laatste geval kan ik je beter helpen.pih2013 schreef:Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heb je er meer last van nu de buitentemperatuur lager is? Gebruik je preconditioning?pih2013 schreef:Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
Anders zal de dieselmotor soms worden gestart om de batterij op temperatuur te brengen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Ik dacht dat het met de pre-conditioning te maken had, dus ik heb een aantal keer getest met en zonder pre-conditioning. Ik kon echter geen verband ontdekken. Het probleem wordt steeds erger, dus dat kan met de temperatuur te maken hebben. Ik merk ook dat het in de ochtend meer voorkomt dan in de middag. Naar mijn werk (20km) rijd ik s'ochtend in de hybride stand en dan komt de elektramotor er niet aan te pas, ook niet bij de stoplichten (wat een lompe dieselmotor trouwens). Dus het is niet zo dat de dieselmotor af en toe wordt gestart, het is echt een structureel probleem. De rest van de dag komt het ook voor, maar iets minder.
De pure stand werkt wel en er worden geen foutmeldingen uitgelezen door de dealer. Ra, ra?
De pure stand werkt wel en er worden geen foutmeldingen uitgelezen door de dealer. Ra, ra?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Als je tijdelijk Pure inschakelt en na pakweg 5 min terug naar Hybrid, maakt dat dan verschil? Het lijkt net of de auto de batterij aan het bijladen is (zoals in de save stand). Dan loopt de d5 extra zwaar (ook stationair).
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Dank voor het meedenken. Het is inderdaad alsof de save stand aan staat of de power stand. Overschakelen naar pure en weer terug probeer ik regelmatig, maar helpt niet. Elke keer springt het rode driehoekje dat aangeeft op welk moment de diesel bijspringt weer helemaal naar beneden. Ik hoop dat de dealer morgen met een oplossing komt.RoaldH schreef:Als je tijdelijk Pure inschakelt en na pakweg 5 min terug naar Hybrid, maakt dat dan verschil? Het lijkt net of de auto de batterij aan het bijladen is (zoals in de save stand). Dan loopt de d5 extra zwaar (ook stationair).
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Domme vraag: staat automatisch verwarmen wel aan? Deze optie kun je vinden via het knopje op de richtingaanwijzer (waarmee je schakelt tussen de standen van het dashboard).
Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...
Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...
Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Ik kan het zelf nu niet testen omdat mijn auto al een paar dagen bij de Volvo dealer logeert, maar ik heb je tip over de stand van automatisch verwarmen voor de zekerheid even doorgegeven. Ze hebben zelf namelijk nog geen idee hoe ze het probleem moeten oplossen.RoaldH schreef:Domme vraag: staat automatisch verwarmen wel aan? Deze optie kun je vinden via het knopje op de richtingaanwijzer (waarmee je schakelt tussen de standen van het dashboard).
Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...
Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"
Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.

- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Goed bezig! Jij maakt vrienden!pih2013 schreef:Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"
Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.
Oh, oh, was ik ook maar zo verstandig geweest! Ik ben een patserige semi-duitser, blind voor alles behalve eigen gewin en eigenlijk proberen de adapten me al maanden weg te treiteren, maar het lukt ze niet! Ik houd stand, dankzij mijn vrienden zoals Blue, Roald, en vele, vele anderen! (Die overigens allemaal ook geldgedreven vreemdgangers zijn die na hun uitstapje gewoon weer duits gaan rijden, maar en dat moet gezegd, inmiddels wel allemaal onder de indruk zijn van wat Volvo presteert in deze prachtige kar! (Pffff, op de valreep een keurige finish met een pluim!).
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Oeps, ontmaskert. Toegegeven, de MIA, KIA, VAMIL en 0% was mijn enige motivatie om een V60 te kopen. Tegen mijn vrienden vertel ik niet dat ik een Volvo heb gekocht maar een aftrekpost. Toch moet ook ik toegeven dat ik de eerste kilometers onder de indruk was van de PIH. De geruisloze elektrische ervaring heeft mij zelfs doen besluiten om last-minute nog een echte elektrische auto aan te schaffen voor de 4% invoering.Superfunky schreef:Goed bezig! Jij maakt vrienden!pih2013 schreef:Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"
Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.
Oh, oh, was ik ook maar zo verstandig geweest! Ik ben een patserige semi-duitser, blind voor alles behalve eigen gewin en eigenlijk proberen de adapten me al maanden weg te treiteren, maar het lukt ze niet! Ik houd stand, dankzij mijn vrienden zoals Blue, Roald, en vele, vele anderen! (Die overigens allemaal ook geldgedreven vreemdgangers zijn die na hun uitstapje gewoon weer duits gaan rijden, maar en dat moet gezegd, inmiddels wel allemaal onder de indruk zijn van wat Volvo presteert in deze prachtige kar! (Pffff, op de valreep een keurige finish met een pluim!).
Het enige dat mij erg tegenvalt aan de V60 zijn alle kinderziektes. Ik ben nog nooit zo veel bij een dealer geweest in de eerste twee weken en heb nog nooit zo vaak een forum bezocht om de dealer te helpen de problemen op te lossen. Volvo stond voor mij altijd synoniem met degelijk. Dat beeld is inmiddels wel verdwenen.