Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
arnoud
8th Gear member

Het klinkt wel alsof het een apart topic waard is, maar misschien ook nog wel eentje met duidelijke waarschuwingen voor mensen dat wat jullie aan het proberen zijn mogelijk een defecte SCT gaat opleveren, en dat dit natuurlijk niet onder garantie gedekt zal worden.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
santu001
4th Gear member

Ik zou eerst beginnen met de standaard apps van Parrotmarket! Maar dit bied wel opties. Zolang het systeem maar opstart kun je altijd weer terug, anders heb je helaas geen bootloader mode om een dood systeem weer te reflashen...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
bastichelaar
1st Gear member

Ik ga vanavond met een USB-M naar USB-M kabel kijken of ik ADB over USB aan de praat kan krijgen. Ik las het script nog eens, en het lijkt er inderdaad op dat hij standaard gewoon op TCP/IP luistert als er geen USB aangesloten is!

Dat lijkt me nog steeds iets veiliger dan zomaar een aangepaste firmware flashen...
santu001
4th Gear member

arnoud schreef:Het klinkt wel alsof het een apart topic waard is, maar misschien ook nog wel eentje met duidelijke waarschuwingen voor mensen dat wat jullie aan het proberen zijn mogelijk een defecte SCT gaat opleveren, en dat dit natuurlijk niet onder garantie gedekt zal worden.
Inderdaad, maar vooralsnog is het maar een eerste insteek en nog helemaal geen sleutel tot succes! Werkt het niet dan zijn we snel uitgepraat.

Maar het lijkt me niet handig daar hier verder over te posten. Komt de overzichtelijkheid niet ten goede.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Walter
Geartronic member
Contacteer:

MODS BREAK:
HIER gaan we verder waar het gaat om het aanpassen van de software in SCT. Let wel, zoals arnoud ook al voorzichtig noemt, niet gaan miepen als de boel crasht, niet zeuren dat Volvo het niet goed doet en gewoon erkennen dat de storing komt doordat je hebt zitten rommelen in de programmatuur. Als we dat af kunnen spreken, staan we deze quasi-illegale praktijken oogluikend toe staan.

In dit topic praten we dus gewoon lekker verder over SCT.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
santu001
4th Gear member

Thanks, misschien even de of topic berichten daar naar toe verplaatsen. ;-)

Exit: Scheel of blind, want was al gebeurd. ;-)
Mvg. Claudio,

Ben
Executive Member
Contacteer:

Ter info:
Voor berichten over het hacken van door Volvo geïnstalleerde software is op dit forum geen plaats. Zie: KLIK
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
santu001
4th Gear member

Begrijpelijk, maar ik zou dan de overige, nog aanwezige, berichten hier (inclusief dit bericht) ook even verwijderen!
Mvg. Claudio,

twcoolen
3rd Gear member

Mijn GPS problemen zijn niet opgelost met deze update. Ik ga ervan uit dat dit pas in de week 40 update zal komen.

Met deze update zie ik zelf maar weinig veranderingen, op het probleem met de nacht/dagmodus na dan. Net om 17:45 gaat hij over op de nachtmodus, terwijl het nog niet donker was. Vanmorgen om 5:55 in het donker met de dagmodus gereden.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
santu001
4th Gear member

Je bedoeld dat je een tijd lang geen fix heb gekregen? Het gekke is dat ik vrijwel altijd direct een fix heb. Het heeft bij mij (op één keer na) nooit langer dan een minuut of twee geduurd. Dat dag en nacht modus probleem was mij nog niet opgevallen. Ik zou dan nu nachtmodus moeten hebben... Zal eens checken!

Wel jammer dat er geen revision history is en dat je dan moet hopen dat er inderdaad in week 41 nog wat volgt!

...

Ondertussen even de auto ingedoken en de nachtmodus is idd geactiveerd, terwijl dat bij RTI niet het geval was. Ik sta half onder een carport en dus lastig om het nu te reproduceren, maar kan me niet voorstellen dat het nu tijdgebonden is. Wat als het zomer is!?

Wel had ik direct 10 satellieten gefixed. Hij hoefde niet eens te zoeken. Wellicht heeft het even nodig.
Mvg. Claudio,

zakraket
4th Gear member

Bij mij stond iGo al op automatisch (als we het over hetzelfde hebben?) en die ging weken geleden om 20.30u op donker, en volgens mij gaat ie op zonop- en ondergang over. Die informatie zit als ik me goed herinner gewoon in het systeem geprogrammeerd.
Ik heb hem tegenwoordig overigens standaard op nacht staan.

Misschien staat er ergens iets niet goed ingesteld?

En er zou toch in week 46 nog iets volgen? Ik denk dat dit de update van week 40 (al) is.

Overigens...werd hier niet een keer geopperd dat wij met vragen over SCT niet op het Parrotforum terecht konden?
Misschien dat ze daar anders over denken nu je gewoon kunt linken naar hun eigen site. Wie verzorgt nou die update???

edit: en begrijp ik het nou goed dat we ook niet meer mogen praten over het eventueel omzeilen van SCT (gezien zowat alles al verwijderd is), al was het maar om bijv. een betere GPS-fix te krijgen? En ook niet over een eventueel ander platform om daarover te discussieren? En mogen we als user hier bijv. wel bezoekers naar dat platform verwijzen ("als je interesse hebt in SCT-hacks, dan mag je HIER terecht op eigen verantwoordelijkheid"), of is dat ook niet toegestaan.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Boebz
1st Gear member

Hier staat dat SCT ook nog in de nieuwe XC90 zal komen
http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc90 ... ce-rumours
Dat zou betekenen dat er toch nog geloof in is...

Misschien hebben ze een extra ontwikkelpotje beschikbaar gesteld vanuit de overwinst op de NL PIH's
santu001
4th Gear member

zakraket schreef:Bij mij stond iGo al op automatisch (als we het over hetzelfde hebben?) en die ging weken geleden om 20.30u op donker, en volgens mij gaat ie op zonop- en ondergang over. Die informatie zit als ik me goed herinner gewoon in het systeem geprogrammeerd.
Ik heb hem tegenwoordig overigens standaard op nacht staan.

Misschien staat er ergens iets niet goed ingesteld?

En er zou toch in week 46 nog iets volgen? Ik denk dat dit de update van week 40 (al) is.

Overigens...werd hier niet een keer geopperd dat wij met vragen over SCT niet op het Parrotforum terecht konden?
Misschien dat ze daar anders over denken nu je gewoon kunt linken naar hun eigen site. Wie verzorgt nou die update???

edit: en begrijp ik het nou goed dat we ook niet meer mogen praten over het eventueel omzeilen van SCT (gezien zowat alles al verwijderd is), al was het maar om bijv. een betere GPS-fix te krijgen? En ook niet over een eventueel ander platform om daarover te discussieren? En mogen we als user hier bijv. wel bezoekers naar dat platform verwijzen ("als je interesse hebt in SCT-hacks, dan mag je HIER terecht op eigen verantwoordelijkheid"), of is dat ook niet toegestaan.

Ik dacht daar ook aan, die zon op zon onder instelling, maar dan klopt die dus niet. Wacht... nog geen gps fix. :mrgreen:
Ik denk dat alle aftersales care bij Volvo vandaan moeten komen!

Betreft de edit: Hier om aangegeven reden dus niet! Ik denk dat als reproductief aangetoond wordt dat iets echt probleemloos werkt, het wellicht wat anders zal zijn, maar zolang het risico met zich meebrengt!

Daarnaast zijn er de alom bekende ontwikkelingsforums waar dat kan, dus een ieder die behoefte heeft ook...

Ben iig reuze benieuwd naar de week 46 update!?
Mvg. Claudio,

santu001
4th Gear member

Boebz schreef:Hier staat dat SCT ook nog in de nieuwe XC90 zal komen

Misschien hebben ze een extra ontwikkelpotje beschikbaar gesteld vanuit de overwinst op de NL PIH's
Dat bericht geeft dat wel een beetje aan, maar ik had ook werkelijk niet verwacht dat iets wat pas kort op de markt is gebracht, niet minimaal een tijdje verkocht en ondersteund wordt. Daar zullen toch bepaalde afspraken achter hangen. Denk aan Spotify, IGo, Parrot enz.
Mvg. Claudio,

Mike Philippens
3rd Gear member

Boebz schreef:Hier staat dat SCT ook nog in de nieuwe XC90 zal komen
Je denkt toch niet dat ze de boel 'ontwikkeld' hebben om het na 1 auto meteen weg te kiepen? Nee, dit systeem houden ze nog wel een tijdje. En op zich is er met die Parrot Astroid niet heel veel mis. Het probleem zit 'm in het castraat dat Volvo ervan gemaakt heeft.
Aan de ene kant snap ik wel dat ze de mogelijkheden enigszins ingeperkt hebben om problemen te voorkomen, maar het lijkt erop dat ze niet echt heel uitgebreid met echte mensen getest hebben wat die ermee konden. Haastklus.

Maar ja, RTI is ook geen wonder van gebruiksvriendelijkheid, en dat bestaat ook nog steeds. Het lijkt er dus op dat het Volvo geen bal uitmaakt wat de klanten ervan vinden, zolang ze er maar exorbitante bedragen voor kunnen vangen. Want gewoon het dubbele rekenen van de consumentenprijs voor iets dat nog beperkt is ook...niet van deze tijd als je het mij vraagt. De problemen die ik hoor zijn geen kinderziektes meer. Dat zijn gewoon ontwerp/implementatiefouten.
rrrroadrunner
1st Gear member

Ben schreef:Ter info:
Voor berichten over het hacken van door Volvo geïnstalleerde software is op dit forum geen plaats. Zie: KLIK
In principe valt het onder aanpassingen van de auto, net zoals chiptuning waarvoor op dit forum wel plaats is. Het is altijd de eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker om dit te doen, en de gevolgen te accepteren.

Ik, en meerdere met mij schat ik zo in, zijn wel geïnteresseerd in een softwareaanpassing die zaken mogelijk maken die nu niet kunnen, zoals tomtom/flitsmeister apps installeren.
V40 R-design
440 turbo
Ben
Executive Member
Contacteer:

Links naar chiptuning software zetten we ook niet op het forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
zakraket
4th Gear member

idem!

Mijn gedachte bij het lezen van http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1214263 was ook dat chiptuning blijkbaar vanaf nu ook niet meer besproken mag worden. Het hacken/aanpassen/omzeilen van Volvosoftware.

edit: er stonden geen links naar software tot nu toe. Het was alleen het bespreken/onderzoeken van mogelijkheden.
Maar goed, er is imiddels een topic op XDA (waarvan ik de link niet zal plaatsen) voor wie geinteresseerd is.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
IkeV70
5th Gear member

Misschien is het handig even een overzichtelijke lijst verboden onderwerpen te plaatsen, eventueel gecategoriseerd:

Aanpassingen aan de auto buiten Volvo om
- SCT tuning
- Chiptuning
- Aanpassingen aan wileophanging, zoals verlagen
- Niet-standaard of niet-goedgekeurde velgen/banden
- Veerpootbruggen
- Aanpassingen aan verlichting (DRL, etc)
- Volvotech canbus extender
- ... (svp aanvullen)

Politiek
- Fiscale (stimulerings-)maatregelen
- Accijnzen
- Europese regelgeving
- ...

Prijspolitiek

...

Algemeen:
- negatieve berichtgeving over Volvo
- vragen stellen zonder eerst jezelf voorstellen
- ...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
arnoud
8th Gear member

...zeuren over dingen die niet mogen...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”