Over autoprijzen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Je lijkt niet bij machte om het verschil tussen een CRV en een XC60 waar te nemen, dan ga ik je dat ook niet uitleggen, maar het ga je verder goed met je nw CRV
Volvo for life
Marc Apeldoorn
5th Gear member

Boreas schreef: Het valt dan op dat de Japanners (waar ter wereld ook gebouwd (Honda's worden in Swindon UK gebouwd) hun lage emissie diesel SUV's (vaak met meer binnenruimte dan de XC60! ) zo laag mogelijk prijzen. Hun FWD versies bewegen zich rond de E 35.000, terwijl de Chinezen voor een basale XC60 zo'n 10.000 meer vragen. Ik weet wel: met een Volvo is niets te vergelijken, maar toch!
Hoeveel SUV's van Honda worden er verkocht in Europa??
Hoeveel SUV's van BMW worden er verkocht in Europa??
En wie denk je dat er meer marge heeft, Honda of BMW op zijn SUV?

De markt dicteert de marge..
Toen Daewoo op de NL markt kwam legde ze meer dan 5000 gulden per auto toe, en dat had er niet mee te maken dat men dat graag wilde..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Boreas
2nd Gear member

bart simpson schreef:Weinig zinvol om zo een prijsverschil te communiceren, tikkie tendentieus zelfs, beperk je tot de ex prijzen.
En dan nog, dan staat er een kale auto waarvan de je de specs helemaal niet eens kent, het is al door iemand zichtbaar gemaakt dat eventuele opties een mogelijk prijsverschil snel verkleinen c.q. wegnemen
Helaas ben ik het niet met je eens. Het lijkt me redelijk zinvol om je te realiseren dat een XC60 een paar km verderop een paar duizend Euri goedkoper is, tenminste als (privé)geld een rol speelt bij de aanschaf van een auto.

Voorshands is niet aannemelijk dat de Kinetic uitvoering in Duitsland dramatischer anders is dan bij ons. Dat moet uiteraard nog afgewacht worden.

Opties erbij halen vertroebelt echt de discussie. Iedereen is wel in staat een auto zo te configureren dat zijn/haar gelijk daarmee bewezen wordt. Desnoods wordt er nog een dure/goedkope standkachel ingeplaatst ....

Wie zei ook alweer Volvo niet verdedigd hoeft te worden .....?
Meus automobilis non volvit, sed currit.
NielsPHEV
7th Gear member

Het is verleidelijk om aan te geven waar je zinsconstructies niet kloppen en zinnen onvolledig zijn, moesten we maar niet gaan doen. Ik adviseer je om te kopen wat je graag wilt hebben en je goed bij voelt succes met je keuze !
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Wat jij wilt, ik heb nog NOOIT een kale XC60 verkocht, maar jij zal het wel weten.
Hoor je als je probeert een kale Duitse Kinetic van de hand te doen wel weer, die gaat qua opbrengst zeker niet meevallen, mogelijk zelfs royaal meer dan het aankoopverschil waar je nu zo mee bezig bent
Volvo for life
Boreas
2nd Gear member

bart simpson schreef:Je lijkt niet bij machte om het verschil tussen een CRV en een XC60 waar te nemen, dan ga ik je dat ook niet uitleggen, maar het ga je verder goed met je nw CRV
Niets is gevaarlijker dan je discussiepartner te onderschatten en jezelf te overschatten. Zoals je kunt lezen, heb ik de xc60 hiervoor al kwalitatief hoogwaardiger geschat en ben me als jarenlange berijder van een XC70 D5 bewust van de eigenschappen van een Volvo. Dus de uitleg die je me bij wijze van sanctie (zo gaat dat hier kennelijk!)onthoudt, heb ik gelukkig in het geheel niet nodig. Ik mis deze dan ook in het geheel niet!

Ook gevaarlijk is slecht kunnen lezen: ik meen niet dat ik ergens geschreven heb dat ik een CR-V ga aanschaffen. Ik praat in alternatieve mogelijkheden.

Dat alles neemt niet weg dat ik jou ook oprecht het allerbeste wens en datzelfde geldt voor jou voertuig.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Boreas schreef:Dat alles neemt niet weg dat ik jou ook oprecht het allerbeste wens en datzelfde geldt voor jou voertuig.
en toch anderen de les lezen...
Volvo for life
Boreas
2nd Gear member

bart simpson schreef:Wat jij wilt, ik heb nog NOOIT een kale XC60 verkocht, maar jij zal het wel weten.
Hoor je als je probeert een kale Duitse Kinetic van de hand te doen wel weer, die gaat qua opbrengst zeker niet meevallen, mogelijk zelfs royaal meer dan het aankoopverschil waar je nu zo mee bezig bent
Ik ben blij dat je zegt dat dat je een autoverkoper bent. Dat maakt je positie wat duidelijker voor mij.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break

heren, kunnen jullie deze discussie niet beter per PB voeren?
Dan hebben wij er geen last van
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Boreas schreef: Voorshands is niet aannemelijk dat de Kinetic uitvoering in Duitsland dramatischer anders is dan bij ons. Dat moet uiteraard nog afgewacht worden.

Opties erbij halen vertroebelt echt de discussie.
Zou toch voorzichtig zijn met die uitspraak, er kunnen best een paar verschillen zitten die het prijsverschil netjes afdichten. Het erbij halen van de opties kan zeker relevant zijn, aangezien het vergelijken van identieke auto's juist helderheid verschaft. Of dat nu gaat om het nivelleren van de standaard uitrusting of het samenstellen van de meest nuchtere configuratie kun je een boompje opzetten. Feit blijft zoals je zelf al aangeeft dat het wijs is te wachten tot we de standaarduitrusting kunnen vergelijken
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Boreas
2nd Gear member

NielsPHEV schreef:Het is verleidelijk om aan te geven waar je zinsconstructies niet kloppen en zinnen onvolledig zijn, moesten we maar niet gaan doen. Ik adviseer je om te kopen wat je graag wilt hebben en je goed bij voelt succes met je keuze !
Emoties gaan kennelijk de boventoon bij je voeren. Lijkt me een teken van zwakte! (Natuurlijk weet ik niet dat de volledige zin zou moeten zijn "Het lijkt me een teken van zwakte" en gebruik ik een wat informele stijl uit onwetendheid). Het spijt me dat die emoties een verdere discussie in de weg zitten.

Ik adviseer je wel de constructie van je tweede volzin nog eens kritisch te bezien.

Desondanks bedank ik je zeer voor je meedenken, advies, goede wensen (voor de taalliefhebbers: dit is een asyndeton en tricolon).
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Op slot, is van prijsvergelijk over gegaan op persoonlijk aanvallen. Dat doen we hier dus niet
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”