Storingsmeldingen op dashboard.

Plaats reactie
Jacco K.
2nd Gear member

Vanmorgen had ik allerlei storingsmeldingen op dashboard.
Te weten ABS, rem, en check-engine storing. Ik moest volgens het display zsm de motor uitzetten.
Echter de storingslampjes gingen onderweg naar de Volvo-dealer vanzelf weer uit.
De storingen zijn uitgelezen en er blijkt idd een storing te zitten in het ABS-circuit. Maar kon niet op korte termijn worden gelokaliseerd.
Storingen zijn uiteraard gereset en voor alsnog is de storing nog niet terug geweest.
Maar ga uiteraard weer naar de garage terug om dit op te lossen.

Herkend iemand dit?

Gr. Jacco
XC90 2.5t AWD Automaat, bwjr 2003
Gast

Zeer waarschijnlijk de ABS controller (kastje vlak bij je luchtfilter), heel bekend en daar gaan al een aantal draadjes over. Heb zelf 8 jaar een S80 van '99 gehad en heb precies hetzelfde gehad als wat jij beschrijft. Paar keer laten uitlezen bij Volvo en daar kwamen ze elke keer met een storing ergens in de ABS, ze dachten aan een sensor. Uiteindelijk de controller laten door solderen en daarna nooit geen problemen meer gehad. O.a. ABS-repair in Den Haag kan dat solderen doen als je het niet zelf kunt!
Jacco K.
2nd Gear member

Hallo Lingsper,

Bedankt voor je antwoord.
Maar wat bedoel met "door solderen" van controler?

Gr. Jacco.
syswichers

Zoek maar eens op ABS controller of ABS unit. Dit is ook een bekend euvel van de S80. Gezien de leeftijd van je auto heb je denk ik mazzel en is de ABS controller idd te fixen. Bij de modellen vanaf 2001 lukt dit niet meer en het weer een klein vermogen. Ik raad je www.absrepair.com in Den Haag aan. Aardige lui die je alles uitleegen en waar je op moet letten. Helaas komt mijn ABS controller niet in aanmerking voor reparatie ::(
Gast

@Jacco, bij mij hebben ze toen de controller vervangen voor een ruil exemplaar wat al gerepareerd was. Erg handig en je bent dan zo klaar! Ik was binnen een uur weer op weg naar huis. Daarna nog een jaar of 4 met de S80 gereden en nooit meer een storing gehad.
Jacco K.
2nd Gear member

Bedankt een ieder voor de adviezen en tips.
Ik ga hier binnenkort mee aan de slag.

Gr. Jacco.
Jacco K.
2nd Gear member

Ik heb vandaag de ABS-controlunit gedemonteerd en doorgesoldeerd.
Echter blijven er nog 2 lampjes branden van de ABS en Check-engine.
Moeten deze ten alle tijde worden gereset bij dealer of gaan deze vanzelf weer uit.

Alvast bedankt,

Jacco.
MarioC70
6th Gear member

Abs moet vanzelf uitgaan als de controller nu verder goed is,Check engine is dealerwerk of een garage die hem uit kan lezen..en wissen..
Ik weet niet waar je woont,maar ik kan hem eventueel ook voor je uitlezen en wissen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Jacco K.
2nd Gear member

MarioC70 schreef:Abs moet vanzelf uitgaan als de controller nu verder goed is,Check engine is dealerwerk of een garage die hem uit kan lezen..en wissen..
Ik weet niet waar je woont,maar ik kan hem eventueel ook voor je uitlezen en wissen.
Je hebt een PB.
Jacco K.
2nd Gear member

Ik heb de ABS-controler vervangen door een gebruikte.
De controller die ik had door gesoldeerd bleef storingen geven op het dashboard.

Nu is alles weer als vanouds geen irritante lampjes ed.

Gr. Jacco.
Plaats reactie

Terug naar “S80”