V60 PIH - bestelling, levering en kleur
- RichieB
- 6th Gear member
Ze lopen je expres te treiteren, SF. Dat is wel duidelijk. Met een chassisnummer kan een NL dealer hem gewoon op kenteken zetten. Maar omdat je zelf importeert moet je hem eerst laten zien bij de RDW. Succes dus om dat alsnog voor elkaar te krijgen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- Superfunky
- 5th Gear member
Overigens, interessant detail, de dealer meldt dat onze auto's de "nieuwe specificaties" gaan krijgen. Wat zou hij daarmee bedoelen???RichieB schreef:Ze lopen je expres te treiteren, SF. Dat is wel duidelijk. Met een chassisnummer kan een NL dealer hem gewoon op kenteken zetten. Maar omdat je zelf importeert moet je hem eerst laten zien bij de RDW. Succes dus om dat alsnog voor elkaar te krijgen.
Toch stiekem de nieuwe bak?
Lees inderdaad in het persbericht dat Volvo vanaf week 46 de nieuwe motoren en bak gaat leveren....... mmmmmmmmm, ben benieuwd....
Mwahh, in een press release lees ik:
On top of the new Drive-E powertrains, Volvo Cars introduce new infotainment and safety features in the 60-series. Sensus Connect features a refreshed HMI with a number of innovative functions. Lane Keeping Aid, which helps the driver stay in the lane by applying extra steering torque to the steering column, and the parallel parking wizard Park Assist Pilot are now available in the S60 and V60.
Not too bad, ik voorspel: meer knopjes!!!
- RichieB
- 6th Gear member
Dat klinkt als een nette refresh. Gebeurt dat vaker zo halverwege het model jaar?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- Superfunky
- 5th Gear member
Mwah, gelukkig heeft het kabinet zojuist de heffingskortingen van mw. SF verhoogd en daarmee is het netto te betalen bedrag uitgekomen op €0!Smartbart schreef:Nou ja, dan betaal je die 7% bijtelling toch niet voor niets....
Geweldig hoor, 7% bijtelling en toch gewoon 0 betalen.
Er is eigenlijk maar één ding jammer en dat is het afschaffen van de KIA. Ik had zo'n briljant plan klaar liggen, maar goed, blijft genoeg moois over!
- RoaldH
- 6th Gear member
Misschien dat je bevriende dealer je kan helpen met het op kenteken krijgen via het VIN nummer. Je hebt hem door je afbestelling 2 andere relaties blij kunnen maken. Mijn ervaring is dat mijn dealer me behandeld alsof ik daar de auto hebt gekocht. Ik adviseer je hem ff te bellen voor overleg.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Superfunky
- 5th Gear member
Mwahhh, zo gaat het niet werken denk ik. Liefde is over vrees ik.RoaldH schreef:Misschien dat je bevriende dealer je kan helpen met het op kenteken krijgen via het VIN nummer. Je hebt hem door je afbestelling 2 andere relaties blij kunnen maken. Mijn ervaring is dat mijn dealer me behandeld alsof ik daar de auto hebt gekocht. Ik adviseer je hem ff te bellen voor overleg.
Anyway, het zal me boeien mannen, ik word steeds blijer van mijn late levering. Verneem net dat de dealers in week 40 de specificaties van de productie vanaf week 46 gaan krijgen. Dan zijn er ook andere opties leverbaar (af fabriek velgen ??), dus SF gaat nog een paar vinkjes aankruisen!
Duidelijk is dat in ieder geval Lane assist zoals op de V40 op de V60 gaat komen, dus ipv irritant pieptoontje een instelbaar systeem waar je kunt kiezen uit:
- uit
- half: trillen stuur bij overschrijding belijning
- full: trillen en tegensturen! (dus slapend naar kantoor!)
Verder zal Park-Pilot leverbaar worden, dus bij het parkeren ook lekker verder tukken (onzin optie, maar als het kan, doe mij dan maar weer een knopje erbij!)
Voor het overige is er nog niets bekend.
Fingers crossed voor de nieuwe versnellingsbak, maar ik vrees dat dit pas MY15 gaat worden als de PiH de D4 motor gaat krijgen (en, let maar op: goedkoper wordt!).
- Montalbano
- 3rd Gear member
@SuperFunky hoe moet ik dat zien met die gewijzigde opties? Ik neem toch aan dat je gewoon krijgt wat er besteld is?
-
- 2nd Gear member
Wat mij betreft helemaal fijn, ik wil ook liever die achttraps automaat!Superfunky schreef: Verneem net dat de dealers in week 40 de specificaties van de productie vanaf week 46 gaan krijgen. Dan zijn er ook andere opties leverbaar (af fabriek velgen ??), dus SF gaat nog een paar vinkjes aankruisen!
Duidelijk is dat in ieder geval Lane assist zoals op de V40 op de V60 gaat komen, dus ipv irritant pieptoontje een instelbaar systeem waar je kunt kiezen uit:
- uit
- half: trillen stuur bij overschrijding belijning
- full: trillen en tegensturen! (dus slapend naar kantoor!)
Verder zal Park-Pilot leverbaar worden, dus bij het parkeren ook lekker verder tukken (onzin optie, maar als het kan, doe mij dan maar weer een knopje erbij!)
Voor het overige is er nog niets bekend.
Fingers crossed voor de nieuwe versnellingsbak, maar ik vrees dat dit pas MY15 gaat worden als de PiH de D4 motor gaat krijgen (en, let maar op: goedkoper wordt!).
- friend
- 2nd Gear member
Nope... Nieuwe Sensus en Volvo On Call: Sensus Connect en evt. bestelde Sensus Connected Touch vervalt en kan niet meer gekozen worden.Montalbano schreef:gewijzigde opties? Ik neem toch aan dat je gewoon krijgt wat er besteld is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- Superfunky
- 5th Gear member
Dat hangt van je productieweek af. Ik heb begrepen dat er wijzigingen in de specs zitten vanaf productieweek 46. Ik zie net dat de prijslijsten op de NL site ook weer vernieuwd zijn (versie 6 14/9/2013). Zo is Sensus Pro incl. wifi hotspot standaard onderdeel van het Hybrid Tecnology pakket. Dat was toch nog niet?Montalbano schreef:@SuperFunky hoe moet ik dat zien met die gewijzigde opties? Ik neem toch aan dat je gewoon krijgt wat er besteld is?
Ook lijkt voortaan standaard de Mennekes stekker geleverd te worden ipv schuko, was andersom toch?
Mijn dealer zegt me dat er mogelijk meer aangepast wordt (zoals mogelijk het toevoegen van Lane Keeping Aid) en dat zij in week 40 daar bericht van gaan krijgen. Nog ff geduld dus.
- Superfunky
- 5th Gear member
Ja, maar dat is hopen tegen beter weten in hoor! Die krijg je alleen als je er ook de 4 cilinder D4 bij neemt en dat wordt op zeker de PiH MY15!daaldijk schreef:
Wat mij betreft helemaal fijn, ik wil ook liever die achttraps automaat!
-
- 3rd Gear member
De aanpassingen van de 6-traps naar de 8-traps automaat zal meer tijd kosten als bij de gewonde V60. In de hybride ondersteunt de elektro motor de schakelovergang. Elektro kracht wanneer de diesel power vanwege het schakelen wegvalt. De 8-traps is een hele andere automaat dus denk dat daar wel wat software aanpassingen voor nodig zijn.
In de artikelen over de nieuwe Volvo motoren en automaten wordt ook nergens de PIHD genoemd.. MY2015 op zijn vroegst. Er is toch geen fiscale noodzaak om lager dan die 48 gr/km te gaan.
In de artikelen over de nieuwe Volvo motoren en automaten wordt ook nergens de PIHD genoemd.. MY2015 op zijn vroegst. Er is toch geen fiscale noodzaak om lager dan die 48 gr/km te gaan.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
-
- 2nd Gear member
Superfunky schreef:Dat hangt van je productieweek af. Ik heb begrepen dat er wijzigingen in de specs zitten vanaf productieweek 46. Ik zie net dat de prijslijsten op de NL site ook weer vernieuwd zijn (versie 6 14/9/2013). Zo is Sensus Pro incl. wifi hotspot standaard onderdeel van het Hybrid Tecnology pakket. Dat was toch nog niet?Montalbano schreef:@SuperFunky hoe moet ik dat zien met die gewijzigde opties? Ik neem toch aan dat je gewoon krijgt wat er besteld is?
Dat wordt dan lekker mijn auto staat geplant voor week 45 moet ik ineens nu gaan hopen dat het later wordt ???
- Superfunky
- 5th Gear member
Top! Thx! Ik ben echt blij met deze update, precies wat ik nog miste in de auto want SCT had ik al niet genomen, dat vond ik niks.friend schreef:Nope... Nieuwe Sensus en Volvo On Call: Sensus Connect en evt. bestelde Sensus Connected Touch vervalt en kan niet meer gekozen worden.Montalbano schreef:gewijzigde opties? Ik neem toch aan dat je gewoon krijgt wat er besteld is?
Nou, kunnen we door met de rest van het wensenlijstje:
- de nieuwe automaat
- elektrische achterklep
- flippers

- Superfunky
- 5th Gear member
Eens, maar de D5 is eruit en geartronic ook, dus weet je bIjna zeker dat dit bij de PiH ook zal wijzigen. Kijk ff op de test van Wouter op autoblog.nl, is hele soepele bak, dus zal vast heel goed samengaan met de elektromotor.JeroenV60PHID schreef:De aanpassingen van de 6-traps naar de 8-traps automaat zal meer tijd kosten als bij de gewonde V60. In de hybride ondersteunt de elektro motor de schakelovergang. Elektro kracht wanneer de diesel power vanwege het schakelen wegvalt. De 8-traps is een hele andere automaat dus denk dat daar wel wat software aanpassingen voor nodig zijn.
Noodzaak niet, maar natuurlijk hele goede marketing als je nog zuiniger wordt en bovendien komen wij dan allemaal snel een nieuwe halen, want wie wil er nou in die ouwe meuk rijden!!!

- Montalbano
- 3rd Gear member
Ok, maar ik mag er toch vanuit gaan dat er geen standaardopties gaan vervallen of zo neem ik aan? Voor meer of beter ben ik wel te porren natuurlijk 

V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- Superfunky
- 5th Gear member
Ehhe, ja, eigenlijk wel, maar troost je, dan is de kans ook groter dat je 'm niet voor 1/1 hebt. Alles in de "oude" specs wordt voor 1/1 geleverd, de nieuwe specs vanaf 1/1 (zoals het er nu uitziet).Bogiebiker schreef:
Dat wordt dan lekker mijn auto staat geplant voor week 45 moet ik ineens nu gaan hopen dat het later wordt ???
- Superfunky
- 5th Gear member
Nee, alleen als je sensus connected touch hebt besteld, dan wisselen ze dat om. Is blijkbaar zo'n k systeem dat het nog geen 5 maanden in productie is geweest.Montalbano schreef:Ok, maar ik mag er toch vanuit gaan dat er geen standaardopties gaan vervallen of zo neem ik aan? Voor meer of beter ben ik wel te porren natuurlijk