Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Tankiej
3rd Gear member

Coyote praat Engels bij mij, iGO heb ik de geluidsaanwijzingen uit staan dus geen idee wat voor taal het daar is. De meeste apps zijn Engels volgens mij, alleen iGO is het menu in het Nederlands :o
zakraket
4th Gear member

santu001 schreef:Het zal nog wel een tijdje als accessoire leverbaar zijn, maar niet fabrieksaf, wat opzicht wel logisch is als men een nieuw (eigen) systeem heeft wat dezelfde opties bied, maar zonder het onveilige touch. Dat paste eigenlijk ook niet bij Volvo.

Het enige wrange is dat wij een flinke prijs betaald hebben voor een verlaten systeem. Overigens is wel gebleken dat SCT meer gemeen heeft met een Parrot tablet dan de Parrot Astroid Smart! Het is gebaseerd op een Parrot OEM product! FC6100, zie link een paar post hierboven. :wink:
Ik ga mijn dealer bellen en alvast aangeven dat als Volvo SCT niet verder levert/ontwikkelt ik een claim ga sturen. Ronduit schandalig dat je in mei niet aan je klanten vertelt dat dit systeem in september al zowat EOL is. Dat moet vorig jaar al bekend geweest zijn, dat er een nieuwe SC aan zat te komen, gezien ontwikkeltijden en zo.

Er staat overigens in die PDF dat SCT alleen voor de 60-lijn niet meer leverbaar is, voor alle andere modellen wel (en zelfs voor oudere modellen kun je het nu laten inbouwen).

edit: ik had vorige week al een gesprek met hem over SCT, de nieuwe SC en of bij hun iets bekend is over wat Volvo uiteindelijk met SCT van plan is.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zou die claim richting klantenzaken van Volvo sturen, een dealer had in mei nog werkelijk geen idee wat de toekomst zou gaan brengen op dit vlak.
Maar ben blij dat ik in mei ook al niets in SCT zag en het vrijwel niet verkocht heb, heb ik dit gezeik ook niet
Volvo for life
zakraket
4th Gear member

Natuurlijk. Al dan niet via de dealer. Ik had vorige week nog een uitgebreid gesprek met de dealer over SCT, de GPS-problemen, de nieuwe SC en wat hij daarvan wist. Hij gaf toen ook al aan dat die nieuwe SC alleen voor specifieke modellen was en dat SCT vooralsnog leverbaar blijft op andere modellen.

Ik snap dat hij dat in mei allemaal niet wist, maar uiteindelijk is dat ook hun probleem (en dat van Volvo): iets verkopen waar je geen verstand/kennis van hebt zou eigenlijk ook niet moeten mogen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Ben
Executive Member
Contacteer:

zakraket schreef:iets verkopen waar je geen verstand/kennis van hebt zou eigenlijk ook niet moeten mogen.
Dan kan ik nog wel wat branches opnoemen ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Tankiej
3rd Gear member

Ben schreef:
zakraket schreef:iets verkopen waar je geen verstand/kennis van hebt zou eigenlijk ook niet moeten mogen.
Haha inderdaad! Kunnen zo een groot deel van de scholieren/studenten baantjes weg :P
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb de email adressen van 2 dames bij after-sales in Beesd die tot nu toe al mijn vragen rondom SCT hebben beantwoord. Daar heb ik afgelopen week ook mijn officiële klacht over SCT naar toe gestuurd.

Morgen ben ik in Frankfurt. Ga daar eens polsen wat nu precies het plan is voor SCT/SC. Ik kan me heel goed voorstellen dat op de niet *60 modellen het komende jaar/1,5 jaar nog gewoon SCT geleverd zal worden. In ieder geval zal de V40 waarschijnlijk niet voor MY15 SC krijgen vermoed ik.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Walter
Geartronic member
Contacteer:

zakraket schreef:Ik snap dat hij dat in mei allemaal niet wist
de dealers zijn op 6 september geïnformeerd
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
OGA244
8th Gear member

Tankiej schreef:
Ben schreef:
Haha inderdaad! Kunnen zo een groot deel van de scholieren/studenten baantjes weg :P
alle helpdesks kunnen dicht, de belastingtelefoon kan weg en de hele 2e kamer kan naar huis
zakraket
4th Gear member

Ben schreef:
Natuurlijk, maar dat is geen excuus om het "ook maar" te doen voor wie dan ook. De dealers zijn wat betreft SCT dozenschuivers.

En "niet moeten mogen" is natuurlijk meer "niet moeten willen", maar ja, SCT is denk ik gewoon iets te gemakkelijk geld binnen hengelen om het niet te doen voor zon bedrijf
Volvo heeft voor een "prikkie" dit FC6100-OEM systeem ingekocht, compleet met "Volvo"-thema en verdient er een hoop geld mee voor elke verkochte unit. Ja, dat wil ik ook wel, maar klantvriendelijk is het niet.

Btw, volgens mij is iGo het vaste nav-systeem van dat (door Parrot dichtgetimmerde) FC6100-ding en niet eens de keuze van Volvo.
Zie deze PDF waaruit ik toch opmaak dat SCT einde oefening is. Het klinkt alsof het Asteroid kastje nu vast onderdeel wordt van het Sensus systeem.
Dan zou het enige verschil nog het touchscreen zijn en heb je nog steeds dezelfde GPS- en softwareproblemen.
Laten we hopen voor de toekomstige SC-gebruikers van niet? Het zou wel de gemakkelijkste weg zijn om Parrot een nieuwe SC te laten maken.

edit: en ik denk dat we, nu de update duidelijk van Parrot komt (www.parrot.com), ook dáár wel eens mogen gaan klagen.
Eerder werd meen ik in dit topic aangegeven dat Parrot geen klachten wilde horen van gebruikers en dat we maar bij Volvo moesten aankloppen.
Mike Philippens
3rd Gear member

twcoolen schreef:En toch is Volvo al sinds eind 2011 met Parrot aan de slag gegaan rondom SCT.
Dan zijn ze nog dommer dan ik dacht. Als je 2 jaar nodig hebt om een systeem dat op zich best redelijk was, zodanig kunt vernielen dat het niet lekker meer werkt...geen woorden voor eigenlijk.
Alsof ze op een eiland in de Stille Zuidzee hebben gezeten. Misschien hebben ze een paar marketing lui van Philips ingehuurd die indertijd ook aan de CDi speler hebben gewerkt. Maar dit is zelfs erger als de CDi. Het getuigt van een totaal gebrek aan kennis op dat gebied.

Het maakt me niet eens uit dat ik het systeem niet zou kunnen hacken, maar de functionaliteit behouden die Parrot erin heeft gestopt, hoe beperkt ook, was toch niet teveel gevraagd? Waarom er weer een slaatje uit moeten slaan door een exclusieve deal met iGo? Of denken ze werkelijk dat ze die domme Volvo rijders niet lastig moeten vallen met teveel keuze aan navigatie apps? Denken ze werkelijk dat het allemaal 50+ers zijn die geen idee hebben van andere apps of die dat maar eng vinden.

Ik kan er niet over uit. Dat ze nu al blijkbaar de stekker eruit trekken verbaast me. Of dat Parrot was gewoon een tussenpaus omdat ze wijzigingen aan Sense niet op tijd af zouden krijgen. Lijkt me ook sterk dat je daar ruim 2 jaar voor nodig hebt, maar goed...als je maar 3 man eraan hebt werken. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
santu001
4th Gear member

Ik denk dat de grootste bottleneck de veiligheid en bediening zijn. Ik merk zelf dat het gewoon redelijk onveilig is om in de auto met een touchscreen te moeten werken. Dat je IGO alleen met touch kunt bedienen is eigenlijk met oog op veiligheid en de naam van Volvo not done.

Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat ze daar van terugkomen en helemaal met de positie van het huidige scherm. Ik vind het dus wel een logische stap dat ze voor Sensus Connect gaan kiezen. Alleen zullen wel de belofte waar moeten maken voor bestaande SCT klanten, anders is enige compensatie wel op zijn plaats. Men heeft met het aanbieden van het systeem toch bepaalde beloftes gemaakt, waardoor men met oog op de toekomst 1500 euro heeft neergeteld.

Ik denk ook wel dat er nog het een en ander beschikbaar komt. Daarnaast is het vertrouwen in de Sensus Connect ook niet groot bij mij. Dit soort systemen vraagt gewoon veel meer nazorg dan het huidige Sensus systeem. En laten we wel wezen, ze moeten qua systeem wel mee met de tijd, maar de prioriteit ligt natuurlijk bij de auto zelf en minder op dit soort randzaken, waar men niet meer auto's mee verkoopt.

Ik denk dat Volvo ook met audiosysteem een naam hoog te houden heeft, maar het nooit meer dan een randzaak zal zijn.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
OGA244
8th Gear member

maar igo is toch met het scrollwheeltje ook te bedienen?
twcoolen
3rd Gear member

Op de IAA in Frankfurt werd er met geen woord gerept over Sensus Connect.

Over Sensus Connected Touch waren ze wel lyrisch. Demo na demo. Toen ik over de problemen begon met SCT keek de goede meneer ineens een beetje ongemakkelijk. Hij was niet bekend met problemen rondom GPS.

Ik heb 3 mensen op de stand gevraagd bij Volvo, over SC was nog niets bekend. SCT was het 'laatste nieuwe'.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
OGA244
8th Gear member

dan kan men een dealer al helemaal niets verwijten
Tankiej
3rd Gear member

OGA244 schreef:maar igo is toch met het scrollwheeltje ook te bedienen?
Niet dat ik weet, ook nog niet echt geprobeerd om eerlijk te zijn. Zal het eens proberen als ik weer in stap morgen! De Exit knop op het stuur werkt wel bij iGO in ieder geval :)
zakraket
4th Gear member

Scrollwheel zoomt in en auto in de 2d-modus (daar heb ik hem altijd op staan, dat 3d vind ik niet prettig omdat die niet hoog genoeg uitzoomt en het scrollwheel dan niet zoomt)
twcoolen schreef: Over Sensus Connected Touch waren ze wel lyrisch. Demo na demo. Toen ik over de problemen begon met SCT keek de goede meneer ineens een beetje ongemakkelijk. Hij was niet bekend met problemen rondom GPS..
Not suprised
Ben
Executive Member
Contacteer:

Personeel op beursen is vaak ingehuurd en geprogrammeerd met standaardinformatie voor een bepaalde taak. Meestal zonder achtergrondkennis. Op de AutoRAI zie ik doorgaans IVA-studenten.
Geen wonder dus dat ze niet bekend zijn met issues en problemen die op een heel ander niveau spelen.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ter info

Sensus Connected Touch upgrade

Graag brengen we u op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van Sensus Connected Touch uitgerust met iGO navigatie. Dit innovatieve systeem met tal van applicaties opent de weg naar meer connectiviteit in de auto. Daarnaast biedt de optionele iGO navigatiekaart een volwaardig alternatief voor het vertrouwde Volvo RTI systeem.

In de eerste maanden na de introductie is gebleken dat de GPS ontvangst in veel gevallen niet voldoende is, waardoor het iGO navigatiesysteem niet adequaat navigeert. Met betrekking tot dit onderwerp zijn er meerdere reacties op diverse fora verschenen.

Vanaf nu kan de besturingssoftware geüpgrade worden waardoor de onderstaande onderwerpen worden opgelost.
- GPS ontvangst
- Bevroren GPS, melding “GPS update bezig” scherm
- Hercalculeren van route
- Enkele aanpassingen in vertalingen
Het bestand met de nieuwe software en de handleiding is te vinden via de onderstaande website.
http://www.parrot.com/sensus-connected-touch. Deze wordt ook als pop-up weergegeven op het display in de auto.

Let op! Het bestand moet op een lege, geformateerde USB stick geladen worden zodat de SCT module dit bestand zal herkennen. Oude sw. versie 1.47.44, nieuwe versie 1.47.88.

In week 46 is er opnieuw een update gepland met meerdere functionele software aanpassingen.
- Apps aanvinken die automatisch opstarten
- Verbeterde zoomfunctie in iGO
- Gebruik van knoppen op middenconsole
- Meer informatie van afgespeelde muziek
- Android telefoon aan te sluiten via USB om muziek af te spelen
- App met parkeerplaatsen
- En meer…
twcoolen
3rd Gear member

Geweldig...dit was dus dé update...

Gisteren naar Frankfurt was een ramp. Niet overdreven maar ik heb meer dan 20 hercalculaties gehad. Volgens de navigatie reed ik regelmatig in de weilanden of wegen rondom de snelweg. Ondanks dat ik een 'hoge nauwkeurigheid' had met 5 satellieten.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”