Ik heb gisteren de eerste snelwegkilometers gemaakt met de PIH:
Wat ik een aardige feature vind is dat de adaptive cruisecontrol ook aangeeft hoe hard de auto voor je rijdt, door middel van een wit boogje op je snelheidsmeter (tenminste ik denk dat dat het is.)
Over de grootlicht assistent ben ik minder enthousiast tot dusver. Ik reed gisteravond op een buitenweg en mij viel op dat het een erg onrustig lichtbeeld geeft. Bij tegenliggers vaak weer aan dan weer uit. Dat is logisch.
Echter hij ging ook steeds aan en uit als ik geen tegenliggers had.
De weg was twee rijstroken met een smalle middenberm. In de middenberm stonden reflecterende paaltjes die nogal fel reflecteerden. Ik denk dat het systeem die bordjes voor koplampen van tegenliggers aanziet.
Het lezen van verkeersborden gaat goed. Tenminste dat lijkt zo.
Op de heenreis naar Utrecht was de spitsstrook tot Gouda niet open. Er staat dan wel een 100km bord wat alleen geldt als de spitsstrook open is. Er gold dus ter plaatse een maximum snelheid van 120 km/u. De auto gaf steeds 100 km/u aan.
Reed gisteren op de A12 vanuit Utrecht naar Den Haag. De spitsstrook was open dus geldt daar 100 km/u. Er was een stuk waar tijdelijk 80 mocht worden gereden, later 90. Het 90 kilometerbord werd daarna gevolgd door een "einde alle verboden" bord. De spitsstrook was daar nog steeds open dus geldt dan volgens mij nog steeds 100 km/u. Maar uitleg van het bord "einde alle verboden" zou ook geinterpreteerd worden als max 120/130. Zo ook de Volvo.
Ik denk dat in dit geval Rijkswaterstaat verkeerd heeft bebord en dat ze een bord "100 km" hadden moeten plaatsen.
Ook kom je snelheidbeperkingen tegen die gedurende een bepaalde tijd gelden (of juist niet), bijvoorbeeld tussen 6 en 19 uur. Die nuance "leest" de Volvo niet.
Je kunt dus niet altijd op het systeem vertrouwen.
Kun je dit ook ergens uitzetten? Ik heb liever geen systeem dan een verwarrend systeem.
Gebruikerservaringen V60 - PIH
- Paul
- Geartronic member
Nou ik rij er nu iets meer dan 5000km mee en over het algemeen klopt het gewoon. Je moet bij die spitsstroken gewoon zelf even opletten.
Als ik afslag Rai neem, denkt hij ook dat ik door heel Amsterdam 90 mag rijden. Maar goed gezond verstand weet dan dat het niet klopt.
Als ik afslag Rai neem, denkt hij ook dat ik door heel Amsterdam 90 mag rijden. Maar goed gezond verstand weet dan dat het niet klopt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Superfunky
- 5th Gear member
Echt, vond je dat? Ik heb 2 dagen een PiH mee gehad en over deze functie was ik juist erg enthousiast. Op de Audi heb ik het ook, maar dan gaat het inderdaad de hele tijd groot licht/dim licht, daar word je gestoord van.ferretje schreef:Over de grootlicht assistent ben ik minder enthousiast tot dusver. Ik reed gisteravond op een buitenweg en mij viel op dat het een erg onrustig lichtbeeld geeft. Bij tegenliggers vaak weer aan dan weer uit. Dat is logisch.
Echter hij ging ook steeds aan en uit als ik geen tegenliggers had.
De weg was twee rijstroken met een smalle middenberm. In de middenberm stonden reflecterende paaltjes die nogal fel reflecteerden. Ik denk dat het systeem die bordjes voor koplampen van tegenliggers aanziet.
Bij dit systeem schuift er echter steeds een "zwart vlak" over het deel dat afgeschermd moet worden (dus de tegen- of voorligger). Overal waar ik gereden heb vond ik het echt fantastisch omdat het continue zoekt naar het maximale belichten van de omgeving. Heel knap gedaan. Probeer 't nog ff voordat je het eruit sloopt!

-
- 3rd Gear member
Ook ik heb er de eerste 800 KM opzitten. Ik vind dat elektrisch rijden echt een genot. Loop ook niet meer te jakkeren en beschouw het als een sport om zuinig te rijden. Ik kom uit een V70 en moet wel wennen aan het wat "dynamischere" veergedrag. Op de snelweg is het comfort prima maar op binnenwegen met wat slechter wegdek is het in mijn optiek wat stoterig. Heb de bandenspanning al wat verlaagd van 2,5 naar 2,3 bar. Ik rij op 18 inch Sleipners. Mijn vrouw zegt ook wat last te hebben van wagenziekte dus ik hoop dat dat tijdelijk is. Een andere veer/demper combinatie is helaas geen optie maar ik zou het graag ietsje minder hard willen. Verder heerlijk stil en alle veiligheidspulleboel is dik voor elkaar. De sportstoelen zitten briljant goed. En met een volle accu in de powerstand wegblazen is ook heel leuk….DAB tuner werkt nu goed, fijne ontvangst in Brabant. Servosturing in de middenstand geeft het beste stuurkarakter. Spotify werkt mooi. IGO navigatie beetje teleurstellend en dat ingrijpen in de audio zonder demping maar meteen wegdrukken is niet prettig. Hoop op een TomTom app in de toekomst, veeeeel beter.
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
V70D5AWD Edition sport 2007
-
- 4th Gear member
@paul natuurlijk is zelf opletten het allerbeste. Maar het zelf opletten gaat het beste als je geen miniatuurbordje op je dashboard hebt.
Ik begrijp ook wel dat het maken van een perfect systeem nagenoeg onmogelijk is. Op veel trajecten zal het ook wel prima functioneren, dat geloof ik wel.
Ik had niet verwacht dat reflecterende paaltjes invloed hebben op de werking van de grootlichtassistent.
Én ik zou het een mooie optie vinden als je het lezen van de verkeersborden uit kan zetten.
In de V70 had ik de oude BLIS die gaf heel veel valse meldingen dus ik was soms blij als ik dat kon uitzetten. Je gaat je zitten ergeren aan onterecte meldingen, maar een ander heeft daar misschien niets van.
Ik begrijp ook wel dat het maken van een perfect systeem nagenoeg onmogelijk is. Op veel trajecten zal het ook wel prima functioneren, dat geloof ik wel.
Ik had niet verwacht dat reflecterende paaltjes invloed hebben op de werking van de grootlichtassistent.
Én ik zou het een mooie optie vinden als je het lezen van de verkeersborden uit kan zetten.
In de V70 had ik de oude BLIS die gaf heel veel valse meldingen dus ik was soms blij als ik dat kon uitzetten. Je gaat je zitten ergeren aan onterecte meldingen, maar een ander heeft daar misschien niets van.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 3rd Gear member
ferretje, volgens mij is het meeste aan / uit te zetten qua driver support, is wel zoeken in de menu structuur voor sommige opties maar denk wel dat het kan.
mijn dagelijkse traject is NET te lang voor 100% electrisch, zit net onder de 3l/100 km op een retour ritje waarbij is zowel thuis als aan de zaak laad, heen en terug rit zijn niet dezelfde route ivm file druk onderweg, heen is meer snelweg en terug is meer provinciale weg) op de heenweg gaat na 2/3 van de rit de auto over op de diesel, eenmaal in Amsterdam onder de 50km gaat het weer deels electrisch, moet even kijken waar we op uit komen op de langere termijn.
ik vraag me of het de moeite is op de heenreis deels in save mode te rijden..?
even ter vergelijkin mijn V50-D5 deed 6.2l - 6.3l / 100 km dus scheelt meer als de helft als je de electriciteit even niet meerekent.
verders vindt ik het een fijne comfortable wagen, heb tot nu toe geen min punten kunnen ontdekken.
vindt verder dat het hele systeem je wel uitnodigt om bewuster (=zuiniger) te gaan rijden vindt met name de adaptieve cruise control een heel fijn, je gaat er zo vreselijk meer relaxed van rijden...maar als je het dan even zat bent en je geeft gas ben je ook echt zo weg.....
mijn dagelijkse traject is NET te lang voor 100% electrisch, zit net onder de 3l/100 km op een retour ritje waarbij is zowel thuis als aan de zaak laad, heen en terug rit zijn niet dezelfde route ivm file druk onderweg, heen is meer snelweg en terug is meer provinciale weg) op de heenweg gaat na 2/3 van de rit de auto over op de diesel, eenmaal in Amsterdam onder de 50km gaat het weer deels electrisch, moet even kijken waar we op uit komen op de langere termijn.
ik vraag me of het de moeite is op de heenreis deels in save mode te rijden..?
even ter vergelijkin mijn V50-D5 deed 6.2l - 6.3l / 100 km dus scheelt meer als de helft als je de electriciteit even niet meerekent.
verders vindt ik het een fijne comfortable wagen, heb tot nu toe geen min punten kunnen ontdekken.
vindt verder dat het hele systeem je wel uitnodigt om bewuster (=zuiniger) te gaan rijden vindt met name de adaptieve cruise control een heel fijn, je gaat er zo vreselijk meer relaxed van rijden...maar als je het dan even zat bent en je geeft gas ben je ook echt zo weg.....
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- Paul
- Geartronic member
even over 020, ben blij dat ik voor wit ben gegaan, hier in amsterdam kom ik rond 18h op de Rijnstraat vrijwel elke dag 2-4 D6en tegen, allemaal zwart!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 2nd Gear member
Ik zal hier ook even mijn ervaringen met jullie delen. Ter info: ik kom van een Ford Mondeo TDCI 140 PK.
Ik heb er nu zo'n 2300 km opzitten. En nog maar 1 keer getankt!
Pluspunten:
- Geweldige auto en concept, het is inderdaad voor mij een uitdaging geworden om zo zuinig mogelijk te rijden, af en toe tik ik volgens de boordcomputer al de 1.7L per 100 km aan. Toch even aan de pomp bij de volgende tankbeurt controleren wat het werkelijk is.
- De power stand gebruik ik niet, in mijn woon-werk verkeer heb ik helemaal niets aan. Het is af en toe even leuk. Wellicht veranderd dit als ik een paar keer naar Duitsland ben geweest.
- Stil, wat een genot met al die stilte om me heen, af en toe zet ik zelfs bewust de radio uit om te genieten van alle overige geluiden buiten de auto.
- Volvo On Call App, wat ben ik blij dat ik deze optie wel genomen heb, het is erg gaaf om alle ritten bij te houden, het verbruik, en alles in te kunnen stellen via de telefoon.
En nu een lijstje met minpunten die overigens wat groter is dan ik verwacht had:
- De handrem werkt voor mij totaal niet intuïtief, telkens moet ik weer extra controleren, gevoelsmatig wil ik de knop naar me toe trekken om de auto op de handrem te zetten en niet andersom.
- De achter klep sluit niet goed als je hem alleen maar dicht laat vallen, ik moet hem met een behoorlijke vaart dicht gooien.
- De cruise controle werkt met stappen van 5 km/h, wat is dat onhandig zeg! Vooral in mijn woon-werk verkeer moet ik de cruise control vaak veranderen vanwege veel stukken provinciale weg waar inhalen geen optie is.
- Geen mogelijkheid om in 1 keer de temp van beide zone's in te stellen, dit wat wel mogelijk in de Mondeo, maar in de PIH niet.
- Ik kan niet zien in welke versnelling de automaat staat, terwijl ik dit graag zou willen gebruiken om via het gaspedaal daar een klein beetje invloed op uit te kunnen oefenen.
- Ik kan niet in het dashboard zien of het dimlicht nu aan of uit staat in de auto stand.
- Navigatiesysteem, wat een slecht systeem, waarom kijken ze niet beter naar garmin of tomtom?
- Het display is niet efficiënt ingedeeld, de ruimte die nu gebruikt wordt voor de inhoud van de brandstoftank en de stand van de automaat is nauwelijks relevant tijdens het rijden, daar had veel nuttiger informatie kunnen staan, bijvoorbeeld je telefoonboek, of radiostation, of de info van de parkeersensoren
- In de mondeo had ik de keyless start als optie, wat heb ik een spijt dat ik dat nu niet als optie gekozen heb, ik zit nu continu in de auto mijn sleutel uit mijn broekzak te frummelen. Ik had eigenlijk verwacht dat een dergelijke opti e op een auto in deze prijsklasse wel standaard zou zijn.
- Ik had verwacht dat het display tegelijk mee zou veranderen als je de auto in een andere stand zet, als ik bijvoorbeeld de powerstand gebruik zet ik het display ook in die modus, maar dat moet dus handmatig. Dit vind ik behoorlijk knullig, waarom dat niet direct mee kan veranderen...
Zo, dit is wel even een behoorlijk lijstje. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de auto, hat had alleen nog zoveel beter gekund.
Ik heb er nu zo'n 2300 km opzitten. En nog maar 1 keer getankt!
Pluspunten:
- Geweldige auto en concept, het is inderdaad voor mij een uitdaging geworden om zo zuinig mogelijk te rijden, af en toe tik ik volgens de boordcomputer al de 1.7L per 100 km aan. Toch even aan de pomp bij de volgende tankbeurt controleren wat het werkelijk is.
- De power stand gebruik ik niet, in mijn woon-werk verkeer heb ik helemaal niets aan. Het is af en toe even leuk. Wellicht veranderd dit als ik een paar keer naar Duitsland ben geweest.
- Stil, wat een genot met al die stilte om me heen, af en toe zet ik zelfs bewust de radio uit om te genieten van alle overige geluiden buiten de auto.
- Volvo On Call App, wat ben ik blij dat ik deze optie wel genomen heb, het is erg gaaf om alle ritten bij te houden, het verbruik, en alles in te kunnen stellen via de telefoon.
En nu een lijstje met minpunten die overigens wat groter is dan ik verwacht had:
- De handrem werkt voor mij totaal niet intuïtief, telkens moet ik weer extra controleren, gevoelsmatig wil ik de knop naar me toe trekken om de auto op de handrem te zetten en niet andersom.
- De achter klep sluit niet goed als je hem alleen maar dicht laat vallen, ik moet hem met een behoorlijke vaart dicht gooien.
- De cruise controle werkt met stappen van 5 km/h, wat is dat onhandig zeg! Vooral in mijn woon-werk verkeer moet ik de cruise control vaak veranderen vanwege veel stukken provinciale weg waar inhalen geen optie is.
- Geen mogelijkheid om in 1 keer de temp van beide zone's in te stellen, dit wat wel mogelijk in de Mondeo, maar in de PIH niet.
- Ik kan niet zien in welke versnelling de automaat staat, terwijl ik dit graag zou willen gebruiken om via het gaspedaal daar een klein beetje invloed op uit te kunnen oefenen.
- Ik kan niet in het dashboard zien of het dimlicht nu aan of uit staat in de auto stand.
- Navigatiesysteem, wat een slecht systeem, waarom kijken ze niet beter naar garmin of tomtom?
- Het display is niet efficiënt ingedeeld, de ruimte die nu gebruikt wordt voor de inhoud van de brandstoftank en de stand van de automaat is nauwelijks relevant tijdens het rijden, daar had veel nuttiger informatie kunnen staan, bijvoorbeeld je telefoonboek, of radiostation, of de info van de parkeersensoren
- In de mondeo had ik de keyless start als optie, wat heb ik een spijt dat ik dat nu niet als optie gekozen heb, ik zit nu continu in de auto mijn sleutel uit mijn broekzak te frummelen. Ik had eigenlijk verwacht dat een dergelijke opti e op een auto in deze prijsklasse wel standaard zou zijn.
- Ik had verwacht dat het display tegelijk mee zou veranderen als je de auto in een andere stand zet, als ik bijvoorbeeld de powerstand gebruik zet ik het display ook in die modus, maar dat moet dus handmatig. Dit vind ik behoorlijk knullig, waarom dat niet direct mee kan veranderen...
Zo, dit is wel even een behoorlijk lijstje. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de auto, hat had alleen nog zoveel beter gekund.
- Summum
- 6th Gear member
De cruisecontrol kan wel degelijk met 1km/h versteld worden. Niet met de +/- toetsen (die gaan idd met 5km/h) maar met de Resume-toets (die met dat draaiende pijltje) kun je 1km/h per keer verhogen.
Kun je 1 minpunt van je lijst schrappen

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 3rd Gear member
Rijnstraat....ben ik niet..!Paul schreef:even over 020, ben blij dat ik voor wit ben gegaan, hier in amsterdam kom ik rond 18h op de Rijnstraat vrijwel elke dag 2-4 D6en tegen, allemaal zwart!
[/*][/list]
[/*][/list]
-
- 2nd Gear member
Persoonlijk ben ik juist blij dat het display niet wijzigt met een andere stand. Het is natuurlijk moeilijk om het zo in te stellen dat iedereen tevreden is (persoonlijke voorkeuren).
Keyless drive zit in het security pakket als ik me niet vergis.
Keyless drive zit in het security pakket als ik me niet vergis.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Handrem, sta je altijd op een helling geparkeerd?
Gebruik de handrem nooit.
Achterklep misschien even laten afstellen door de dealer.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
-
- 2nd Gear member
Ik reed nooit automaat en heb na een proefrit hier ook naar geinformeerd. Toen zij men bij de dealer ook dat de handrem nauwelijks tot nooit gebruikt wordt. Wellicht komt goukcher ook uit een handgeschakelde bak?Jeroen schreef:Handrem, sta je altijd op een helling geparkeerd?
-
- 3rd Gear member
goukcher, even een aantal persoonlijke bevindingen van mijn kant aan de hand van wat je zei
handrem gebruik ik zelden sta gelukkig altijd vlak geparkeerd - gewoon de automaat in de P stand
ik heb de power stand vandaag gebruikt op de snelweg, hierdoor slaat de diesel aan bij ongeveer 110 km/uur wat een snelheid is waarbij de diesel al zuinig genoeg is, zo bespaar ik de accu voor het laatste stukje stads verkeer, als ik de power stand zou gebruiken schiet het diesel verbruik weer omhoog
met adaptive cruise control zijn de +/- 5 stappen geen issue
ik heb het licht op auto staan, spaart de xenons bij genoeg licht
is inderdaad lastig dat je elke zone apart moet instellen
preconditioning - lastig dat je de binnen temperatuur niet kan instellen
ik ben het nog niet helemaal eens met stemgestuurd menu vindt het tot nu toe een beetje omslagtig - misschien moet het wennen
was RTI gewend nieuwe versie is wel een verbetering - RTI werkt wel een stuk beter in Duitsland weet ik uit ervaring
ik had ook wel keyless drive gewild maar ja ach het lijstje extra's was al lang genoeg
ik ben tot zover enorm tevreden!
handrem gebruik ik zelden sta gelukkig altijd vlak geparkeerd - gewoon de automaat in de P stand
ik heb de power stand vandaag gebruikt op de snelweg, hierdoor slaat de diesel aan bij ongeveer 110 km/uur wat een snelheid is waarbij de diesel al zuinig genoeg is, zo bespaar ik de accu voor het laatste stukje stads verkeer, als ik de power stand zou gebruiken schiet het diesel verbruik weer omhoog
met adaptive cruise control zijn de +/- 5 stappen geen issue
ik heb het licht op auto staan, spaart de xenons bij genoeg licht
is inderdaad lastig dat je elke zone apart moet instellen
preconditioning - lastig dat je de binnen temperatuur niet kan instellen
ik ben het nog niet helemaal eens met stemgestuurd menu vindt het tot nu toe een beetje omslagtig - misschien moet het wennen
was RTI gewend nieuwe versie is wel een verbetering - RTI werkt wel een stuk beter in Duitsland weet ik uit ervaring
ik had ook wel keyless drive gewild maar ja ach het lijstje extra's was al lang genoeg
ik ben tot zover enorm tevreden!
[/*][/list]
[/*][/list]
- Paul
- Geartronic member
Handrem gebruik ik nooit, is toch die knop links onder het stuur ergens? 
Licht snap ik, vind het ook belachelijk dat er nergens een lampje brandt wat hij nu precies doet.
RTI Top systeem hij brengt me tot nu toe overal
Automaat en versnellingen, gooi je pook even naar links en je ziet het.

Licht snap ik, vind het ook belachelijk dat er nergens een lampje brandt wat hij nu precies doet.
RTI Top systeem hij brengt me tot nu toe overal
Automaat en versnellingen, gooi je pook even naar links en je ziet het.
-
- 2nd Gear member
Inderdaad, ik had hiervoor een handgeschakelde bak. Blijkbaar heb je voor een automaat de handrem eigenlijk niet nodig. Ik zal het eens proberen om de handrem niet te gebruiken, dan heb ik die ergenis ook niet 

- RoaldH
- 6th Gear member
Of de toetsen langer vasthouden.Summum schreef:De cruisecontrol kan wel degelijk met 1km/h versteld worden. Niet met de +/- toetsen (die gaan idd met 5km/h) maar met de Resume-toets (die met dat draaiende pijltje) kun je 1km/h per keer verhogen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 3rd Gear member
Dat zou ik even bij de dealer navragen! Bij mij (volgens de dealer omdat ik mijn handrem nooit gebruik (ook automaat)) sloeg de voering vast met als gevolg bijna 2000 euro schade....aan de achterwielophanging!goukcher schreef:Inderdaad, ik had hiervoor een handgeschakelde bak. Blijkbaar heb je voor een automaat de handrem eigenlijk niet nodig. Ik zal het eens proberen om de handrem niet te gebruiken, dan heb ik die ergenis ook niet
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Vraag 100 automaat rijders of ze de handrem gebruiken en 99 zullen hierop antwoorden dat ze dit nooit doen.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...