Ik rij alleen niet veel km's dat is het verschil met andere mensen.
De maandelijkse lasten wat betreft verzekering zijn maar 8 euro, maarja dat onderhoud kun je niet negeren haha
Veel van jullie zeggen wel van oh je moet hem houden en zo, maar jullie hebben denk ik niet door dat het voor mij echt een moeilijke situatie is...
Kennen jullie misschien een goed adresje in de buurt van Utrecht? oid? Zodat ik langs kan komen voor een voorkeuring.
Ik weet namelijk niet of mijn voorruit echt afkeur is, ik ga uit van wel, omdat ik 3 scheuren heb, waarvan er 2 samengaan....
Mijn project: Volvo 745 GL B230a
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik normaliter ook niet een 940 estate kan rijden als ik elke dag 75 km moet rijden voor mijn werkgever, Ik krijg wel 175 euro reiskosten vergoeding maar daar kom ik niet mee rond dan moet ik toch uitkijken naar een kleine zuinige auto. Mijn vrouw heeft geen rijbewijs en ik ga met de trein (wordt 100% vergoed) dus qua benzine ben ik 50 euro in de maand kwijt. Voor mijn allrisk 30 euro (heeft te maken met de max aan opgebouwde schade vrije jaren. Mijn wegen belasting is 59 euro p/maand. Ik ben dus 139 euro per maand kwijt en dan heb ik nog niks opzij gelegd voor onderhoud. Aangezien ook de 940 een hobby is koop ik daar wel is wat voor zoals een 2e achterbank (160 euro) lederen voorstoelen en achterbank (250 euro) dit zijn luxe dingen maar toch zijn het kosten want je rijd niet voor niets in de auto die je zo mooi vind. Dat ik 20 jaar was kocht ik mijn eerste niet rijdende fiat 850 en toen nog 1 omdat de eerste te slecht was en toen nog 1 omdat de 2e te slecht was ik was toen 2900 gulden (ik praat nu over 1993) verder. Toen er een kind op komst was toch maar zekerheid gekozen en een recente auto gekocht en in de loop der jaren nog een paar. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je stap voor stap daar komt waar je wilt zijn. Ik ben nu bijna 41 en ik heb nu 3 oldtimer's, ja ook weer een fiat 850 (de 3e) een opel admiral (restauratie project) en een onverkoopbare 245 op gas die ook gerestaureerd gaat worden en dat alles staat in mijn werkplaats die ook met de jaren is gegroeid van een garage box zonder stroom en verwarming tot een werkplaats waar 3 auto's in passen en waar een 4 koloms hefbrug in staat. Maar daar is wel 20 jaar overheen gegaan.Scotloop schreef:Ik rij alleen niet veel km's dat is het verschil met andere mensen.
De maandelijkse lasten wat betreft verzekering zijn maar 8 euro, maarja dat onderhoud kun je niet negeren haha
Veel van jullie zeggen wel van oh je moet hem houden en zo, maar jullie hebben denk ik niet door dat het voor mij echt een moeilijke situatie is...
Kennen jullie misschien een goed adresje in de buurt van Utrecht? oid? Zodat ik langs kan komen voor een voorkeuring.
Ik weet namelijk niet of mijn voorruit echt afkeur is, ik ga uit van wel, omdat ik 3 scheuren heb, waarvan er 2 samengaan....
En je situatie is helemaal niet zo moeilijk, want je zegt het zelf al in je vorige posts dat je je geld wilt uitgeven aan een Volvo V70 of een XC in die zin maakt je je het zelf gewoon lastig. Je lijd verlies aan je 745 als je hem verkoopt. Stel je neemt dat voor lief, je koopt een V70 dan hoef je geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat je per maand duurder uit bent.
Misschien moet je toch even pas op de plaats nemen en je droom een paar jaar uitstellen. Zorg eerst dat je financieel draagkrachtig bent dan kun je veel meer incasseren dan nu.
Voor wat betreft je voorraam is dit afkeur als de scheur in het zicht zit en zit deze niet in het zicht dan mag hij ook maar een bepaalde lengte hebben dacht ik.
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Okay ik ga hem niet houden. Het klopt wat Admiral zegt, nu kan in niet zoveel incasseren.... Nu nog een koper vinden, want iedereen doet moeilijk haha
Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik hoop van ganser harte dat je hem snel kwijt bent dan is die last van je schouder, Je pa heeft een amazon en je gaf al aan dat je die wel wilt hebben met de tijd.Scotloop schreef:Okay ik ga hem niet houden. Het klopt wat Admiral zegt, nu kan in niet zoveel incasseren.... Nu nog een koper vinden, want iedereen doet moeilijk haha
Ik heb de fiat 850 gekocht heel wat jaren geleden voor 600 euro en toen allerlei onderdelen erbij gezocht in de loop der jaren ter waarde van 3000 euro. Maar ik moest zonodig een Opel Admiral hebben en de fiat ging in de verkoop. Dat vond mijn pa zonde en die zei toen joh ik koop hem voor 600 euro met de onderdelen, ik laat hem restaureren en ik rij er in en onderhoud hem en als ik hem zat ben krijg je hem weer terug. Want eigenlijk is het een leuk autootje en hij wist dat ik er spijt van zou krijgen. We zijn bijna 10 jaar verder en ik heb de fiat weer op stal staan en we sleutelen er samen aan.
Om een lang verhaal kort te maken, dit kan jij ook met de amazon doen. Zo leer je sleutelen en finacieel is het in de hand te houden en wie weet is deze een keer van jou.
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Veel succesScotloop schreef:Okay ik ga hem niet houden. Het klopt wat Admiral zegt, nu kan in niet zoveel incasseren.... Nu nog een koper vinden, want iedereen doet moeilijk haha

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik zie nu pas deze reactie, het is een LPG auto maar dat gaat eruit. De auto wordt deels gestript, komen andere deuren, schermen, motorkap en achterklep op. Niet dat het rot is maar het e.e.a. heeft te veel butsen en het voordeel van los plaatwerk hebben is dat ik het thuis klaar kan maken en zo kan monteren. Verder moet de B21 vervangen worden omdat ik gek wordt van die K-jet injectie. Ik heb een B230 liggen met 2k op de klok. Al met al ook een auto met best wel wat werk en een duizendje ben je zo kwijt. Als die klaar is weet ik niet wat ik ermee ga doen. Mijn zoon wil bij nader inzien een VW Golf rijden. Misschien krijg ik mijn schoonvader weer zover of mijn vader en anders word het verkoop. Maar dan niet voor die 750 euro, dat zal meer worden want hij wordt weer als nieuw.Scotloop schreef:Oh en Admiral, ik was destijds wel geinteresseerd in je 240, alleen ik geloof dat het een diesel of LPG was of niet?
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Dat klinkt wel als een hele leuke klus! Later wil ik ook zulk soort projecten beginnen, maar nu heb ik de ruimte/geld/expertise niet voor. Die handigheid moet ik er nog in zien te krijgen, maar dat komt nog wel goed denk ik 

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Tuurlijk komt dat goedScotloop schreef:Dat klinkt wel als een hele leuke klus! Later wil ik ook zulk soort projecten beginnen, maar nu heb ik de ruimte/geld/expertise niet voor. Die handigheid moet ik er nog in zien te krijgen, maar dat komt nog wel goed denk ik
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Verkocht voor €450,-
Werd er toch wel sip van om hem voor het laatst weg zien te rijden
Werd er toch wel sip van om hem voor het laatst weg zien te rijden

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12901
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Afsluiten en vooruit kijken!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Goedzo man :thumbleft: , verkocht, klaar, verder niet teveel meer aan denken.
Sipheid over het verlies (ook aan geld) verdwijnt vanzelf, kan nog een tijdje duren maar het verdwijnt en dan heb je er vrede mee weet ik uit ervaring.
Sipheid over het verlies (ook aan geld) verdwijnt vanzelf, kan nog een tijdje duren maar het verdwijnt en dan heb je er vrede mee weet ik uit ervaring.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Jaa komt allemaal goed, alleen op dat moment is het eventjes poesje.
Die man gaat het ombouwen tot een 940.... (oftewel chassisnummer overzetten)
Hartstikke illegaal maarja niet mijn probleem
Ik kijk uit naar een volgend project in de toekomst en ik blijf zeker nog lekker op dit forum jullie allemaal volgen en stalken
Die man gaat het ombouwen tot een 940.... (oftewel chassisnummer overzetten)
Hartstikke illegaal maarja niet mijn probleem

Ik kijk uit naar een volgend project in de toekomst en ik blijf zeker nog lekker op dit forum jullie allemaal volgen en stalken

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
GezelligScotloop schreef:Ik kijk uit naar een volgend project in de toekomst en ik blijf zeker nog lekker op dit forum jullie allemaal volgen en stalken

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Dat zou ook kunnen! Een 940 is ook erg tof! Alleen de v70 classic is my alltime favorite haha. Maar miss is een 940 wel een betere keuze maar ach dat zie ik later wel. Volgens mij zijn er nog wel aardig wat redelijk goedkope 940's zijn die echt op of is het model niet in trek? Als ik zo'n model koop dan moet ik hem wel een groot deel van het jaar schorsen, maar voor een mooie auto vind ik dat misschien niet zo erg 

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Beide zijn geweldig, misschien dat ik ook nog eens een V70 Classic koop als mn 940 onverhoopt komt te overlijden. Heb je Koen's weblog al eens bekeken? Die heeft echt een pracht van een V70
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... start=2628
(en hij poetst & polijst ook de voituren van andere Volvoliefhebbers zoals je kunt zien ::D)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... start=2628
(en hij poetst & polijst ook de voituren van andere Volvoliefhebbers zoals je kunt zien ::D)
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Aan een 940 is nog goed te sleutelen en is meer een familie auto. Maar let op er zijn goedkope 940's in de handel met een flinke dosis aan km's ervaring, die zijn niet voor niets aan de kant gezet. Ze kunnen je flink geld kosten aan achterstallig onderhoud.Scotloop schreef:Dat zou ook kunnen! Een 940 is ook erg tof! Alleen de v70 classic is my alltime favorite haha. Maar miss is een 940 wel een betere keuze maar ach dat zie ik later wel. Volgens mij zijn er nog wel aardig wat redelijk goedkope 940's zijn die echt op of is het model niet in trek? Als ik zo'n model koop dan moet ik hem wel een groot deel van het jaar schorsen, maar voor een mooie auto vind ik dat misschien niet zo erg
Om je even lekker te maken, deze had bij aanschaf 175.650 km gelopen en ik ben de 2e eigenaar en met volledige historie. Ik rij er nu sinds aanschaf in februari dit jaar naar vole tevredenheid in. Ook deze heeft wel al een bezoekje aan de garage gehad ivm lekkend stuurhuis (laten doen) lekkende radiateur (zelf gedaan) en de remmen rondom vervangen (ook zelf gedaan)

- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Yep, en dat geldt net zo goed voor de goedkope V70's!admiral schreef:Maar let op er zijn goedkope 940's in de handel met een flinke dosis aan km's ervaring, die zijn niet voor niets aan de kant gezet. Ze kunnen je flink geld kosten aan achterstallig onderhoud.
Dat is een prachtige 940 trouwens

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997