Beste Mensen,
sinds verleden week in 1 keer ellende met mijn v70. Er staat 470.000 km op maar is erg goed onderhouden en rijd heerlijk.
Totdat er koelvloeistof lekte! Ik hem hem toen naar een garage gebracht en hun zeiden dat het mijn kachelradiateur was en deze heb ik toen ook laten vervangen door een nieuwe. Kosten a 480 euro. 2 weken daarvoor is er trouwens een nieuwe distrubutieriem ingegaan inclusief waterpomp en spanrol. a 600 euro.
Sinds gisteren stotterd de auto en heb de anwb laten komen. Hoppa de lambdasonde kapot.
Hij heeft hem utgelezen en krijg de volgende foutcodes: p0032 en p0300. Het schijnt het gedeelte te zijn wat acher mijn motorblok zit.
Ook mijn verwarming in de auto zelf word niet echt warm als ik em op 26 graden zet haalt hij denk ik maar de 22.
Kan ik een universele lambdasonde kopen of eentje van de volvo zelf? En wat zijn ongeveer de kosten bij een garage? Is dit de auto nog wel waard?
Alvast bedankt.
Richard
v70 stottert (2002)
-
- 6th Gear member
Ik weet niet wat voor garage je hebt,maar die prijzen zijn wat overdreven.
600 voor een distributieriemwissel incl waterpomp is vrij hoog te noemen.
Het is maar de vraag of het stotteren veroorzaakt wordt door de lambdasonde,ik heb mijn twijfels.
Meestal blijft hij goed rijden,alleen het lampje brandt.
600 voor een distributieriemwissel incl waterpomp is vrij hoog te noemen.
Het is maar de vraag of het stotteren veroorzaakt wordt door de lambdasonde,ik heb mijn twijfels.
Meestal blijft hij goed rijden,alleen het lampje brandt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- lint
- Geartronic member
Volvo's zijn goede auto's maar bij een km stand van 470.000 mag er wel eens wat kapot gaan.
De distributieriemwissel is overigens normaal onderhoud.
De distributieriemwissel is overigens normaal onderhoud.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
Ik heb verschillende garages gebeld en 600 euro is niet te duur. ik kwam vaak uit tussen de 650, 700 euro. Alleen zit met het probleem dat mijn auto stottert. Hoe zou dit komen? Is dit mijn lambdasonde? Die is zoiezo kapot en ik heb gelezen dat je auto hier interdaad door kan gaan stotteren en dat je elektra en door kan uitvallen, overigens stink de motor ook.
-
- 2nd Gear member
het heeft waarschijnlijk met je ontsteking te maken.
Vervang beter eerst je bougie's en als het dan nog steeds niet verholpen is kan je denken aan je bougiekabels,rotor verdeelkap, bobine
Vervang beter eerst je bougie's en als het dan nog steeds niet verholpen is kan je denken aan je bougiekabels,rotor verdeelkap, bobine
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning