Ik merkte gisteren dat de motor in mijn C70 aardig tikt. Dat was na een rit van 80 km, dus met warme motor. Koud hoor ik niks.
Als ik zoek op tikkende motor krijg ik eigenlijk alleen maar resultaten over het fenomeen met koude motor, wat over zou gaan als ie warm draait (ook op het 850 forum).
Wat kan het zijn als dit met warme motor gebeurt?
Tikkende motor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
controleer even je oliepeil, als je laag niveau hebt zal hij ook hoorbaar tikken
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kleppen stellen?? Deze heeft hoogstwaarschijnlijk hydraulische klepstoters. Van wanneer is de auto?volvo-s40 schreef:Waarschijnlijk je kleppen.
Kleppen even laten controleren en eventueel laten stellen.
Inderdaad oliepeil checken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
De meeste C70's hebben vaste stoters, nieuwe blok is in de C70 al geleverd vanaf eind 1998.edraket schreef:Kleppen stellen?? Deze heeft hoogstwaarschijnlijk hydraulische klepstoters. Van wanneer is de auto?volvo-s40 schreef:Waarschijnlijk je kleppen.
Kleppen even laten controleren en eventueel laten stellen.
Inderdaad oliepeil checken.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
De meeste C70's hebben vaste stoters, nieuwe blok is in de C70 al geleverd vanaf eind 1998.edraket schreef:Kleppen stellen?? Deze heeft hoogstwaarschijnlijk hydraulische klepstoters. Van wanneer is de auto?volvo-s40 schreef:Waarschijnlijk je kleppen.
Kleppen even laten controleren en eventueel laten stellen.
Inderdaad oliepeil checken.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die zijn geleverd vanaf okt 1999 met vaste stoters,het kan ook geen kwaad een beetje tikken,tenzij je je er aan ergert.
Als je vaste stoters hebt en ze tikken een klein beetje,wat is daar het probleem van?of wil je graag van een hoop geld af..
Als je vaste stoters hebt en ze tikken een klein beetje,wat is daar het probleem van?of wil je graag van een hoop geld af..

Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dus dan heeft MY99 wel een ETM maar geen vaste stoters?MarioC70 schreef:Die zijn geleverd vanaf okt 1999 met vaste stoters,het kan ook geen kwaad een beetje tikken,tenzij je je er aan ergert.
Als je vaste stoters hebt en ze tikken een klein beetje,wat is daar het probleem van?of wil je graag van een hoop geld af..
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
De auto is van 1999.
Afkoelen van de motor is het niet. Het is regelmatig op de frequentie van de motor.
Een collega verdenkt het uitlaatspruitstuk. Daar heb ik al eens eerder het vermoeden van gehad dat de pakking daarvan iets zou lekken, maar dat was ineens ook weer voorbij. Zonder turbo is dat makkelijk te fixen, maar ik zie een beetje op tegen het loshalen van de turbo. Niet vanwege de complexiteit, maar de hoeveelheid werk
Morgenochtend eerst maar oliepeil checken en olie bijvullen.
Afkoelen van de motor is het niet. Het is regelmatig op de frequentie van de motor.
Een collega verdenkt het uitlaatspruitstuk. Daar heb ik al eens eerder het vermoeden van gehad dat de pakking daarvan iets zou lekken, maar dat was ineens ook weer voorbij. Zonder turbo is dat makkelijk te fixen, maar ik zie een beetje op tegen het loshalen van de turbo. Niet vanwege de complexiteit, maar de hoeveelheid werk

Morgenochtend eerst maar oliepeil checken en olie bijvullen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
Ik heb vanmorgen de olie eens bijgevuld en ik schrok aardig. Het olielampje was niet aan, maar de peilstok was zo goed als droog. Ik weet dat hij iets lekt, maar dat gebeurde tot nu toe eigenlijk alleen in de winter. Het is wel even geleden dat ik de olie heb gecontroleerd, maar er moest zo'n 1.5 liter in...
Misschien toch maar offertes aan gaan vragen voor het vervangen van de keerring die ik van lekken verdenk.
Misschien toch maar offertes aan gaan vragen voor het vervangen van de keerring die ik van lekken verdenk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
ja beter idd snel vervangen, met te weinig of geen olie kan je motorschade krijgen
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning