revisie remzadels

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
charly
3rd Gear member

Geacht forum,

Eindelijk weer iets op het To Do-lijstje van mijn V70 (2002 - Auto - + 350Kkm). De auto trekt iets naar rechts bij het remmen. Eén en ander kwam aan het licht na de vervanging van de linkse driehoek. Ik stelde vast dat de remschijf (ofschoon de 2 samen vroeger werden vervangen) aan de rechterzijde niet sleet aan de buitenkant. Plots merkte ik dat het "veerstaafje" dat op de buitenste remblok zit verdwenen was. Blijkbaar bewoog het losse deel van het remzadel niet meer naar behoren. Na vervanging van dit onderdeel (uit de sloop), en de montage van nieuwe blokken bleek de auto naar links te trekken bij het aanremmen. Controle toonde aan beide zijden "gescheurde" flexibele leidingen (enkel de oppervlaktelaag) en gescheurde rubberen balgen ter hoogte van de zuiger. De reparatiesets (Até / diameter 60 mm) werden besteld samen met de leidingen. Eerstdaags wordt alles vervangen en gereinigd (voor alle zekerheid heb ik nog een intacte remklauw uit de sloop - goede zuiger - je weet maar nooit hoe de oude er zullen uitzien!).
Heeft iemand deze job al gedaan? Graag wat informatie over het mogelijke Murphy-gehalte. Bedankt.
charly
3rd Gear member

Forum,

Ik bedoelde natuurlijk dat de auto naar links trekt bij het remmen en derhalve naar rechts dient te worden tegengestuurd. Overigens rijdt de wagen mooi rechtuit.
Tot hier de rechtzetting van het vorige bericht.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”