Als de auto koud is , is er geen vuiltje aan de lucht maar als hij warm is, en ik vanuit achteruit naar drive schakel dan duurt het soms 2 tot 3 seconden voor hij daadwerkelijk inschakelt, en dit gaat dan ook gepaard met een redelijke schok,
sinds deze week merk ik ook dat tussen de 2e en 3e versnelling de bak soms langzamer reageert en er dus wat loos gas gegeven wordt door de auto voordat de bak ingrijpt, zo ook met afremmen krijg je een behoorlijke klap door de auto heen tijdens het terug schakelen van 3 naar 2
ik heb wel pas de olie (gedeeltelijk) laten verversen (niet geflushed)
wie kan mij zeggen of flushen nog uitkomst gaat bieden of dat er een bak revisie aan zit te komen
km stand is 177xxx
c70 cabrio automaat
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Een revisie van de bak, of vervangen, kost serieus geld. Ik zou eerst eens bij Gery Slot of Volvotune laten flushen en kijken wat de bak dan doet.
NB: Dit is een mening/advies en berust niet op enige technische kennis.
NB: Dit is een mening/advies en berust niet op enige technische kennis.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Hallo Jan,
Vervelend dat de bak je problemen blijft geven. Ik dnk dat je er beter iemand naar kan laten kijken die er verstand van heeft. Soms hoeft de automaat niet geheel gereviseerd te worden maar helpt reinigen of rep van het ventielenblok.
Revisie lijkt me trouwens wat vroeg met die km stand.
Succes ermee!!
p.s. het is vandaag wel cabriodag via dit forum geregeld!!!!
Grt Rob
Vervelend dat de bak je problemen blijft geven. Ik dnk dat je er beter iemand naar kan laten kijken die er verstand van heeft. Soms hoeft de automaat niet geheel gereviseerd te worden maar helpt reinigen of rep van het ventielenblok.
Revisie lijkt me trouwens wat vroeg met die km stand.
Succes ermee!!
p.s. het is vandaag wel cabriodag via dit forum geregeld!!!!
Grt Rob
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Flushen is wel een poging waard, maar kost ook al snel 350 euro, met een garantie tot aan de deur.
ik ga eerst maar even vragen bij de dealer of bakken specialist.
automaat bakken is altijd een verhaal apart geloof ik
jammer robert ik heb het niet gelezen van die cabrio dag.
ik had trouwens geen tijd gehad ook, maar toch jammer
ik ga eerst maar even vragen bij de dealer of bakken specialist.
automaat bakken is altijd een verhaal apart geloof ik
jammer robert ik heb het niet gelezen van die cabrio dag.
ik had trouwens geen tijd gehad ook, maar toch jammer
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Nee die is het zeker niet.alarni schreef:ik heb dit ook gehad toen was het de bovenste motorsteun
de vertraging in de bak die een klap geeft is er niet als de olie koud is
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat probleem zit in de regelventielen(solenoids)
Ik heb hetzelfde probleem met de S80 van m,n broer,die heb ik al drie keer geflusht met een machine en heeft niet geholpen.
Ik heb hetzelfde probleem met de S80 van m,n broer,die heb ik al drie keer geflusht met een machine en heeft niet geholpen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Mario,
is het nu wel verholpen dan, en wat waren de kosten??
is het nu wel verholpen dan, en wat waren de kosten??
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Nee nog niet,ik ga hem na m,n vakantie uit elkaar halen..
Komt er met uitlezen niks uit?
Bij onze niet,en hij doet het ook als hij warm is alleen,soms paar dagen goed en dan begint het gezeur weer.
Je schakelt in,duurt even voor hij pakt met een klap en dan kun je wegrijden,vooral met inparkeren zeer lastig,,
Komt er met uitlezen niks uit?
Bij onze niet,en hij doet het ook als hij warm is alleen,soms paar dagen goed en dan begint het gezeur weer.
Je schakelt in,duurt even voor hij pakt met een klap en dan kun je wegrijden,vooral met inparkeren zeer lastig,,
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Als het aan de regelventielen ligt, moet de bak dan uit elkaar ????
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
dank je Rob,
pak van mijn hart!
pak van mijn hart!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Nuccio
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 22:19
- Locatie: Doha
Ik herken het probleem. Waarschijnlijk is de enige oplossing een nieuw kleppenblok (kost minstens 1000 euro). Voor flushen is het al te laat denk ik, dus die kosten kan je je beter besparen. Mijn advies: laat er even een specialist naar kijken voor je geld uitgeeft.
MY90 780 aut. - dark blue metallic
MY03 V70 2.4T aut. - nautic blue - 17-inch Tethys
MY04 C70 convertible 2.0T aut. - nautic blue - 18-inch Nebula
MY11 XC90 V8 Executive - oyster grey - 19-inch Galateia
MY11 XC90 3.2 Summum - magic blue - 19-inch Galateia
MY13 XC60 T6 Summum - seashell - 20 inch
MY07 S60 R AWD - sonic blue - 18-inch Pegasus
MY03 V70 2.4T aut. - nautic blue - 17-inch Tethys
MY04 C70 convertible 2.0T aut. - nautic blue - 18-inch Nebula
MY11 XC90 V8 Executive - oyster grey - 19-inch Galateia
MY11 XC90 3.2 Summum - magic blue - 19-inch Galateia
MY13 XC60 T6 Summum - seashell - 20 inch
MY07 S60 R AWD - sonic blue - 18-inch Pegasus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
- Locatie: WARMENHUIZEN
- Contacteer:
Ik heb ook af en toe wat problemen met de bak en herken de 'bonk'. Heb de bak laten flushen en daarna liep ie als een zonnetje. Dat was echter van korte duur. Mij is verteld dat na het flushen ook troep los kan komen en dat heeft ook z'n effect op de bak. Of het brein is versleten. Maar daar ga ik vooralsnog even niet vanuit. De storing die uitgelezen wordt heeft bij mij trouwens te maken met de 'lock-up'. Maar ik schat in dat dat bij jou niet het geval is aangezien je van R naar D schakelt 

Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Mario C70 en Schapekoppie
Zijn jullie problemen al opgelost?
Zijn jullie problemen al opgelost?
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
- Locatie: WARMENHUIZEN
- Contacteer:
Dag Jan,
Al enige tijd rijd ik met de melding "versnellingsbak service vereist". De bak schakelt redelijk maar niet meer zo soepel als na de flush. Daarnaast had ik laatst dat de toeren bij gelijkblijvende snelheid omhoog gingen en weer terug. Misschien toch de lock up? Alleen heb ik daarnaast (denk ik) ook wat elektrische probleempjes. Dus ik vind het soms moeilijk te duiden. Hoorde laatst ook weer een bonk onder de auto maar dat was na meldingen en uitval meters
En bij jou?
Al enige tijd rijd ik met de melding "versnellingsbak service vereist". De bak schakelt redelijk maar niet meer zo soepel als na de flush. Daarnaast had ik laatst dat de toeren bij gelijkblijvende snelheid omhoog gingen en weer terug. Misschien toch de lock up? Alleen heb ik daarnaast (denk ik) ook wat elektrische probleempjes. Dus ik vind het soms moeilijk te duiden. Hoorde laatst ook weer een bonk onder de auto maar dat was na meldingen en uitval meters

En bij jou?
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Mogge Schapekoppie,
Ik heb eigenlijk 2 dingen.
1, de bak , die tussen de 2e en 3e versnelling nukken heeft.
en als hij warm is van "R" naar "D" schakelend even een pauze inlast van 2 seconde en daarna met een harde tik inlegt.
2 mijn motor mist regelmatig een slag.
ik ben bij de dealer geweest en daar is gekeken naar storingen en die waren er NIET.
we hebben alle bobines 1 voor 1 vervangen, maar dit gaf geen resultaat ook is er gekeken naar de LM meter, maar die was ook goed.
de benzine druk is ook goed.
Ik denk dat ik van de week een keer al mijn bougies na ga kijken want het missen van een slag zal toch ergens in een vonk gezocht moeten worden.
ik heb gelukkig nog geen lampen branden op mijn dashboard en ook geen meldingen via de computer, maar ben er ook niet gerust op
Ik heb eigenlijk 2 dingen.
1, de bak , die tussen de 2e en 3e versnelling nukken heeft.
en als hij warm is van "R" naar "D" schakelend even een pauze inlast van 2 seconde en daarna met een harde tik inlegt.
2 mijn motor mist regelmatig een slag.
ik ben bij de dealer geweest en daar is gekeken naar storingen en die waren er NIET.
we hebben alle bobines 1 voor 1 vervangen, maar dit gaf geen resultaat ook is er gekeken naar de LM meter, maar die was ook goed.
de benzine druk is ook goed.
Ik denk dat ik van de week een keer al mijn bougies na ga kijken want het missen van een slag zal toch ergens in een vonk gezocht moeten worden.
ik heb gelukkig nog geen lampen branden op mijn dashboard en ook geen meldingen via de computer, maar ben er ook niet gerust op
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ik ben weer terug geweest bij de dealer voor een 180.000 km beurt
Daarbij moeten ook de bougies vervangen worden volgens de dealer.
Op mijn opmerking dat we dan gelijk konden zien over het missen van een slag wellicht aan een slechte bougie kon liggen, werd schouder ophalend gereageerd , want dat kon het bijna niet zijn volgens 2 monteurs in de werkplaats.
Bij het verwijderen van de bougies bleek dus dat van 1 bougie de porcelijnen hals in tweeën was gescheurd, en hiermee het probleem verholpen was.
Wel wer jammer dat men niet gelijk naar de bougies had gekeken vorige week dan had dat weer wat werkplaats tijd op de factuur gescheeld
Daarbij moeten ook de bougies vervangen worden volgens de dealer.
Op mijn opmerking dat we dan gelijk konden zien over het missen van een slag wellicht aan een slechte bougie kon liggen, werd schouder ophalend gereageerd , want dat kon het bijna niet zijn volgens 2 monteurs in de werkplaats.
Bij het verwijderen van de bougies bleek dus dat van 1 bougie de porcelijnen hals in tweeën was gescheurd, en hiermee het probleem verholpen was.
Wel wer jammer dat men niet gelijk naar de bougies had gekeken vorige week dan had dat weer wat werkplaats tijd op de factuur gescheeld
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik volg met interesse dit topic en heb derhalve een (leken)vraag. Wat hoor je of voel je als de motor een slag mist?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Beste Morgenstond,
In mijn geval c70 met automatische bak voel je dat de motor af en toe een hikje maakt, en voor een stoplicht als de auto in drive staat , waarbij hij altijd wat wil sluipen, merk je dat dit onregelmatig gebeurt.
ik ben waarschijnlijk toch 2 keer naar Italie gereden dit jaar met een kapotte bougie.
op de autobahn met constant 120 km merk je niets maar als je wilt accelereren dan rommelt de motor, en bij het verder intrappen van het gaspedaal schakelt de bak terug en pakt hij gewoon goed op, maar het is erg irritant, ook bij het optrekken merk je dat de auto niet ineens vanuit de startblokken wil, maar even twijfelt, en dat is ook logisch als je steeds een arbeidslag mist.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.
He vreemde in dit geval was natuurlijk dat hij af en toe een slag miste en niet in zijn geheel niet meer werkte
In mijn geval c70 met automatische bak voel je dat de motor af en toe een hikje maakt, en voor een stoplicht als de auto in drive staat , waarbij hij altijd wat wil sluipen, merk je dat dit onregelmatig gebeurt.
ik ben waarschijnlijk toch 2 keer naar Italie gereden dit jaar met een kapotte bougie.
op de autobahn met constant 120 km merk je niets maar als je wilt accelereren dan rommelt de motor, en bij het verder intrappen van het gaspedaal schakelt de bak terug en pakt hij gewoon goed op, maar het is erg irritant, ook bij het optrekken merk je dat de auto niet ineens vanuit de startblokken wil, maar even twijfelt, en dat is ook logisch als je steeds een arbeidslag mist.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.
He vreemde in dit geval was natuurlijk dat hij af en toe een slag miste en niet in zijn geheel niet meer werkte
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad