Volvo V40 D2 R-Design vertraagd

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
nick-volvo-v40
Starter

Hallo allemaal,

Bij dezen heb ik even een vraag of mij de juiste informatie is verschaft en of er misschien meer mensen zijn die deze mededeling hebben gekregen.

Half augustus kreeg ik het bericht dat ik mijn leaseauto mocht gaan bestellen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Volvo V40 d2 r-design met business pack pro. Ik had keuze tussen verschillende dealers en uiteindelijk heb ik gekozen voor de dealer die beloofde een auto in bestelling te hebben staan die alleen aangepast hoefde te worden. Hierdoor kon hij dus beloven dat de auto 7 oktober geleverd zou worden. Hij wist bijna zeker dat het maximaal 2 weken vertraagd zou kunnen worden.

Nu krijg ik echter het bericht dat de auto pas eind november komt omdat Volvo leveringsproblemen heeft, omdat de toeleveranciers de r-design onderdelen niet op tijd gereed krijgen.

Kan iemand bovenstaand verhaal bevestigen? Ik maak me zelf zorgen dat er weer zoiets gebeurd en dat de auto pas volgend jaar geleverd kan worden. De dealer zegt zelf dat de auto absoluut dit jaar geleverd wordt (de bijtelling veranderd van 14 naar 20%), maar uiteindelijk zei hij dat ook over 7 oktober. Ik weet niet meer wat ik moet geloven...
Dave07
2nd Gear member

Je hebt best kans dat de lease maatschappij de boel remt omdat ze liever een 2014 auto willen hebben dan een 2013.

Op papier is de eind 2013 auto over een paar maanden namelijk ineens een jaar oud.
LightStar
4th Gear member

Dave07 schreef:Je hebt best kans dat de lease maatschappij de boel remt omdat ze liever een 2014 auto willen hebben dan een 2013.

Op papier is de eind 2013 auto over een paar maanden namelijk ineens een jaar oud.
Die kans is zeer groot, mijn collega heeft ook een auto in bestelling staan welke in oktober bij de dealer staat echter krijgt hij de auto pas in 2014 omdat ze de laatste maanden niks uitleveren.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
V40Rdesign
2nd Gear member

Weg 14% voor deze mensen.

Trouwens ik las het net ook al ergens dat de R design voorlopig niet geleverd gaat worden. Kijk even op het forum rond.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Longone
5th Gear member

Normaliter is bij leasemaatschappijen 15 november de cut-off-date.

Alles daarna gaat naar 2 of 3 januari ...
OGA244
8th Gear member

zie nu al 31/10 langskomen
RikR
1st Gear member

Deze week een brief van Alfabet gehad dat mijn bestelling 11-10 geleverd wordt. Vandaag voor de zekerheid bij de dealer geweest, daar staat ie gelukkig ook nog op 11-10. Ik reken er dus nog op dat ik in week 42 kan gaan karren in mn nieuwe aanwinst.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
rcGHOST
1st Gear member

Ze leveren zelfs tot week 50 gegarandeerd af, dat geld o.a. ook voor de mitsubishi outlander phev.

leaseplan Direct heeft mij er vandaag nog van verzekerd dat mijn zwarte d2 r-design dan geleverd wordt...
kisman
2nd Gear member

Het verhaal rondom toeleveranciers klopt waarschijnlijk wel. Eind mei/begin juni toen de V40 van mijn vriendin besteld werd kregen wij ook al te horen dat er wat leveringsproblemen waren met de toeleveranciers voor de R-Design waardoor deze niet eerder dan week 34 weer in produktie zou gaan. Voor een R-Design met panoramadak zou dat vanaf week 35 zijn.
Kregen verder zelfs nog te horen dat er vanaf die periode bijna alleen maar R-Designs gemaakt zouden worden voor de NL-markt.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Soepkop
4th Gear member

Klopt allemaal. Mijn dealer heeft veel V40 R-Design's vooraf ingekocht en kan er nu nog circa 25 leveren. Dan is de koek echt op.
Toen ik mijn auto 28 augustus bestelde waren er nog enkele productieplaatsen in week 39 beschikbaar. Onder voorbehoud, want er werd toen al geschoven met de productiedata. Maar vandaag het verlossende woord gekregen: mijn V40 staat op de productielijn \:D/ Waarschijnlijk over ruim twee weken rijden 8)
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
edoha
Starter

ik heb moeite om te volgen welke 'verhalen' nou allemaal kloppen, die van niet kunnen-/ niet willen leveren dit jaar of van veel vooraf ingekocht en dan alsnog wel leveren.
ik heb ook een bestelling gemaakt de 1e week van september met de garantie van de dealer dat die dit jaar zonder problemen kon leveren (iets met veel ingekocht e.d.) en deze berichten maken mij nou een beetje zenuwachtig.
de verkoper gaf onlangs nog door dat die eind oktober geleverd zou worden maar niet helemaal zeker natuurlijk, nou lees ik dit...

De kern is dat het gaat om toeleveringen en niet om productie plaatsen staat los van elkaar. Je kan wel 100 plaatsen hebben gekocht maar als geen spullen worden aangeleverd dan kan de auto ook niet worden gemaakt. Wat ik al eerder schreef dat er ergens op het forum al gemeld wordt dat er helemaal geen bestellingen aangenomen kunnen worden (niet mijn woorden) ik den k dat niet uitmaakt maar wel dat de leveringen in de problemen kunnen gaan komen als de toeleveringen niet gedaan worden.

Veel succes met wachten.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
OGA244
8th Gear member

Er is een beperkte hoeveelheid beschikbaar qua productieplaatsen, sommige dealers hebben alleen in een vroegtijdig stadium al een grote hoeveelheid besteld en die gaan ze ook gewoon krijgen.
V50-Mart
4th Gear member

nou ja, het is in ieder geval een populaire auto zo te lezen... :)
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Tankiej
3rd Gear member

Ik kreeg vorige week donderdag een mailtje van de dealer met deze tekst:
In verband met de capaciteit van de fabriek heeft u nog 2 weken de tijd om een Volvo V40 D2 te bestellen, die geleverd kan worden vóór 1 januari en waarmee de 14% bijtelling dus gegarandeerd is.
Ik zou het persoonlijk erg slecht vinden als ze het garanderen terwijl er bekende leveringsproblemen zijn voor de V40. Maar aangezien ze het garanderen, mag je het ze dan ook aanrekenen als hij pas volgend jaar geleverd kan worden en dus 20% bijtelling krijgt :)

Ik ken ook mensen die een Mitsubish Outlander PHEV hebben bestelt en die nog steeds niet geleverd is. Een aantal van hun hebben zwart op wit in een verklaring staan dat de auto dit jaar geleverd wordt en dus binnen de 0% bijtelling valt. Als dit niet lukt, dan valt hij onder de 7% bijtelling en moet de importeur/dealer een vergoeding ophoesten :P

Overigens is mijn ervaring dat de meeste leasemij's uitzonderingen maken met het op kenteken zetten van auto's in december, als het betekent dat deze in een lagere bijtelling blijft.
MichelbV40
Starter

Levering van mijn auto was gepland op 1 oktober.
Momenteel nog geen uitzicht wanneer hij nu geleverd gaat worden...

Bij besteling van mijn V40 met leasemaatschapij gesproken, levering december was toen geen probleem...

Even in spanning afwachten.
Standuc
Starter
Contacteer:

Ik heb vorige week de verkooporder ondertekend.
Kom net van de dealer vandaan........we hebben ingecheckt bij Volvo en mijn V40 R-Design D2
staat ingepland voor week 43.

Levering medio november.

Onze dealer heeft nog enkele productieplaatsen vrij voor verschillende types V40 D2 14% bijtelling.
Gegarandeerde levering 2013!!!!

Heb je interesse, stuur dan ff een privé-berichtje ;)
2014 Volvo V40 D2 R- Design
Electric Silver Inscription metallic
Leder Nubuck / Charcoal
Business Pack Pro
Automatisch dimmende binnenspiegel
Zonder model- en motortypeaanduiding
Set 16 inch Matres winterwielen
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”