Mijn S80 viel vanavond op de snelweg gedurende 0,5 seconde volledig uit. Zelfs de koplampen en dashboardverlichting vielen weg. Ik voelde een schok, net alsof je over een balk op de weg rijdt. Direct daarna was alles weer normaal... De boardcomputer gaf geen storing aan. Ik heb wel het idee dat hij na dit incident beter op het gaspedaal reageert. Vreemd...
Weet iemand wat dat is?
(Normaal bereden en onderhouden. Benzine, 170 PK, automaat, 108000 KM, bj 1999.)
0,5 sec volledige uitval op snelweg
- edraket
- 7th Gear member
Controleer even de luchtmassa meter. De connector wil soms wel eens los zitten. Er is een modificatie om de stakker met een tie-wrap vast te zetten, zodat de stekker altijd goed contact maakt.
Als het vaker voorkomt kan het goed je brandstofpomp relais zijn.
Als het vaker voorkomt kan het goed je brandstofpomp relais zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Marcel
- 4th Gear member
Een jaar geleden heb ik dezelfde uitval gehad, tellers naar 0, motor gaf geen trekkracht, radio uit en geen lampjes op het dashboard. Was tijdens een heftige regenbui. Een korte onderbreking maar met een heftige klap.
Dealer heeft de auto uitgelezen en niets gevonden.Ze hebben de accupolen gecontroleerd en de kabels opnieuw vastgezet. Modificatie aan de lmm was al eerder gedaan, abs computer is jaren geleden al vervangen. Storing is (nog) niet teruggekomen. Ben nog steeds benieuwd wat er aan de hand is geweest.
Dealer heeft de auto uitgelezen en niets gevonden.Ze hebben de accupolen gecontroleerd en de kabels opnieuw vastgezet. Modificatie aan de lmm was al eerder gedaan, abs computer is jaren geleden al vervangen. Storing is (nog) niet teruggekomen. Ben nog steeds benieuwd wat er aan de hand is geweest.
Gr. Marcel
-
- 2nd Gear member
volgens mij heb ik dat van het weekend ook gehad, in een zware regenbui ongeveer een halve sec. alles uit. maar ging niet gepaard met een heftige klap merkte er zelf eigenlijk niks van, zag alleen de lampjes uitgaan en voor ik het wist deed alles het weer was echt een fractie van een sec. ben ook wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn.
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Hallo lotgenoten,
vanochtend bij de dealer in Ede geweest. Die hebben de computer uitgelezen en konden niets vinden. Vonden het een vreemde storing en hadden er nog nooit van gehoord. Zouden wel relais kunnen gaan vervangen, maar zagen daar vooralsnog geen heil in. Hun aandacht en het uitlezen kostte me niets, was service. Toch gek, die storing. Heb hem niet meer gehad tot nu toe. Vind het wel 'geruststellend' dat anderen hetzelfde hebben meegemaakt en dat bij hen die storing niet meer voorgekomen is. Een pluim voor dealer Henk Scholten in Ede. Ik voel me daar werkelijk als vorst behandeld. Ze hebben veel aandacht voor klant en probleem.
Dank voor jullie reacties en met vriendelijke groet,
AlbertS80
vanochtend bij de dealer in Ede geweest. Die hebben de computer uitgelezen en konden niets vinden. Vonden het een vreemde storing en hadden er nog nooit van gehoord. Zouden wel relais kunnen gaan vervangen, maar zagen daar vooralsnog geen heil in. Hun aandacht en het uitlezen kostte me niets, was service. Toch gek, die storing. Heb hem niet meer gehad tot nu toe. Vind het wel 'geruststellend' dat anderen hetzelfde hebben meegemaakt en dat bij hen die storing niet meer voorgekomen is. Een pluim voor dealer Henk Scholten in Ede. Ik voel me daar werkelijk als vorst behandeld. Ze hebben veel aandacht voor klant en probleem.
Dank voor jullie reacties en met vriendelijke groet,
AlbertS80
- olympus1
- 3rd Gear member
Heb deze zomer in portugal ook iets dergelijks voorgehad... Het was dag dus over een eventueele uitval weet ik niets, en een motor uitval, weet ik ook niets omdat ik juist gestopt was 'stopbord'.... En ineens een harde luide knal..... Resultaat, mijn airco draaide op volle toeren.. deed ie dus vroeger niet, was al enkele keren bij de dealer gaan klagen dat de airco niet genoeg koelde, en ben altijd afgeschept geweest... Na die knal was alles ineens in orde gekomen ???? Dus ik denk dat het mss iets elektrisch is... Bij mij was dus mijn airco vanzelf goed gekomen...
na die knal wel...

Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801