Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe leasewagen, en dat wordt vast en zeker de Volvo V40 D2. Qua opties ben ik er ook al uit, de enige vraag die nog resteert is: powershift of niet?
Aanvankelijk dacht ik voor de manuele versnellingsbak te kiezen, maar echt lekker schakelen doet deze niet en de powershift maakt qua prijs amper iets uit.
Ik heb nog nooit met een automaat gereden, dus zit met heel wat vooroordelen zoals traag, veel meer verbruik, etcetera. Klopt dit nog altijd of is die powershift best een aangename automaat? Extra verbruik zit normaal verrekend in het leasing budget dus dat speelt niet zo'n rol.
V40 D2 - powershift of manueel?
- Jeroen C
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02.12.2012 - 13:35
- Locatie: Kopvanoverijssel
Ik snap je probleem met de versnellingsbak niet zo goed; ik zelf bijna 20 jaar automaat gereden, maar de handbak van de V40 schakelt zalig.
Het verbruik met een automaat zal wel iets hoger liggen, ik haal nu met enige moeite 1 :21.
Het verbruik met een automaat zal wel iets hoger liggen, ik haal nu met enige moeite 1 :21.
V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Maakt alleen wel een beetje uit in de bijtelling. Die wordt dan 20 ipv 14. Maar daar ben je nu waarschijnlijk toch al te laat voor, tenzij ie volgend jaar weer 14 wordt.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Maar TS is volgens mij een Belg, dan maakt dit sowieso niet uit volgens mij?Mike Philippens schreef:Maakt alleen wel een beetje uit in de bijtelling. Die wordt dan 20 ipv 14. Maar daar ben je nu waarschijnlijk toch al te laat voor, tenzij ie volgend jaar weer 14 wordt.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Damn! Had ik niet eens gezien... scuzzie...

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Vind de handbak van de V40 heerlijk schakelen.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- pvdwaal
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38
Ik zweer bij een automaat (4,5 jaar A3 met DSG gereden)
Maar.... mijn ouders hebben een C4 met een soort "robot automaat" en die houdt ontzettend in tijdens schakelen
Maar.... mijn ouders hebben een C4 met een soort "robot automaat" en die houdt ontzettend in tijdens schakelen

V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio