Een aantal weken geleden heb ik ondertussen al mijn derde Volvo 440 gekocht

Deze keer ben ik de trotse eigenaar van een blauwe 440DL 1.8i G3 uit 1996. Werkende airco, LM velgen, electrische spiegels, etc. etc.

De enige maar was dat er nog wat werk aan de auto gaat zijn.. ik wist dit toen ik het kocht, op sommige punten valt het na nader onderzoek tegen, op sommige punten valt het weer mee

In dit topic ga ik jullie op de hoogte houden van het verloop van het werk

Te beginnen met een to-do list:
Wielranden achter L+R herstellen
Interieur fixxen (achterbank vervangen, stoelen vervangen, al het plastic dat stuk/beschadigd is vervangen etc.)
Motor+bak vervangen of bestaande laten reviseren
Achterbak in orde maken
Audio systeem installeren
Dakstrips vast zetten
Rechter achterruit vervangen (kras)
Heel erg goed poetsen

Alles wat stuk is komt van mijn donor-440-GLE-1.8 wat momenteel ook nog steeds mijn vervoer is

Gister heb ik al de tweede gastank uitgebouwd.. 120+ liter gas is wat teveel van het goede, en voor de APK zou ie er toch weer uit moeten, alleen maar lastig. Dit is een uurtje of 3 werk geweest, het zit nog niet helemaal veilig, want de aansluiting van de gasleiding op de gastank is een beetje ge-Rob-en-Nico'ed

Ik heb vanavond de hele achterbak leeg gehaald, plastic weg, alle overbodige rommel verwijderd, en toen roest gaan schuren/slijpen...

Over het algemeen viel het mee.. wat roest op de schroefgaten van de extra gastank, maar ook wat roest.. links achter.. dit bleek uiteindelijk doorgeroest te zijn, dus heb ik alles wat echt geroest was weggeslepen en alles in een dikke laag hammerite gezet

Op korte termijn ga ik de achterbank eruit slopen, het dashboard en de deuren herstellen, ook meteen de kabels klaar maken voor mn autoradio en harddisk mp3 speler

Wat is een topic zonder foto's? In ieder geval niet dit topic!

Achterbak na werk:

Dashboard nu:

Wielranden links en rechts achter:

Een "geheel" foto en de over enthousiaste hond van de buren: