CV alleen op linkerdeur?
- menjo
- 7th Gear member
Lees net in het 440 forum dat de centrale vergrendeling alleen werkt op de deur aan de bestuurders zijde. Is dat bij de S40 ook zo? Bij mij werkt de CV namelijk niet op de rechterdeur, maar de garage beweerde dat dat gewoon kapot was en wel zou moeten werken. Nu twijfel ik weer.
- menjo
- 7th Gear member
Ok, dus dat lijkt zo te horen. Vraag ik me toch af waarom de chef werkplaats van een Volvo dealer dat niet weet.
En van die afstandsbedieningen heb ik ook wel, maar die werken voor geen meter meer. Ik weet niet of dat aan de ab's of aan de ontvanger ligt, maar de lock en unlock knoppen wisselen regelmatig van functie bij mij. En ik moet meestal wel 20 keer drukken voordat er ook maar iets gebeurt.
En van die afstandsbedieningen heb ik ook wel, maar die werken voor geen meter meer. Ik weet niet of dat aan de ab's of aan de ontvanger ligt, maar de lock en unlock knoppen wisselen regelmatig van functie bij mij. En ik moet meestal wel 20 keer drukken voordat er ook maar iets gebeurt.
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
das nog niets... een maat van mij z'n ab op z'n civic is zo hyper dat ie de batterij heel kort erin moet houden (ja die ab is dus open) om zen deuren open dan wel dicht te doen. saillant detail: alarm gaat hierdoor vaker af dan hem en de buurt lief is.... BLGmenjo schreef:Ok, dus dat lijkt zo te horen. Vraag ik me toch af waarom de chef werkplaats van een Volvo dealer dat niet weet.
- snorremans
- 5th Gear member
Misschien een paar nieuwe batterijen erin ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- joost
- 7th Gear member
Mischien opnieuw "inleren" bij de dealer? Gelukkig ervaar ik geen problemen met de cv/ab. Volgens mij moet het vervangen van de batterijen binnen een bapaalde tijd gebeuren. Hoe lang heb je die problemen al?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- snorremans
- 5th Gear member
Licht eraan waar je de batterijen vandaan hebt, als ze eerst al een jaar of wat in een winkel, opslag gelegen hebben zal er niet veel meer in zitten.menjo schreef:Batterijen zijn nog geen half jaar oud, zou dat zo snel kunnen gaan?
Dus batterijen gaan halen waar goed verkocht word, zodat je zeker weet dat je verse hebt.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- menjo
- 7th Gear member
Problemen heb ik al vanaf dat ik de auto heb. Ik zal nog wel eens nieuwe batterijen proberen. Dat willekeurig verkeerd om werken is trouwens pas van de laatste tijd, hetzelfde gebeurt sinds kort met m'n linker raam.
En dat opnieuw inleren heb ik al eens 13,50 aan besteed, grote oplichterij is dat. Alsof zo'n zendertje "vergeet" wat ie moet uitzenden (ja ik weet dat dat wel in de handleiding staat, maar dat is echt onzin in mijn ogen).
En dat opnieuw inleren heb ik al eens 13,50 aan besteed, grote oplichterij is dat. Alsof zo'n zendertje "vergeet" wat ie moet uitzenden (ja ik weet dat dat wel in de handleiding staat, maar dat is echt onzin in mijn ogen).
- joost
- 7th Gear member
Ik vrees met grote vrezen dat er "iets" mis is met het electrische gedeelte van je auto en dat je de bedrading eens goed moet controleren. Al weet ik niet of het een te maken heeft met het andere, maar als alle gangbare oplossingen niet blijken te werken...
Succes.
Succes.
- menjo
- 7th Gear member
Ja, bedrading heeft me al eerder (dure) problemen bezorgd. Dat met het raampje is hoogstwaarschijnlijk een los contact (auto-open relais knippert en lampje op schakelaar in deur knippert als het mis gaat). Het is alleen lastig overal de bedrading te vinden die je zoekt, uit de Haynes manual kan je dat ook niet echt achterhalen. Ik moet binnenkort toch naar een grote beurt dus dan zal ik de garage eens vragen er goed naar te kijken.
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat deze S40's problemen hebben met de massa, zou dat hier ook het probleem kunnen zijn?
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat deze S40's problemen hebben met de massa, zou dat hier ook het probleem kunnen zijn?
- joost
- 7th Gear member
Het is in ieder geval een goed beginpunt voor de controle.
Joost.
Joost.
- menjo
- 7th Gear member
Ik reed trouwens laatst in Las Vegas met een gehuurde Ford Taurus en die had exact dezelfde afstandsbediening als mijn Volvo. Alleen er stond geen Volvo op maar eoa algemeen merknaampje. Die werkte wel van grote afstand, bij de Volvo lukt dat niet, zelfs niet toen ik er net nieuwe batterijen in had zitten.