V50 MY2006 Base Performance Mp3 etc. met Parrot Carkit.

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
BuTTonBaSHer
Starter

Hallo allen,

Ben nieuw op het forum. Gebruik het forum tot nu toe alleen om informatie te vergaren over de auto.

Maar het volgende wou ik toch even vermelden, daar het met de modellen tot 2006 toch wel een ramp is om iets anders als cd/radio uit de speakers te krijgen. En op het forum niet echt een duidelijke topic staat waar je deze info in een keer vandaan plukt.

Dus voor de mensen die hier nog naar opzoek zijn/binnenkort komen zoeken :wink: hier een overzicht.

Heb een goede week zitten zoeken naar alle mogelijk opties.
En uiteindelijk bleef in mijn ogen de Parrot Mki9200 Carkit als beste optie over.
In combinatie met de volgende kabel:
Kram AUDIO2CAR 84955 Volvo 14 pins (Base Performance)

Bij elkaar 200,- eur inc verzenden.
Aangeschaft bij PDAplus.nl
Ga er vanuit dat ze voor andere audio systemen ook de juiste kabels hebben.

Het aansluiten is een fluitje van een cent.
De hele radio moet er uit, maar op het lijstje rond de cd-speler/display na (in het filmpje lijkt het vrij makkelijk, maar dat heb ik heel anders ervaren :evil: ), stelt dit ook allemaal niet zoveel voor.
http://www.youtube.com/embed/Xo5NpBt04qs

Het kastje wat er bij zit heb ik aan de zijkant van het dashboard kastje er tussen gedaan, daar zit precies genoeg ruimte. Dashboard kastje hiervoor los gemaakt. (drie torx net onder het dash, twee torx in het kastje.) Het kapje aan de zijkant van het dash, waar de lucht de deur in word geblazen, moet er af om het dashboard kastje te verwijderen. Deze trek je er zo af.

Ben bij elkaar een uurtje of twee bezig geweest.

Zal hier van de week nog wat foto's plaatsen van het eind resultaat.

Het geluid is naar mijn mening gewoon goed.
Nadeel is wel dat het volume en nummers skippen etc. niet werkt via de radio/bediening op het stuur als de carkit word gebruikt. (parrot afstandsbediening is draadloos en kan dus overal geplaatst worden.)

En de carkit schakelt, na de sleutel uit het contact trekken, pas na een minuut ongeveer uit. Dit kan waarschijnlijk verholpen worden door de oranje draad van de carkit door te verbinden naar ergens bij de zekeringskast. Maar ik neem er op dit moment genoegen mee dat die nog even aanblijft.

Nog steeds niet echt ideaal, maar je moet wat he. :wink:

Hoop dat mensen hier wat aan hebben. En voor aanpassingen en aanvullingen sta ik uiteraard open.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Ik verhuis dit bericht even naar het juiste board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Diesel70
3rd Gear member

En de carkit schakelt, na de sleutel uit het contact trekken, pas na een minuut ongeveer uit. Dit kan waarschijnlijk verholpen worden door de oranje draad van de carkit door te verbinden naar ergens bij de zekeringskast. Maar ik neem er op dit moment genoegen mee dat die nog even aanblijft.
Niets aan doen! Dit hoort zo bij een Parrot!, lees het instructieboekje er maar eens op na.

Op zich is het aansluiten van een Parrot op een base geen enkel probleem. Problemen ontstaan als er bijv. ook nog parkeersensoren ingebouwd zijn. Bij onze vorige C30 R-design met base audio was het nog redelijk lastig voor de garage om de radio en de Parrot te muten zodat je de parkeersensoren bleef horen.

Om op een base-audio mp3-tjes te kunnen luisteren, kun je natuurlijk de Parrot gebruiken, maar voor een echt goede oplossing zul je toch dieper in de buidel moeten tasten en gaan shoppen bij Volvo-tech. De canbus maakt het lastig de base op te waarderen.

Parrot MKi voldeed prima trouwens
Volvo XC60 My17
BuTTonBaSHer
Starter

Diesel70 schreef: Niets aan doen! Dit hoort zo bij een Parrot!, lees het instructieboekje er maar eens op na.

Op zich is het aansluiten van een Parrot op een base geen enkel probleem. Problemen ontstaan als er bijv. ook nog parkeersensoren ingebouwd zijn. Bij onze vorige C30 R-design met base audio was het nog redelijk lastig voor de garage om de radio en de Parrot te muten zodat je de parkeersensoren bleef horen.

Om op een base-audio mp3-tjes te kunnen luisteren, kun je natuurlijk de Parrot gebruiken, maar voor een echt goede oplossing zul je toch dieper in de buidel moeten tasten en gaan shoppen bij Volvo-tech. De canbus maakt het lastig de base op te waarderen.

Parrot MKi voldeed prima trouwens
Heb over dat uitschakelen niks in de handleiding gelezen, maar vind het ook prima verder. Krijg alleen wat rare blikken als ik weg loop bij de wagen en de muziek blert nog uit de speakers. :D

Dat van die parkeersensoren had ik ergens gelezen ja, gelukkig heb ik die niet.

Uiteraard is er altijd de nog betere oplossing nog. Maar dit is wat je al zegt, absurd duur. Dit is dan ook meer de beste oplossing voor een schappelijke prijs. :wink:
jpwg001
6th Gear member

Als je het parrotschermpje van de houder loshaalt, is de set meteen uit.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”