Jers3n schreef:remmm schreef:....
Bij mij branden ze dus permanent, ook bij dimlicht...
Dus je rijdt ook in het donker met die ongedimde (te) felle dagrijlampen aan? Dat lijkt me, buiten dat het niet mag (toch?), voor de medeweggebruikers niet echt prettig, die dagrijlampen schijnen over het algemeen 'alle kanten' op en zouden dus verblindend kunnen zijn.
Interessante vraag. Bij ons (B) rijden nog een aantal wagens rond met niet-werkende originele achterlichten en kleine afterfit-looks blokjes in of onder de bumper. Een tijdje vond de regelgeving hier dat die dingen niet zo hoog mochten komen en dus géén PVA nummer. Rond de 855 periode is men daar blijkbaar van af gestapt.
Het zou me dus niet verbazen dat hierover ook weer iets bestaat of komt. Nu ben ik daar al enkele dagen op aan het letten en geen tegenliggers met DRL en dimlicht.
Of…bijna geen, namelijk een paar Mercedes wagens gekruist die wel beide aan hadden. Het kan natuurlijk ook wel dat ze het gewoon niet kan schelen zoals de airco zaak in Frankrijk.
Rest de vraag, waar zou die info in België respectievelijk Nederland kunnen opgevist worden?