RoaldH schreef:Vandaag "in the name of science" de accu leeggereden en handmatig geschakeld (performance modus op dashboard):
Hybrid: geen ondersteuning ERAD
AWD: wel ondersteuning ERAD
Power: wel ondersteuning ERAD
In vergelijking met eerdere software versies lijkt er een grotere buffer te zitten in de accu. Dat kun je zien in hybrid modus op het dashboard. Bij levering in juni daalde de wijzer tot 0 en nu blijft hij 0,4/0,5 cm daarboven staan. Daardoor doet de ERAD ook voelbaar mee. Hoe lang dat feestje duurt, weet ik niet (reed al snel fors meer dan toegestaan).
Conclusie: het paddle verhaal lijkt gewoon te werken!
@SF: tijd voor een mailoffensief naar Heico?
Niet voor het een of ander, maar juist in hybrid / Pure rij je zoveel mogelijk electrisch (DUS ALLEEN op de ERAD met indien nodig ondersteuning van de diesel, In power/AWD is het juist andersom, dan rij je op de diesel met indien nodig ondersteuning van de elctromotor (en ook om de schakelmomenten op te vangen).
Het verschil tussen pure en hybrid is: 1. hoever de accu leeg getrokken wordt voordat de diesel het overneemt. (je blijft dus langer electrisch rijden). 2. Je kunt iets sneller optrekken zonder dat de diesel bij spingt.
3. Op pure werkt de climatecontrol anders (eco-climaat)
Het verschil tussen power en AWD is vooral het schakelgedrag en de snelheid waarmee de electrische ondersteuning reageert.
In zowel AWD als Power wordt er (op de momenten dat het kan) geladen naar de accu tot een range van ca 20 km (net als in save modus).