Kudos, alleen al om het idee.
ga ik zeker ook doen!
Remupgrade
- alfapan
- 2nd Gear member
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
- alfapan
- 2nd Gear member
Oja vraag ; wat voor minimale velgmaat is er nodig? Heb 17 inch , maar wil 16 inch winterbanden kopen. Dit doe ik niet als de riemschijven niet passen.
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 145 2.0 qv
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 145 2.0 qv
- Bakboord1
- 4th Gear member
Sommige velgen passen wel maar andere 16" niet.
Ik heb dit destijds ook gedaan en mijn siriusvelgen pasten. Metis past ook zover ik weet.
De ruimte die ik overhield was nog geen 2mm trouwens.
Mijn originele 16" stalen volvo velgen pasten ook.
(Liggen nu nog in de garage en gaan in okt op marktplaats)
Ik heb dit destijds ook gedaan en mijn siriusvelgen pasten. Metis past ook zover ik weet.
De ruimte die ik overhield was nog geen 2mm trouwens.
Mijn originele 16" stalen volvo velgen pasten ook.
(Liggen nu nog in de garage en gaan in okt op marktplaats)
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 3rd Gear member
Snap ik even niet. Hoezo zou ik remverschil krijgen tussen de voorzijde en de achterzijde? De verdeling voor-achter is volgens mij toch al iets van 90% voor en 10% achter.heb je de achterremmen ook aangepast, i.v.m. het remverschil ?
Achter is niets aangepast. Even uit mijn hoofd is dat ook niet zo als je auto standaard al uit de fabriek komt met 305mm schijven.
Volvo XC60 My17
-
- 3rd Gear member
Even gezocht wat er in Vida staat over de remkrachtverdeling:
Elektronische remkrachtverdeling
Elektronische remkrachtverdeling is geïntegreerd in het ABS-systeem en regelt de remkrachten naar de achterwielremmen. Elektronische remkrachtverdeling vervangt de ontlastklep, die normaal gesproken de druk in het remcircuit voor de achterwielen vermindert en voortijdige activering van de achterste ABS-regeling voorkomt.
Elektronische remkrachtverdeling regelt de hydraulische druk in het remcircuit voor de achterwielen, de achterwielen slippen veel minder dan de voorwielen tijdens het remmen. Dit zorgt voor optimaal en stabiel remmen.
De remregeleenheid regelt de remdruk door de inlaat- en uitlaatkleppen in de remcircuits van de achterwielen te regelen.
De remdruk in de achterwielcircuits varieert, afhankelijk van hoeveel de achterwielen slippen in verhouding tot de voorwielen. Deze functie probeert het slippen van de achterwielen 0-2 % lager te houden dan het slippen van de voorwielen. De functie is gevoelig voor belasting.
In het algemeen is het verschil tussen het slippen van de achterwielen en de voorwielen tijdens het remmen afhankelijk van hoe hard de remmen ingedrukt worden en van de belasting van de auto. Hard remmen /lichte belastingen zorgen voor meer slippen, licht remmen/zware belastingen zorgen voor minder slippen.
Daardoor is er minder remvloeistof nodig wanneer de hydraulische pomp niet geactiveerd wordt tijdens de regeling van de elektronische remkrachtverdeling dan tijdens stabiliteits- en tractieregeling. De vloeistofinhoud die terugkomt van de remcircuits wordt opgenomen door de accumulators.
Levert dus geen probleem op.
Elektronische remkrachtverdeling
Elektronische remkrachtverdeling is geïntegreerd in het ABS-systeem en regelt de remkrachten naar de achterwielremmen. Elektronische remkrachtverdeling vervangt de ontlastklep, die normaal gesproken de druk in het remcircuit voor de achterwielen vermindert en voortijdige activering van de achterste ABS-regeling voorkomt.
Elektronische remkrachtverdeling regelt de hydraulische druk in het remcircuit voor de achterwielen, de achterwielen slippen veel minder dan de voorwielen tijdens het remmen. Dit zorgt voor optimaal en stabiel remmen.
De remregeleenheid regelt de remdruk door de inlaat- en uitlaatkleppen in de remcircuits van de achterwielen te regelen.
De remdruk in de achterwielcircuits varieert, afhankelijk van hoeveel de achterwielen slippen in verhouding tot de voorwielen. Deze functie probeert het slippen van de achterwielen 0-2 % lager te houden dan het slippen van de voorwielen. De functie is gevoelig voor belasting.
In het algemeen is het verschil tussen het slippen van de achterwielen en de voorwielen tijdens het remmen afhankelijk van hoe hard de remmen ingedrukt worden en van de belasting van de auto. Hard remmen /lichte belastingen zorgen voor meer slippen, licht remmen/zware belastingen zorgen voor minder slippen.
Daardoor is er minder remvloeistof nodig wanneer de hydraulische pomp niet geactiveerd wordt tijdens de regeling van de elektronische remkrachtverdeling dan tijdens stabiliteits- en tractieregeling. De vloeistofinhoud die terugkomt van de remcircuits wordt opgenomen door de accumulators.
Levert dus geen probleem op.
Volvo XC60 My17
- jp-v60
- 4th Gear member
Ik weet niet of het abs het regelsysteem regelt, dit is toch alleen voor blokkerende wielen ?. Het lijkt mij als je voor meer remkracht hebt dat je auto meer gaat duiken en daardoor de achterwielen omhoog komen en daardoor de wielen eerder gaan slippen en dat moet het abs dan weer corrigeren.
Ik denk zeer simpel, die auto is voor misschien wel een miljard euro ontwikkeld en daaruit is gekomen dat deze remschijven er onder moeten.
Wat doen wij, schijt aan de fabrikant en zijn ingenieurs die weten het niet beter, wij veranderen de remmen( of wat dan ook, maar in dit geval de remmen ).
Als de fabrikant vindt dat dat nodig was, hadden hun het wel gedaan.
Ik denk zeer simpel, die auto is voor misschien wel een miljard euro ontwikkeld en daaruit is gekomen dat deze remschijven er onder moeten.
Wat doen wij, schijt aan de fabrikant en zijn ingenieurs die weten het niet beter, wij veranderen de remmen( of wat dan ook, maar in dit geval de remmen ).
Als de fabrikant vindt dat dat nodig was, hadden hun het wel gedaan.
- Oceanracer
- Geartronic member
Zolang je achterwielen je nog niet inhalen, zal het wel een beetje meevallen... 
(En nog even voor jouw geruststelling: ieder wiel wordt afzonderlijk van elkaar op het aantal omwentelingen gecontroleerd, zonder rekening te houden met de ondergrond en remvertraging. Logisch, anders zou het ABS immers onbetrouwbaar zijn!)

(En nog even voor jouw geruststelling: ieder wiel wordt afzonderlijk van elkaar op het aantal omwentelingen gecontroleerd, zonder rekening te houden met de ondergrond en remvertraging. Logisch, anders zou het ABS immers onbetrouwbaar zijn!)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race