Ik ben van plan audio in te bouwen in mijn nieuwe S40.
Ik heb de volgende spullen al liggen en wil dat zo netjes mogelijk wegwerken.
- JBL GTO 755.6 versterker.
- JBL GTO 983 6x9 speakers.
- JBL GTO 508C Compo set.
Het liefste werk ik alles weg en versterk ik alleen me achter speakers. Ik ben alleen op een paar probleempjes gestuit en ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.
- Ik kan nergens een doorgang in het hitte schild vinden om de plus kabel voor de 12 volt naar achteren door te leggen. Ook vraag ik me af hoe ik zo netjes mogelijk door de treeplanken de plus weg kan werken.
- Zoals jullie slimme lezers al hebben opgemerkt, heb ik 6x9 speakers die niet in de hoedenplank passen. Is het een idee om houten ringen te maken waardoor de speaker omhoog komt en alleen met de magneet in het gat valt te maken. Hiermee zie je dus de lelijke overdreven speakers op de hoedenplank liggen. Of is het een idee om de met een ring ONDER de metalen hoedenplank te monteren en dan het gat met rooster gewoon open te laten en afdekken. Mijn vraag is wat het geluid dan zal worden.
- En tot slot, waar de min vandaan te halen en de versterker te monteren. Aangezien het een enorm lel is wil ik hem het liefst zo min mogelijk zien.
Zijn er mensen die ervaring hebben in het inbouwen in een S40 uit '99 of omstreeks dat jaartal. Ik hoor graag van jullie!
p.s. Als ik er aan ga beginnen ga ik er wel een leuk verslag met fotos van maken.
Audio inbouwen Volvo S40 '99
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
-
- 6th Gear member
Een gat voor de pluskabel zit er,naast de gaskabel thule.
De versterker kun je eerst inbouwen in een inbouw kast met deksel die precies achterin past.
Ik heb nog wel het een en ander liggen van dat spul.
De min van de versterker pak je vanuit de kofferruimte.
Heb je ook een Sub?
Hou er wel rekening mee,dat bij een beetje audio vermogen alles mee gaat rammelen en resoneren bij zo,n auto.
Dus na inbouw alles even goed vastzetten,isoleren enz enz.
Hoedenplank speakers zijn adapters voor in verschillende maten.
Succes..
De versterker kun je eerst inbouwen in een inbouw kast met deksel die precies achterin past.
Ik heb nog wel het een en ander liggen van dat spul.
De min van de versterker pak je vanuit de kofferruimte.
Heb je ook een Sub?
Hou er wel rekening mee,dat bij een beetje audio vermogen alles mee gaat rammelen en resoneren bij zo,n auto.
Dus na inbouw alles even goed vastzetten,isoleren enz enz.
Hoedenplank speakers zijn adapters voor in verschillende maten.
Succes..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Ik heb inderdaad een subwoofer. die is niet weg te bouwen en ben ik vergeten in mijn eerste bericht. Ik heb in principe de kabels op de lange plus vanaf de zekering bij de accu compleet liggen.
Is er geen andere mogelijkheid met het idee van onder de hoedenplank monteren? ik weet niet hoe dat gaat klinken.
Is er geen andere mogelijkheid met het idee van onder de hoedenplank monteren? ik weet niet hoe dat gaat klinken.
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Handig zijn is een gave...
Volvo S40 1.8 90Kw '99
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Hmm dan moet ik zagen... dat heb ik liever niet maar het is een overweegbaar idee.
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Volvo S40 1.8 90Kw '99
- volvo-s40
- 4th Gear member
Leg voldoende kabel uit vanaf de accu naar het schutboard.

De kabel kan zonder problemen onder je zekeringsbox worden gelegd.
Leid de kabel naar het rubber achter de pomp van de cruise control.
Zit er geen Cruise Control, in dat geval naar de rechterhoek.

Cruisecontrole pomp zit vast met wat rubbers die je er rustig uit kunt trekken.
Hier achter zit een stukje nutteloos rubber, waar de 12V kabel naar binnen gewerkt kan worden.

De kabel komt achter je zekeringen box, in de auto, weer te voorschijn.
Haal dus van te voren de beschermkap met instap verlichting even los.

=============================================================================
Om de kabel weg te werken, halen we de volgende delen los.
Alle sierlijsten bij de dorpels, en beschermplaat bij de B style

Hierna kan je eenvoudig het randje van de vloerbedekking loshalen.
Hier onder liggen al meer kabels, o.a. kabelboom en Plus kabel van trekhaak.
Hier kan de 12V kabel netjes bij tussen gelegd worden.

Klap om het nog mooier en beter weg te werken de bank omhoog.

En haal de hoek van je bank ook los.

Hierna kan je de 12V kabel elke kant op laten gaan die je wilt.
- onder de kofferbak bekleding door, naar een door jou gewenste plaats.

- naar het midden (netjes achter de banken langs onder de bekleding (vandaar de banken naar voren)

Let wel op... hierbij is een dikke voedings kabel getrokken voor een versterker.
Afhankelijk van wat je voor stroom verbruiker wilt installeren, kan de dikte van de kabel verschillen.

De kabel kan zonder problemen onder je zekeringsbox worden gelegd.
Leid de kabel naar het rubber achter de pomp van de cruise control.
Zit er geen Cruise Control, in dat geval naar de rechterhoek.

Cruisecontrole pomp zit vast met wat rubbers die je er rustig uit kunt trekken.
Hier achter zit een stukje nutteloos rubber, waar de 12V kabel naar binnen gewerkt kan worden.

De kabel komt achter je zekeringen box, in de auto, weer te voorschijn.
Haal dus van te voren de beschermkap met instap verlichting even los.

Om de kabel weg te werken, halen we de volgende delen los.
Alle sierlijsten bij de dorpels, en beschermplaat bij de B style

Hierna kan je eenvoudig het randje van de vloerbedekking loshalen.
Hier onder liggen al meer kabels, o.a. kabelboom en Plus kabel van trekhaak.
Hier kan de 12V kabel netjes bij tussen gelegd worden.

Klap om het nog mooier en beter weg te werken de bank omhoog.

En haal de hoek van je bank ook los.

Hierna kan je de 12V kabel elke kant op laten gaan die je wilt.
- onder de kofferbak bekleding door, naar een door jou gewenste plaats.

- naar het midden (netjes achter de banken langs onder de bekleding (vandaar de banken naar voren)

Let wel op... hierbij is een dikke voedings kabel getrokken voor een versterker.
Afhankelijk van wat je voor stroom verbruiker wilt installeren, kan de dikte van de kabel verschillen.
- volvo-s40
- 4th Gear member
Het volgende :
- De remote kabel
- Audio kabel

Trek je radio eruit, en breng de kabels aan naar binnen, en leid deze naar de schakelpook

De kabels kunnen langs de pook, onder je knoppel paneel worden geleid naar de asbak achter in de wagen.

Het beste is om de achterste console te verwijderen, aangezien het een leuk gepier is om dit onder de vloerbedekking naar achteren te krijgen.

De kabels komen bij de achterbank weer uit.

Van hieruit kan je ze weer elke kant op leiden die je wit, de kofferbak ruimte in bijvoorbeeld.

Heel veel plezier.
- De remote kabel
- Audio kabel

Trek je radio eruit, en breng de kabels aan naar binnen, en leid deze naar de schakelpook

De kabels kunnen langs de pook, onder je knoppel paneel worden geleid naar de asbak achter in de wagen.

Het beste is om de achterste console te verwijderen, aangezien het een leuk gepier is om dit onder de vloerbedekking naar achteren te krijgen.

De kabels komen bij de achterbank weer uit.

Van hieruit kan je ze weer elke kant op leiden die je wit, de kofferbak ruimte in bijvoorbeeld.

Heel veel plezier.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Wouw! super beschrijving, echt waar.
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga er over twee weken mee aan de slag ivm dat ik veel moet werken en dan zal ik er ook mooi foto's bij maken en op forum zetten.
Ik heb geen cruise control maar ik weet nu wel waar ik moet zoeken. EN nog een vraag aan Volvo-S40, wat voor speakers heb je achter in gebouwd?
groetjes en erg bedankt!
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga er over twee weken mee aan de slag ivm dat ik veel moet werken en dan zal ik er ook mooi foto's bij maken en op forum zetten.
Ik heb geen cruise control maar ik weet nu wel waar ik moet zoeken. EN nog een vraag aan Volvo-S40, wat voor speakers heb je achter in gebouwd?
groetjes en erg bedankt!
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Volvo S40 1.8 90Kw '99
- volvo-s40
- 4th Gear member
Ik heb mijn auto verder origineel.
Heb de standaard Volvo speakers in mijn hoedenplank liggen.
Alle speakers zitten aangesloten op een HU-60x met Grom module (iPod/iphone - usb - line in)
Om een versterker aan te kunnen sturen word er via de achterspeakers een lijntje afgetapt voor de lijningang voor de versterker, dit gedaan met een speaker-line adaptor.
De gehele set is en blijft op deze manier goed en geheel op elkaar afgestemd, zodat je een prima klank/geluid weergave hebt in de wagen.
Alleen voor de iets hardere nummers (dance/trance/club/deep/dubstep) is een sub extra wel lekker
Heb de standaard Volvo speakers in mijn hoedenplank liggen.
Alle speakers zitten aangesloten op een HU-60x met Grom module (iPod/iphone - usb - line in)
Om een versterker aan te kunnen sturen word er via de achterspeakers een lijntje afgetapt voor de lijningang voor de versterker, dit gedaan met een speaker-line adaptor.
De gehele set is en blijft op deze manier goed en geheel op elkaar afgestemd, zodat je een prima klank/geluid weergave hebt in de wagen.
Alleen voor de iets hardere nummers (dance/trance/club/deep/dubstep) is een sub extra wel lekker

- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Ik ben inmiddels alvast aan de slag gegaan, ik kwam er achter dat ik achterin Infinity reference speakers a 13 cm had liggen. Deze heb ik inmiddels naar voren in de deur verplaatst.
Achterin heb ik ringen van multiplex gemaakt waarmee ik de 6x9 JBL speakers tegen de onderkant van het metalen gedeelte van de hoedenplank kon monteren. Ze spelen zo mooi vrij, en ik heb geen extra gaten hoeven zagen.
Ondanks dat ze door het 13cm gat heen moeten spelen en er een deel afgedekt zit klinkt het al 100x beter dan wat er in lag. Over twee weken de versterker en de subwoofer!
foto's volgen!
Achterin heb ik ringen van multiplex gemaakt waarmee ik de 6x9 JBL speakers tegen de onderkant van het metalen gedeelte van de hoedenplank kon monteren. Ze spelen zo mooi vrij, en ik heb geen extra gaten hoeven zagen.
Ondanks dat ze door het 13cm gat heen moeten spelen en er een deel afgedekt zit klinkt het al 100x beter dan wat er in lag. Over twee weken de versterker en de subwoofer!
foto's volgen!
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Volvo S40 1.8 90Kw '99