Airco aan Motor inhouden

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gebruikersavatar
camy
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19.11.2012 - 00:41
Locatie: Amsterdam

Oceanracer schreef:Een defecte (lees versleten koolborstels) ETM geeft nog wel eens vergelijkbare problemen, maar dan vooral ook snel afslaan van de motor door een terugval in toeren bij schakelen en stilstand van de wagen. Er komt echter geen foutmelding van. Tot het moment dat hij het in het geheel niet meer doet.
Hier heb ik geen last van. Het toerental is (tot op heden) stabiel en valt niet verder terug als 800 toeren bij stationair draaien.
Volvo S40 2.5L T5
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dan zal het niet je ETM zijn, denk ik.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
camy
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19.11.2012 - 00:41
Locatie: Amsterdam

ETM en LMM zijn niet het probleem. Bij een vriend beide even voor een nieuwe vervangen en het inhouden was nog steeds aanwezig. Geen foutcodes oid. Vandaag merkte ik dat het inhouden ook even bij een uitgeschakelde airco aanwezig was. Het inhouden is wel vele malen minder aanwezig, maar toch...

Wat ik nu nog niet heb geprobeerd is de brandstof-filter vervangen, omdat die in de tank zit en het een dure reparatie is. Al heb ik het vermoeden dat het inhouden daar ook aan ligt, want waarom is het inhouden bij uitgeschakelde airco minder?

Het blijft toch een raadsel. Zelfs de 'alwetende' Volvo dealer heeft geen idee :?
Volvo S40 2.5L T5
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Raadsels bestaan niet bij een auto en ook niet bij Volvo,ik denk een bobine die af en toe moeilijk doet..
Hebben ze met Vida cilinder toerenval gemeten en volledige aansturing van het geheel?
Ik denk namelijk van niet,want dan komt zo,n probeem er wel uit.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Tijdens het rijden uitlezen is nog mooier..
Sjors3
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.09.2013 - 20:18

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb hetzelfde probleem met mijn V70 2.4 benzine van 2001 als Camy heeft. Ook MET airco aan gaat de wagen overmatig veel inhouden. Ik prakkezeer me suf wat het probleem kan zijn. Net beurt laten doen waar ook de airco opnieuw is afgevuld, met uitlezen GEEN storingen. Maar ook voor de beurt had de wagen deze klachten precies hetzelfde als Camy verteld. Ik vind het ronduit irritant en zou het graag opgelost zien.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Waar is de Volvo mee uitgelezen?
Wat is er aan de auto gedaan wat het inhouden zou kunnen veroorzaken?
Beurt of distributieriem ?
Bij een dealer gedaan of universele garage?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

Ik ben geen automonteur, (wel een beetje technisch) maar als je zelf daadwerkelijk het probleem alleen hebt als de airco aan is, dat het daar aan gerelateerd moet zijn. Misschien ipv naar de dealer naar een airco specialist?

Lijkt mij bijna logisch dat als de magneetkoppeling van de airco inschakelt en inhouden dan begint dat er een te hoge weerstand is en de auto even in limp modus gaat.

Maar nu mezelf even tegen spreken, in auto's waarbij je te maken hebt met een accu, kan het natuurlijk ook zijn dat deze kapot is. Met mijn Volvo had ik vorig jaar ook wat rare probleempjes. Duurde even voordat ik erachter kwam dat het de accu was die defect was. Nooit problemen met starten, dus ging daar niet vanuit. De accu gecontroleerd en bleek dat 1 gedeelte defect was. Accu vervangen en alle problemen waren weg.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Sjors3
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.09.2013 - 20:18

Bedankt voor jullie inbreng. Ik zie dat de stevige slang die over de multiriem loopt, vrij vettig is maw het lijkt op een kleine lekkage. Misschien dat af en toe een sputter olie over de multiriem komt waardoor hij iets doorschiet(??) of dat de multiriem te strak staat. Ik ga dit deze week nog even laten reinigen met remreiniger en dan eens kijken waar die olie precies vandaan komt. Ik zat zelf ook aan mindere accu te denken. Auto laten uitlezen bij Bosch carservice en beurt bij universele garage laten doen daar ik liever niet bij de plaatselijke dealer kom want ze zijn daar ronduit arrogant. Zij hebben enkel belang bij leaserijders om zo dikke rekeningen te kunnen schrijven en heb zelfs het idee dat het niet lang meer duurt voor deze vestiging haar deuren kan sluiten.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Sjors3 schreef:Bedankt voor jullie inbreng. Ik zie dat de stevige slang die over de multiriem loopt, vrij vettig is maw het lijkt op een kleine lekkage. Misschien dat af en toe een sputter olie over de multiriem komt waardoor hij iets doorschiet(??) of dat de multiriem te strak staat. Ik ga dit deze week nog even laten reinigen met remreiniger en dan eens kijken waar die olie precies vandaan komt. Ik zat zelf ook aan mindere accu te denken. Auto laten uitlezen bij Bosch carservice en beurt bij universele garage laten doen daar ik liever niet bij de plaatselijke dealer kom want ze zijn daar ronduit arrogant. Zij hebben enkel belang bij leaserijders om zo dikke rekeningen te kunnen schrijven en heb zelfs het idee dat het niet lang meer duurt voor deze vestiging haar deuren kan sluiten.
Daar kunnen ze hem dus niet uitgebreid uitlezen helaas.
En de in en outs van Volvo weten ze meestal niet.
Olie komt uit de dikke slang van de stuurpomp,nieuwe klem erop en klaar is tie denk ik.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Sjors3
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.09.2013 - 20:18

Mario..ik hoop dat je gelijk hebt (:)) wat betreft klem. Ik houd jullie op de hoogte over het verloop van dit probleem aangezien meerdere mensen een mogelijke oplossing willen.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Sjors3 schreef:Mario..ik hoop dat je gelijk hebt (:)) wat betreft klem. Ik houd jullie op de hoogte over het verloop van dit probleem aangezien meerdere mensen een mogelijke oplossing willen.
Die stuurpompen lekken daar meestal.of met vullen gebeurd het als er een halve liter overheen wordt gekieperd. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

weet je al wat meer?
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
CasperV
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.03.2014 - 21:53
Locatie: Arnhem

Dag allemaal,

sinds een paar maanden heb ik een xc70 2,5T uit 2004. Ook ik heb precies hetzelfde probleem als Sjors en Cammy. Airco aan, inhouden, airco uit, geen enkel probleem.

Omdat dit topic al iets ouder is en er al wat tijd verstreken is, ben ik erg benieuwd of er inmiddels een oplossing gevonden is, zodat ik mijn garage doelgericht aan het werk kan zetten.

Groet, Casper
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

sinds een paar maanden heb ik een xc70 2,5T uit 2004.
Dat is geen 30/40/50 serie, maar een V/XC70 heeft een magneetkoppeling die je "voelt" als hij inkomt. Sommige mensen beschrijven dat als inhouden. Als je V70 wat ouder wordt, dan voel je dat wat beter dan bij een nieuwe.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
CasperV
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.03.2014 - 21:53
Locatie: Arnhem

Oke, zie dat ik in de verkeerde rubriek zit met mijn vraag, maar dat kwam omdat Sjors hierboven hetzelfde probleem heeft met zijn V70.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”