Goedemorgen Volvo-liefhebbers,
Sinds juni in bezit van een V70, (170pk, met Vialle vanaf nieuw (geen BiFuel). Zaterdag gewoon gebruikt (lange rit), vanochtend niet willen starten. Heb 8 pogingen gedaan, startmotor draait hoorbaar goed rond maar motor slaat niet aan. Vrouw merkt op dat de laatste tijd starten vaak niet bij eerste poging lukt, tweede poging altijd wel. Uiteindelijk was de accu zodanig leeg, dat ook met hulp van startkabels starten niet lukte. Vanwege het zo te horen gezond ronddraaien van de startmotor, is de accu niet direct verdachte No 1. Tijdens de laatste poging klonk een redelijk tikkend geluid vanaf de linkerkant vd motorruimte. Als ik elders op het forum kijk, zou dat een relais kunnen zijn. Als de accu niet de oorzaak is, wat verklaart dan het plotseling niet meer aanslaan? Een zekering in het startcircuit?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank hiervoor.
Mvg
Goldmember
NB: sinds de aanschaf vd V70 lees ik regelmatig op het forum, ik had niet gedacht al zo snel aanspraak op de hier aanwezige expertise te moeten doen. Voorstellen zal ik zsm netjes doen!
V70 start niet
-
- 6th Gear member
Startonderbreker probleem denk ik,uit laten lezen bij de dealer is de enige afdoende oplossing.
Transponder,antennering enz,kan van alles zijn.
Transponder,antennering enz,kan van alles zijn.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Misschien een verstopt brandstoffilter? dat was bij mij de oorzaak laatst. Startmotor draaide toen ook hoorbaar rond en sloeg soms even aan maar ook weer direct uit. Bij uitlezen ook geen melding.