Nou, het lijkt mij ideaalwombido schreef:Standkachel is in ons landje inderdaad wat overdreven. Woon je in het hoge noorden dan begrijp ik het wel. Mogelijk dat het daarom een onderdeel is van het Scandinavië pakket.
verwarming v40. diesel en benzine rijders ervaring
-
Morri
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 16.05.2013 - 12:05
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- dbt
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
- Contacteer:
Vanochtend wel verrast dat de V40 inderdaad (vrijwel) direct warme lucht blaast
Had inderdaad hier op het forum al meegekregen dat die quick heater in mijn dieseltje zat maar al lang weer vergeten maar dus vanochtend stap ik in om naar mijn werk te gaan en ik rij weg... voel ik warme lucht blazen, oja! de quick heater 
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
- dbt
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
- Contacteer:
klopt, voor benzine is het een optie. Uit de prijslijst:
781 • Quick heater functie (voor benzinemodellen, standaard bij diesel)
781 • Quick heater functie (voor benzinemodellen, standaard bij diesel)
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- dbt
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
- Contacteer:
Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- HakanC
- 3rd Gear member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 10.09.2012 - 12:19
- Locatie: Zwolle
Yep..dbt schreef:Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- dbt
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
- Contacteer:
En daar is je antwoordCHRISITO schreef:En waarom standaard bij diesels? Moet een reden voor zijn.dbt schreef:Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
HakanC schreef:Yep..
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- HakanC
- 3rd Gear member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 10.09.2012 - 12:19
- Locatie: Zwolle
Ok even een duidelijk technisch uitleg van internet geplukt.. U vraagt het wij doen het 
Bij temperaturen rond het vriespunt krijg je te maken met de keerzijde van het geringe verbuik van een diesel motor: Het produceert veel minder warmte dan een benzine motor en bereikt daardoor opmerkelijk langzaam de gebruikelijke bedrijfstemperatuur. Als er dan ook nog warmte voor het interieur van het blok wordt onttrokken, dan wordt de opwarmtijd nog langer. Zeker bij temperaturen onder nul, heel rustig rijden en de interieurverwarming en ventilator op maximaal, kan beneden de normale bedrijfstemperatuur al een evenwicht ontstaan tussen warmteproductie in het blok en warmteafvoer naar de verwarming: de bedrijfstemperatuur van de motor komt dan bv. niet hoger dan 70°C. Bij een zwaardere motorbelasting door bv. een hogere snelheid of een helling stijgt de motortemperatuur, om dan op een langere daling of in overwegend 'bumper aan bumper' verkeer zelfs nog lager dan 70°C uit te komen.
Bij temperaturen rond het vriespunt krijg je te maken met de keerzijde van het geringe verbuik van een diesel motor: Het produceert veel minder warmte dan een benzine motor en bereikt daardoor opmerkelijk langzaam de gebruikelijke bedrijfstemperatuur. Als er dan ook nog warmte voor het interieur van het blok wordt onttrokken, dan wordt de opwarmtijd nog langer. Zeker bij temperaturen onder nul, heel rustig rijden en de interieurverwarming en ventilator op maximaal, kan beneden de normale bedrijfstemperatuur al een evenwicht ontstaan tussen warmteproductie in het blok en warmteafvoer naar de verwarming: de bedrijfstemperatuur van de motor komt dan bv. niet hoger dan 70°C. Bij een zwaardere motorbelasting door bv. een hogere snelheid of een helling stijgt de motortemperatuur, om dan op een langere daling of in overwegend 'bumper aan bumper' verkeer zelfs nog lager dan 70°C uit te komen.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- pvdwaal
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38
Zo, dat is behoorlijk koel... en dan te bedenken dat de achterbumper van mijn getunde Ibiza FR TDI aan het verkleuren / licht smelten was van van de uitlaat die ertussendoor stak 


V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
-
v40_ks
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 22.04.2006 - 00:44
- Locatie: Midden-Limburg
ja, zoals twcoolen al zegt, gaat dat heel snel. 'stand1' en na twee minuten zet ik 'm weer uitCHRISITO schreef:werkt die stoelverwarming snel?
grt, Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
-
Mike Philippens
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Voor de koukleumen is het inderdaad een uitkomstMorri schreef:Nou, het lijkt mij ideaalwombido schreef:Standkachel is in ons landje inderdaad wat overdreven. Woon je in het hoge noorden dan begrijp ik het wel. Mogelijk dat het daarom een onderdeel is van het Scandinavië pakket.
Een vriend van me zet de hele weg de stoelverwarming aan, ook met dit weer van de afgelopen week... Maar hij heeft ook Spaanse pantoffels (say no more...)















