Hallo, ik rijd met een c70 van 2001 en heb me dit weekend een (2dehands)sony xm-4060 gtx versterker en mtx sub gekocht. Alles werkt perfect bij de verkoper maar bij mij werkt het niet.
De versterker krijgt spanning constant en op de remote en het groene lampje licht op. Ik heb de weerstand van de sub uitgemeten en daar meet ik 2.5 Ohm dus dit zou in orde moeten zijn.
Mijn radio is een jvc avx840 en heeft een kabeltje waar subwoofer out op staat maar bij de kabelset die ik gekocht heb zit een rca kabel met 2x2 tulpaansluitingen.
Ik heb aan mijn radio een splitter op de sub out aangesloten (van 1 naar 2 rca uitgangen) maar het de woofer doet niets.
Kan dit te maken hebben met de originele versterker in de koffer waar mijn standaardboxen op aangesloten zitten via de rca out van mijn radio?
Ik weet niet wat het probleem is, iemand suggesties?
Alvast bedankt
Christophe
Versterker werkt, sub niet...
- christophe23
- 2nd Gear member
Volvo C70 2001
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp dan heb je op de dubbele versterker RCA uitgang van je radio je originele versterker aangesloten en aan de enkele RCA sub uitgang je nieuwe versterker aangesloten (met de splitter).
In principe zou dit gewoon moeten werken, je versterker gaat aan dus dat is prima hij krijgt dus alleen op de een of andere manier geen inputsignaal.
in de handleiding van je mooie JVC zie ik dat het volume apart te regelen is, staat de sub out wel aan?
Verder kan het ook zo zijn dat het volume van je versterker te laag staat.
Wat je eventueel kunt doen om te testen is het RCA signaal wat op je originele versterker zit om leiden naar je Sony versterker, heb je geluid dan ligt het in ieder geval niet aan je nieuwe versterker en sub.
Mocht je dan nog geen geluid hebben dan gaat het daar dus ergens fout. Het is het makkelijkste denk ik om de RCA's achter je radio te wisselen als de versterkers niet naast elkaar gemonteerd zijn.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
In principe zou dit gewoon moeten werken, je versterker gaat aan dus dat is prima hij krijgt dus alleen op de een of andere manier geen inputsignaal.
in de handleiding van je mooie JVC zie ik dat het volume apart te regelen is, staat de sub out wel aan?
Wat je eventueel kunt doen om te testen is het RCA signaal wat op je originele versterker zit om leiden naar je Sony versterker, heb je geluid dan ligt het in ieder geval niet aan je nieuwe versterker en sub.
Mocht je dan nog geen geluid hebben dan gaat het daar dus ergens fout. Het is het makkelijkste denk ik om de RCA's achter je radio te wisselen als de versterkers niet naast elkaar gemonteerd zijn.
- christophe23
- 2nd Gear member
Hallo, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg maar het probleem is inmiddels opgelost (sorry maar kreeg geen reactie via dit forum)RensGTI schreef:Als ik het goed begrijp dan heb je op de dubbele versterker RCA uitgang van je radio je originele versterker aangesloten en aan de enkele RCA sub uitgang je nieuwe versterker aangesloten (met de splitter).
Blijkbaar waren de rca poorten op mijn versterker zo goed als defect.
Nu heb ik een nieuwe versterker gekocht van Magnat en op wat afstellen na werkt bij heel goed.
Nogmaals bedankt!
Volvo C70 2001
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Graag gedaan, daar is een forum voor.
Jammer dat je een defecte versterker hebt gekocht..
Jammer dat je een defecte versterker hebt gekocht..