pvdwaal schreef:Phacoid schreef:Moest het zover komen dat er ineens veel kilometers gemaakt moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om een D2 te kopen.
...
Bij mij houdt het vooral op wanneer mijn schoonvader (automechanieker van beroep en dat al 20+ jaar) en zelfs verschillende mechaniekers die bij Volvo werken aangeven dat het een kutblok is. Ik vergeet het moment niet dat tijdens een meeting in het Vlaamse een Volvo-mechanieker zelf aangaf nooit een 1.6D PSA zou kopen en het staat af te raden. Zelf raad ik het ook anderen af die overwegen een 1.6D PSA-er te kopen. Eén woord heb ik ervoor: rommel.
Heb je hier dan ook technische onderbouwing voor?
In mijn IT-oren klinkt het wel heel erg als de zeer algemene bug-melding van klanten: "de applicatie doet het niet"

Zeer herkenbaar (werk in de IT-sector). Het gaat vooral over mijn eigen ervaring bij die keuze (en dat was een zeer slechte). Ik ben er tot nu toe nog niet in geslaagd om langer dan een halfjaar buiten te blijven uit de garage (dit jaar al 4 of 5 keer). Misschien heb ik gewoon een slechte vast. Als dan reaffirmatie komt van mechaniekers binnen Volvo dat zij het echte probleembakken vinden, dan kan ik me naar eigen ervaring daar wel in vinden.
Overigens was de beslissing om een nieuwe auto te kopen niet de mijne, maar die van mijn moeder, vriendin, schoonouders en collega's. Momenteel is het aftellen naar de V40 omdat iedere dag met de V50 1.6D een avontuur is: zal ik er raken en zal ik terug thuis raken. In juli nog hebben ze mijn wagen in het begin en op het einde van de maand mogen afslepen, leuk is anders.
Zoals eerder aangegeven is alles steeds op tijd, onderhoud is zelfs ruim op voorhand. Van alles heb ik ook de facturen mooi in een map liggen (nette dikke map is).
Overigens zou het verkeerd zijn om te veralgemenen, want er zijn uiteraard zovele wagens met PSA-motoren verkocht (nog iedere dag zelfs). Daarbij laat ik ook buiten beschouwing dat een vrouwelijke collega met de 2.0D versie ook al op punt gestaan heeft om een nieuwe te kopen. Ook tijdig binnen voor onderhoud en geen besparingen en toch binnen een jaar tijd 5 of 6 keer de garage binnen (haar wagen is een jaartje jonger dan de mijne).
Ik hoop dat jullie allemaal een zijden traject met jullie wagen kunnen afleggen en dat de particulier die nadien jullie ex-lease koopt ook een zorgeloos leven tegemoet kan gaan.