ik ben weer terug met een groene volvo 440 turbo diesel van april 1994. afgelopen zaterdag gekocht en meegenomen .ben nu met griep thuis dus dacht ik ik ga maar weer naar volvo forum toe.

in april had ik mijn volvo 440 turbo 1,7 van 1991 nog de 1e week van april ging bij mij de hoge drukoliebuis die naar de turbo leidde die was helemaal uitelkaar geknald en had nog niet in de gaten na ongeveer 10 km rijden moest ik stoppen voor de stoplicht en ik zeide tegen mijn vriendin dat de oliedruk erg laag was , ik dacht moest wat olie bijvullen na ongeveer 400 meter begon mijn olie lampje te branden en ging meteen stoppen en zette de volvo uit , deed de motorkap los ik schrok ervan hele motor zat onder de olie en het rookte als een gek
later nieuwe buis erin gezet en paar dagen gereden en plotseling kwam olie uit de koppakking kleppendekselpakking en dop en in de koelvloeistof reservoir de motor was helemaal kapot het was niet meer te reparen volgens volvo dealer was de zuigerveren kapot en kop kapot en waarschijnlijk ook nog scheur in motorblok.
later had ik ingeruild op peugeot 405 diesel was ook niks meer en later ford escort van 1995 die was helemaal niks meer totale miskoop hij mankeerde van alles.
later zag ik ineens een bloedmooie volvo 440 turbo diesel ik heb ernaar gekeken en dikke 60 km gereden en het beviel mij echt uitstekend hij reed echt als een dikke trein .
toen heb ik deze gekocht en rij nu met plezier weer op weg met de volvo :razz:
groet
sebastiaan
ALTIJD FLUITEND NAAR JE WERK MET JE TURBO EROP

