Retrofit roetfilter verwijderen en EGR dichtzetten?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
MarioC70
6th Gear member

Vermogen is nu al,kijk maar is bij afleveringen van blik op de weg,bij grote controles.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
mjeuring
3rd Gear member

Gaan daar auto's op een rollenbank om te kijken of het vermogen overeen komt met wat in het kentekenbewijs staat? Is me nog nooit opgevallen.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
V70/2.4D/2003
8th Gear member

MarioC70, + heel veel. En voor de rest: De man heeft gelijk.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
MarioC70
6th Gear member

mjeuring schreef:Gaan daar auto's op een rollenbank om te kijken of het vermogen overeen komt met wat in het kentekenbewijs staat? Is me nog nooit opgevallen.
Laatst een aflevering met een Opel waar een andere motor in gelepeld was,werd dus in beslag genomen.
En wat je ook ziet is,dat ze uitlaten in beslag nemen,wielen die uitsteken buiten de schermen enz.

Ik heb zelf een 215 pk Golf diesel en wordt om de haverklap aangehouden en nee,ik draag geen petje.
Die ligt 5cm van de grond,veert amper,sportwielen 18 inch,enz enz.
Ze kijken zelfs naar het luchtfilter enz,hele discussies heb ik er al op zitten met de politieagenten.
Tot je een keer een slimme treft die je meeneemt voor een technies onderzoek.
MarioC70
6th Gear member

http://www.cartuningforum.com/forum/vie ... ddd8366852

Lees dit topic even goed door,gaat over controles.
MarioC70
6th Gear member

DvB69
1st Gear member

We're chasing our tail..

Het gaat om een retrofit filter.
Volvo V50 2.0D MY2004 handbak, High Perf, Parrot Asteroid Tablet, K&N filter, 17"; Zaurak
MarioC70
6th Gear member

DvB69 schreef:
We're chasing our tail..

Het gaat om een retrofit filter.
Ook daar is subsidie voor af gegeven..Als het op het kenteken vermeld staat dat er eentje onder zit..
Tempelier
1st Gear member

Misschien een overbodige reactie, maar ik kan het toch niet laten.

Marioc70 ik snap best dat zoiets niet mag. Dus ik weet niet wat je met al je post probeert te bereiken? Mensen maken keuzes en dat sommige keuzes misschien niet de jouwe zijn is ook een kwestie van accepteren en respecteren. Ieder mens is nu eenmaal anders.
Een eigen mening en advies geven is helemaal top! daar is dit forum ook voor. Maar wat je in mijn ogen nu vooral aan doen bent is mensen proberen te overtuigen dat zoiets strafbaar is. Dit weten mensen vaak al lang als ze de keuze maken en is dus overbodig.
Komt het dan toch voor dat ze het niet weten , post dan één keer je mening en laat het dan hierbij. Scheelt je een hoop moeite, energie en tijd en mij de irritatie :wink:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Beter 10x gewaarschuwd dan 1x 'goh dat wist ik niet' en een dikke boete.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Mensen maken keuzes en dat sommige keuzes misschien niet de jouwe zijn is ook een kwestie van accepteren en respecteren. Ieder mens is nu eenmaal anders.
Vrij vertaald: U is van de categorie die eigenhandig, willens en wetens, meent zelf te moeten. mogen en kunnen bepalen wat wet is?

Welnu, amice: Welkom op aarde. Het willens en wetens (en dat is wat wij noemen onvoorwaardelijke opzet) in strijd met enig wettelijk voorschrift handelen brengt ons tot de conclusie dat er sprake kan zijn van een overtreding c.q. misdrijf.

Dat is uw keuze, maar kom aub niet janken als het bekende onheil in de vorm van een proces-verbaal, boete of anderszins uw deel zal zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
mjeuring
3rd Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Dat is uw keuze, maar kom aub niet janken als het bekende onheil in de vorm van een proces-verbaal, boete of anderszins uw deel zal zijn.
Zolang er niet gecontroleerd wordt op de functionaliteit van het roetfilter is dit nog lang niet aan de orde. Mocht dit ooit gaan gebeuren (wat ik ondersteun) dan zal dat bij een APK gaan gebeuren en dan nog komen er geen PV's boven tafel, alleen een afkeurpunt bij de APK.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Tempelier
1st Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:
Mensen maken keuzes en dat sommige keuzes misschien niet de jouwe zijn is ook een kwestie van accepteren en respecteren. Ieder mens is nu eenmaal anders.
Vrij vertaald: U is van de categorie die eigenhandig, willens en wetens, meent zelf te moeten. mogen en kunnen bepalen wat wet is?

Welnu, amice: Welkom op aarde. Het willens en wetens (en dat is wat wij noemen onvoorwaardelijke opzet) in strijd met enig wettelijk voorschrift handelen brengt ons tot de conclusie dat er sprake kan zijn van een overtreding c.q. misdrijf.

Dat is uw keuze, maar kom aub niet janken als het bekende onheil in de vorm van een proces-verbaal, boete of anderszins uw deel zal zijn.
Dank je dat je het in de laatste zin het mijn keuze laat zijn. Jammer van de manier van reageren die je in eerste instantie doet. Dat is nou precies wat ik wilde zeggen met het stuk tekst. Bij het maken van een keuze hoort ook een consequentie, die je dan zelf draagt. Zeg ik ergens in mijn stuk tekst dat ik dat deel niet neem? Als ik er over loopt te jammeren heb je inderdaad een goed punt. Mij dit voorbarig al suggereren is weer erg jammer van je. Ik hoef niet opgevoed te worden door je.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Je telt vanaf nu voor twee, Tempelier ;-)
Tempelier
1st Gear member

Ben schreef:Beter 10x gewaarschuwd dan 1x 'goh dat wist ik niet' en een dikke boete.
Helemaal mee eens ben, daarom vind ik het ook prima om één keer je mening te geven.
Ben schreef:Je telt vanaf nu voor twee, Tempelier ;-)
Hehe!
MarioC70
6th Gear member

Tempelier schreef:Misschien een overbodige reactie, maar ik kan het toch niet laten.

Marioc70 ik snap best dat zoiets niet mag. Dus ik weet niet wat je met al je post probeert te bereiken? Mensen maken keuzes en dat sommige keuzes misschien niet de jouwe zijn is ook een kwestie van accepteren en respecteren. Ieder mens is nu eenmaal anders.
Een eigen mening en advies geven is helemaal top! daar is dit forum ook voor. Maar wat je in mijn ogen nu vooral aan doen bent is mensen proberen te overtuigen dat zoiets strafbaar is. Dit weten mensen vaak al lang als ze de keuze maken en is dus overbodig.
Komt het dan toch voor dat ze het niet weten , post dan één keer je mening en laat het dan hierbij. Scheelt je een hoop moeite, energie en tijd en mij de irritatie :wink:
Ik weet niet welke kant je op wil met deze opmerking,er werden vragen gesteld over het wel of niet verwijderen van het filter,daar heb ik antwoord op gegeven,niks meer en niks minder.
Wat een ieder daar mee doet,moet hij of zij natuurlijk zelf weten,daar ga ik niet over en ik dring ook mijn mening niet op.
En het is simpel,als ik zo,n auto keur en ik zie het,dan keur ik hem af,zo simpel is het..
En iemand de les proberen te lezen terwijl je er zelf geen verstand van hebt is natuurlijk niet echt slim.
Tempelier
1st Gear member

MarioC70 schreef:
Tempelier schreef:Misschien een overbodige reactie, maar ik kan het toch niet laten.

Ik weet niet welke kant je op wil met deze opmerking,er werden vragen gesteld over het wel of niet verwijderen van het filter,daar heb ik antwoord op gegeven,niks meer en niks minder.
Wat een ieder daar mee doet,moet hij of zij natuurlijk zelf weten,daar ga ik niet over en ik dring ook mijn mening niet op.
En het is simpel,als ik zo,n auto keur en ik zie het,dan keur ik hem af,zo simpel is het..
En iemand de les proberen te lezen terwijl je er zelf geen verstand van hebt is natuurlijk niet echt slim.
Persoonlijk kwam het opdringen van je mening / het halen van je gelijk wel zo op mij over. Een keuze kun je ook respecteren ondanks dat het niet jou keuze is. Goed om te lezen dat dit niet je bedoeling is. Dus no-hard feelings.
Jammer dat je in je laatste zin toch een snauw of veeg uit de pan moet geven. Ik probeer niemand de les te lezen en ik schrijf volgens mij ook nergens dat ik denk er meer verstand van te hebben? Daarnaast suggereer je ook dat ik er geen verstand van zou hebben terwijl je dit niet eens weet. Ik geef gewoon mijn mening en wil met het stuk aangeven dat je een keuze van mensen ook gewoon kan respecteren. Dat is de kant die ik op wil met het schrijven van het stuk.
MarioC70
6th Gear member

Het heeft niets met het halen van gelijk van doen,de wet is nu eenmaal zo.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Klaar
Gesloten

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”