na de problemen met de turbo, die er nu helemaal mee gestopt is, is mijn auto weer terecht gekomen bij de Volvo dealer in spanje.
Ik heb een leuke rekening gehad, van 2100 euro om de turbo te repareren.
Zo hebben ze aangegeven dat het vervangen van de turbo zeker 8,5 uur in beslag zal nemen, dan wel een paar uur meer.
Ik was zeer verbaasd mbt de tijd die hiervoor wordt gerekend.
8,5 uur!
Er werd mij verteld dat dit 'standaard' uren betreft, die voor heel europa gelijk zijn.
Zodoende heb ik volvo Amsterdam gebeld en volvo Alkmaar en die stonden mij zeer vriendelijk te woord en kwamen terug dat het vervangen van een turbo, code 25500 slecht 6,2 zou mogen bedragen.
Zo blijkt dus dat er manueel een goede 2,5 uur aan toegevoegd is.
(ook op de factuur volvo spanje, girona, staat code 25500)
Ook vertelde 1 van de volvo dealers mij dat ze meerdere klachten hadden ontvangen en dat het bekend was dat er gesjoemeld wordt met de facturen bij meerdere officiele dealers in spanje.
Als voorbeeld vertelde de dealer dat er e.a. aan een auto was gerepareerd. Dit betrof een Diesel auto en uiteindelijk werd de klant een reparatie van een benzine auto in rekening gebracht....
zodoende kwam zijn factuur een goede 800 euro duurder uit. helaas geen fictie maar een feit.
Ik dacht, laat ik dit even delen met jullie,
het zal wel weer tegen het zere been van Koidream zijn,
die of aan een identiteitscrisis lijdt of nog steeds niet wil geloven dat er in de zuidelijke landen een crisis is, en er in spanje een manana manana mentaliteit geldt, dan wel tranquilo trabajo....
anyway, het blijft dus feit dat je duurder uit kan zijn in spanje, dat zulke praktijken vaker voorkomen... en dat ze dus idd liever lui zijn dan moe...
zo hebben ze in dit welvarende land nogsteeds een siesta... die klaarblijkelijk gewoon op de klant zijn factuur komt te staan!
MVG
JW Eigeman
ERGEREN, OF DE REALITEIT?
BerichtGeplaatst: Wo 28 Aug, 2013 8:38 am (Geen onderwerp) Antwoord met citaatTerug naar boven
« jweigeman » :
Ja succes, liever lui dan moe.. Zyn ze hier in spanje..
...(blyft natuurlyk spanje, waar ze om 10 uur beginnen, om 11 uur koffie pauze hebben en van 13-1530 lunch pauze/siesta)...
Koidream:
Spijtig voor de problemen, zeker als je op vakantie bent. Maar aan dit soort uitspraken kan ik me dan weer ergeren.
Opgelicht in spanje
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Achteraf kijk je een koe in de k*nt maar: was er geen mogelijkheid om de auto af te laten slepen naar NL door de ANWB?
Hoe dan ook, het is in mijn beleving altijd het zgn "worst-case scenario" als je in het buitenland iets krijgt met de auto. Alhoewel ik daar in Duitsland en Scandinavië meer vertrouwen in heb dan in de zuidelijke landen.
Hoe dan ook, het is in mijn beleving altijd het zgn "worst-case scenario" als je in het buitenland iets krijgt met de auto. Alhoewel ik daar in Duitsland en Scandinavië meer vertrouwen in heb dan in de zuidelijke landen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Helaas voor jou te laat maar het is een wijze les, als het mogelijk is dus altijd proberen de auto naar Nederland te laten brengen en daar de reparatie te laten uitvoeren.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Auto naar Nederland is een optie die pas geldig is als er niet binnen enkele dagen gerepareerd kan worden ...
En hier kon blijkbaar wel een reparatie gedaan worden.
En hier kon blijkbaar wel een reparatie gedaan worden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Herb hetzelfde gehad maar dan in frankrijk. Een prijs voor een bobine van een V40 die exorbitant hoog was. Waarbij ze ook nog 8 uur aan expertise uren in rekening brachten. Kennelijk konden ze het niet vinden terwijl ik zelf al aangegeven had dat het de bobine was. Vonden ze het toch nog nodig ook de injectie na te kijken. Dit terwijl ik de diagnose zelf al gemaakt had.
(moest echter wel verplicht afgesleept worden langs de snelweg )
Maar kennelijk telt dat niet voor deze garage.
Heb dat ook vooraf al aan de ANWB alarmcentrale doorgegeven. Die grepen echter niet in. Het was hun partner.
Achteraf ook nog bij Volvo nederland geklaagd. Konden daar echter niets aan doen . het was ze bekend dat het gebeurde en de prijzen af konden afwijken werd er gezegd. Van de ANWB overigens wel achteraf excuses gehad en een gratis jaar reis en kredietbrief terug gekregen.
(moest echter wel verplicht afgesleept worden langs de snelweg )
Maar kennelijk telt dat niet voor deze garage.
Heb dat ook vooraf al aan de ANWB alarmcentrale doorgegeven. Die grepen echter niet in. Het was hun partner.
Achteraf ook nog bij Volvo nederland geklaagd. Konden daar echter niets aan doen . het was ze bekend dat het gebeurde en de prijzen af konden afwijken werd er gezegd. Van de ANWB overigens wel achteraf excuses gehad en een gratis jaar reis en kredietbrief terug gekregen.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- Paul
- Geartronic member
Ik vond de dealer in Girona erg goed, maar ja liep natuurlijk alleen door de showroom. Sterkte met de afhandeling
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- ovlov058
- 4th Gear member
Mijn Volvo is bij de vorige eigenaar in onderhoud geweest in Girona, hij heeft daar een buitenverblijf en vond het daar goedkoper.
Niet mooi als onbekende worden afgezopen :-x
Maar in spanje gebeurt dat geregeld, twee verschilende rekeningen, voor de spanjaarden en dubbel voor de buitelanders.
Dat is hier andersom en willen de "buitelanders" alles gratis 0X
Niet mooi als onbekende worden afgezopen :-x
Maar in spanje gebeurt dat geregeld, twee verschilende rekeningen, voor de spanjaarden en dubbel voor de buitelanders.
Dat is hier andersom en willen de "buitelanders" alles gratis 0X
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- mad
- 6th Gear member
Wanneer je in de zuidelijke landen bent, is het gewoon handig een Volvo-rijder op te sporen, die geef je € 25,00; je legt je probleem uit en laat hem alles voor je regelen... wij Nederlanders zijn veel te veel recht toe recht aan. Alles volgens het boekje. Dat lukt dus niet in de "zuidelijke contreien". En dan vraagt de Nederlander "wáárom dan niet....". Welaan, in Nederland eet je 's winters zuurkool, en dat is in Bulgarije of Spanje niet verkrijgbaar. Zoiets. Beetje flexibiliteit en inventiviteit doet wonderen. Een keer achter uit je strot gaan wanneer iets te duur is kán in de zuidelijke contreien. En dat MAG NIET BIJ ONS. Alles volgens de regeltjes...... bleh.
Dus: je bent niet opgelicht, je hebt je gewoon niet aangepast aan de gewoonten van het land en het volk, dús wordt je uitgemolken. Klaar. Eigen schuld
En by the way.... de crisis heerst in NL, het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Dus: je bent niet opgelicht, je hebt je gewoon niet aangepast aan de gewoonten van het land en het volk, dús wordt je uitgemolken. Klaar. Eigen schuld

XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 6th Gear member
Ik onderschrijf goede ervaringen in Duitsland.V70/2.4D/2003 schreef:Achteraf kijk je een koe in de k*nt maar: was er geen mogelijkheid om de auto af te laten slepen naar NL door de ANWB?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Harm, om nou te zeggen dat het zijn eigen schuld is, mwah, nee.
De oplichter zit toch echt in Spanje.
De oplichter zit toch echt in Spanje.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Wat een vreselijke vooroordelen over 'de zuidelijke landen' en ook zo lekker generaliserend. Typisch iets voor mensen die denken een land te kennen omdat ze er een keer op de camping hebben gestaan.
Gelukkig zijn in Nederland alle merkdealers, dus ook die van Volvo bijzonder integer zogezegd.
Nooit klachten, alle reparaties volledig volgens het boekje (!) en welhaast met de grootst mogelijke perfectie uitgevoerd.
De service en behandeling die ik krijg bij mijn Volvo-dealer in Badajoz (Spanje) staat op hetzelfde hoge niveau als die welke ik ondervind bij Harrie Arendsen in Doetinchem (al een aantal malen hiervoor door Volvo Nederland onderscheiden)
Gezien het feit dat velen in ieder geval de Spaanse dealer na deze ervaring zien als representatief voor 'de zuidelijke landen' concludeer ik uit mijn ervaringen in Badajoz dat mijn Spaanse Volvo dealer de beste is van 'de zuidelijke landen'.
O ja, daar moet ik werkelijk heel eerlijk in zijn: In Nederland worden buitenlanders nooit getild of uitgebuit ...... nee, dat gebeurt alleen in 'de zuidelijke landen' !
Welkom in Utopia.
Rob
Gelukkig zijn in Nederland alle merkdealers, dus ook die van Volvo bijzonder integer zogezegd.
Nooit klachten, alle reparaties volledig volgens het boekje (!) en welhaast met de grootst mogelijke perfectie uitgevoerd.
De service en behandeling die ik krijg bij mijn Volvo-dealer in Badajoz (Spanje) staat op hetzelfde hoge niveau als die welke ik ondervind bij Harrie Arendsen in Doetinchem (al een aantal malen hiervoor door Volvo Nederland onderscheiden)
Gezien het feit dat velen in ieder geval de Spaanse dealer na deze ervaring zien als representatief voor 'de zuidelijke landen' concludeer ik uit mijn ervaringen in Badajoz dat mijn Spaanse Volvo dealer de beste is van 'de zuidelijke landen'.
O ja, daar moet ik werkelijk heel eerlijk in zijn: In Nederland worden buitenlanders nooit getild of uitgebuit ...... nee, dat gebeurt alleen in 'de zuidelijke landen' !
Welkom in Utopia.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 1st Gear member
Ik ben in Juli in Fugueras naar de Volvo dealer geweest.
Ik moest 187€ betalen voor een batterij geplaatst voor een v50 1.6d
Weet niet of het veel duurder is als in Belgie.
Ik moest 187€ betalen voor een batterij geplaatst voor een v50 1.6d
Weet niet of het veel duurder is als in Belgie.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dat weet ik ook niet maar het uurloon/werkplaatstarief op mijn laatste rekening (11/2012) van mijn dealer was € 47 excl. 21% BTW.volvocarv50 schreef:Weet niet of het veel duurder is als in Belgie.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ook niet een beetje een taalprobleem? Er zijn nog genoeg Nederlanders die met IJsselmeer Duits op vakantie gaan en dan niet begrijpen waar het om gaat.
"Das ist zu teuer. Das kunnen wir uns nicht verurlauben".
"Das ist zu teuer. Das kunnen wir uns nicht verurlauben".
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht: