Motorservice vereist

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Motorservice vereist prijkt er regelmatig op mijn dashboard. De motor houdt in en als ik het pedaal dieper indruk neemt de snelheid alleen maar af. De melding verdwijnt spontaan of als ik de motor afzet en weer aanzet. De melding verschijnt eigenlijk alleen als ik op de snelweg rijd.

Het hele dashboard is er al eens uit geweest om de Canbus?? te bekijken. Daarna heb ik onder andere een nieuwe intercooler gekregen, een koprevisie gehad en een powerflush van de bak. De melding blijft echter een trouwe metgezel. Soms zijn er meer meldingen zoals: storing remsysteem, antiskid uitgeschakeld, etc. en soms vallen de meters uit.
Afgelopen week is er een nieuwe luchtmassa meter ingezet. Gisteren naar Friesland op en neer en op heen én terugweg de melding motorservice vereist.

Ik probeer er met de garage uit te komen, is 1 van de getipte garages hier op het forum ;). Maar heeft iemand misschien nog een gouden ingeving?

Dank en groeten
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Is de auto al eens uitgelezen bij de Volvodealer?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

lint schreef:Is de auto al eens uitgelezen bij de Volvodealer?
Niet bij de Volvo dealer lint. Wel door diverse andere specialisten. Zou dat nog iets toevoegen denk je?
Ik heb ook Obbe van Volvotuning proberen te strikken, alleen nog geen afspraak kunnen maken dichtbij.
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gast

Hier al eens gekeken www.ets1.nl/home.html , omdat je aangeeft dat de meters zomaar uitvallen.
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

AlexV70 schreef:Hier al eens gekeken www.ets1.nl/home.html , omdat je aangeeft dat de meters zomaar uitvallen.
Nou Alex dat lijkt wel wat. Zeker als ik het gastenboek bekijk. Ik ga volgende week es contact opnemen met Erich. Dank je.
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Schapekoppie schreef: Soms zijn er meer meldingen zoals: storing remsysteem, antiskid uitgeschakeld, etc. en soms vallen de meters uit.
Maar heeft iemand misschien nog een gouden ingeving?
Iets dergelijks had ik laatst met mijn V50 D5. Het probleem heb ik toen verholpen door alle connectoren van de CEM een paar maal los en vast te maken. Bij mij was slecht contact in het CAN systeem waarschijnlijk de oorzaak. Op de CEM komen een aantal van deze CAN aansluitingen bij elkaar.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Henielma schreef:
Schapekoppie schreef: Soms zijn er meer meldingen zoals: storing remsysteem, antiskid uitgeschakeld, etc. en soms vallen de meters uit.
Maar heeft iemand misschien nog een gouden ingeving?
Iets dergelijks had ik laatst met mijn V50 D5. Het probleem heb ik toen verholpen door alle connectoren van de CEM een paar maal los en vast te maken. Bij mij was slecht contact in het CAN systeem waarschijnlijk de oorzaak. Op de CEM komen een aantal van deze CAN aansluitingen bij elkaar.
Mijn garage heeft dat al eens gedaan Henielma.
Ik wil het best zelf nog eens proberen. Is dat moeilijk? Zijn er instructie video's? Ik heb gegoogled maar kan ze niet vinden.
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Bij de V50 is het niet moeilijk te doen. Daar zit de CEM in de cabine boven de voeten van de bijrijdersplaats. Bij een 440 is dat ook zo. Waar die bij de V70 zit weet ik echt niet maar het zou zo maar op dezelfde plaats kunnen zijn. Als je hem gevonden hebt dan kan je hem loshalen en de connectoren los en weer vast maken. Even bekijken en dan wijst zich dat vanzelf denk ik.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Henielma schreef:Bij de V50 is het niet moeilijk te doen. Daar zit de CEM in de cabine boven de voeten van de bijrijdersplaats. Bij een 440 is dat ook zo. Waar die bij de V70 zit weet ik echt niet maar het zou zo maar op dezelfde plaats kunnen zijn. Als je hem gevonden hebt dan kan je hem loshalen en de connectoren los en weer vast maken. Even bekijken en dan wijst zich dat vanzelf denk ik.
Net een berichtje ontvangen van dhr. Erich. Ik blijf er even af en laat een VIDA uitlezing maken.

Houd jullie op de hoogte.
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

De Cem zit bij de V en XC70's bij de bestuurder links voor onder het dashboard.
Redelijk makkelijk te demonteren door de kleine afdekplaat (3x torx) weg te halen, de cem zelf zit in een beugel geklikt.
De grote connector zit met een m6 boutje vast.

Ik verwacht echter niet dat daar je probleem zit.
Mocht je in de buurt van Uden komen kan ik de auto natuurlijk altijd ook even uitlezen. (hieraan zijn geen kosten verbonden)

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Henielma schreef:
Schapekoppie schreef: Soms zijn er meer meldingen zoals: storing remsysteem, antiskid uitgeschakeld, etc. en soms vallen de meters uit.
Maar heeft iemand misschien nog een gouden ingeving?
Iets dergelijks had ik laatst met mijn V50 D5. Het probleem heb ik toen verholpen door alle connectoren van de CEM een paar maal los en vast te maken. Bij mij was slecht contact in het CAN systeem waarschijnlijk de oorzaak. Op de CEM komen een aantal van deze CAN aansluitingen bij elkaar.

Is de modificatie van de ruitensproeier pomp al gedaan?,er kan namelijk ruitensproeier vloeistof in de kabelboom lopen..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

@Obbe, dank voor het aanbod. En daar ligt inderdaad het probleem ws niet. Ik begrijp dat er 2 netwerken zijn. Het lage CAN snelheidssignaal netwerk en het hoge CAN snelheidssignaal netwerk. Ik begrijp dat beiden aangestuurd worden door een aparte CEM en geen relatie met elkaar hebben. Ik denk te begrijpen dat "motorservice vereist" altijd gerelateerd is aan hoge CAN. Deze is namelijk gekoppeld aan de motor.

@Mario, dank je. De moeite waard om naar te kijken. Ik zou dat zelf moeten kunnen zien lijkt mij, vocht onderaan de ruitensproeierpomp. Ik ga straks even kijken.
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Kleine update:
Inmiddels weer op en neer naar Friesland geweest... zonder enige storing! :)
Geen "motorservice", geen uitvallende meters, geen bonken onder de auto vandaan, geen antiskid, niets.

Mogelijk heeft de nieuwe luchtmassameter toch geholpen? Ik heb begrepen van een andere garage dat dat ding wel degelijk stuk kan en dat dat best regelmatig voorkomt.

Ik ga vanmiddag weer een wat langer stuk rijden en dinsdag weer naar Friesland op en neer. Laat het weten.

@MarioC70, heb geen lekkage van de ruitensproeier vloeistof kunnen constateren. Zit best diep allemaal en kan er moeilijk bij. Ik vraag de garage als ik daar weer terecht kom.

Overigens ben wel aan een nieuwe turbo toe helaas :(
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Hoezo aan een nieuwe turbo toe?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Duur auto'tje zo...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Turbo is slecht. Ik merk dat zelf ook wel. Veel fluiten, ook als ie warm is. Bouwt heel langzaam druk op.
Bij de revisie van de kop is het ook geconstateerd. Toen hebben we het niet gedaan.

Ja joh, ik zou er zelf wel wat meer verstand van willen hebben. Voel mezelf ook wel eens een wandelende portemonnaie. Heb hem wel voor een gunstige prijs gekocht (denk ik) dus verzacht de pijn wel een beetje ;)
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Turbo,s fluiten nu eenmaal wel is,opzich is daar niks mis mee.
Ik zou hem eens uitgebreid laten uitlezen bij een dealer.
Of uitlezen tijdens een proefrit,dan komen de storingen van de turbo er wel uit..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Niet gewoon een slang hmet een een klein lek? Dat laat ook een harder fluitje horen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Schapekoppie schreef:Kleine update:
Inmiddels weer op en neer naar Friesland geweest... zonder enige storing! :)
Geen "motorservice", geen uitvallende meters, geen bonken onder de auto vandaan, geen antiskid, niets.

Mogelijk heeft de nieuwe luchtmassameter toch geholpen? Ik heb begrepen van een andere garage dat dat ding wel degelijk stuk kan en dat dat best regelmatig voorkomt.

Ik ga vanmiddag weer een wat langer stuk rijden en dinsdag weer naar Friesland op en neer. Laat het weten.

@MarioC70, heb geen lekkage van de ruitensproeier vloeistof kunnen constateren. Zit best diep allemaal en kan er moeilijk bij. Ik vraag de garage als ik daar weer terecht kom.

Overigens ben wel aan een nieuwe turbo toe helaas :(
Heen en terugreis naar Frl leverde bij heen- en terugweg weer kort (30 seconden) een melding "motorservice vereist". Gaat dan in de noodloop van 110km/u. Weer naar de garage. Uitlezen gaf een foutmelding in de buurt van de turboregelklep. Die is vervangen. Daarna is de turbo nog vervangen. Die was aan het einde. Zat veel speling in en schoepen waren niet te best meer.
Een aantal keer mee gereden en het rijdt weer als een zonnetje. Ook de bak schakelt soepeler lijkt het wel.
Vrijdag weer meer km's en dan laat ik het wel weer weten.

@MarioC70; de garage heeft geen lekkage van ruitensproeier vloeistof opgemerkt.

Oh ja, ik las in een andere thread dat het verstandig is om een bak nog een keer te laten flushen als er de 1ste keer rommel in de olie zat. Klopt dit?
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

:) Vrijdag en vandaag in totaal 800 km gereden. Geen problemen meer. Geen meldingen. Ondanks de harde wind en regen heerlijk ontspannen gereden. Want dat kun je zeker in een Volvo.

Nu trouw de onderhoudsbeurtjes laten uitvoeren en misschien de bak nog een keer laten flushen. Zie mijn vorige post.

Oh ja, ik las in een andere thread dat het verstandig is om een bak nog een keer te laten flushen als er de 1ste keer rommel in de olie zat. Klopt dit?
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”