Hello, iedereen,
Ik ga binnenkort een mooie V70 kopen (aparte topic volgt), die is zo goed als vol, maar toch heb ik een aantal vragen m.b.t. achteraf inbouwen van verschillende onderdelen. Er ontbreken namelijk een aantal opties, waar ik al lang aan gewend ben.
Wat ik er nog (als het kan) bij wil:
- achteruitrijcamera
- parkeersensoren voor
- afneembare trekhaak
- schuifdak
- keyless entry + start (of alleen start?)
(Kom van Prius, bijna alles zit er standaard op...)
Heeft iemand ervaring met achteraf inbouwen van deze dingen?
Bij de dealer lijkt het een beetje prijzig, de hardware (camera's, sensoren e.d.) zijn makkelijk te kopen, instructies voor installatie zijn ook beschikbaar via Volvo, dus (goedkopere) installatie door een ander zou mogelijk moeten zijn. Zijn er adressen, waar ik een alternatieve prijsopgave hiervan kan opvragen?
Wat schuifdak betreft, heb ik tot nu toe alleen slechte ervaringen gelezen (vooral lekages), ook met Webasto, die door de dealer wordt aangeraden. Heeft iemand hier goede ervaringen met die daken?
Bij voorbaat dank voor antwoorden!
V70: achteraf inbouwen camera/trekhaak - bij de dealer of..?
-
- 5th Gear member
Camera + sensoren + haak = uiteraard mogelijk
Schuifdak + keyless = no go
Af fabriek heeft een V70 zonder schuifdak een andere dakplaat. Zou daar omwille van de veiligheid niet in gaan zagen. Originele s/k dak is ook niet geweldig, zit te ver naar achteren, maakt lawaai en kost hoofdruimte.
Keyless zijn andere portiergrepen, en zenders her en der. Zou me ook daar niet aan wagen.
Schuifdak + keyless = no go
Af fabriek heeft een V70 zonder schuifdak een andere dakplaat. Zou daar omwille van de veiligheid niet in gaan zagen. Originele s/k dak is ook niet geweldig, zit te ver naar achteren, maakt lawaai en kost hoofdruimte.
Keyless zijn andere portiergrepen, en zenders her en der. Zou me ook daar niet aan wagen.
- den toerist
- 5th Gear member
Ik sluit me aan bij het oordeel van Thom,
Camera is in principe niet echt nodig, eerder een leuk gaget.
Sensoren vooraan zijn nuttig, deze mis ik ook op onze V70. (nu is het wat gokwerk)
Afneembare trekhaak is handig.
Schuifdak zou ik zeker nooit achteraf laten inbouwen, daar je de dak structuur ( eventueel een veiligheidsbalk) ondermijnd.
Keyless is ook eerder een leuk gaget.
Camera is in principe niet echt nodig, eerder een leuk gaget.
Sensoren vooraan zijn nuttig, deze mis ik ook op onze V70. (nu is het wat gokwerk)
Afneembare trekhaak is handig.
Schuifdak zou ik zeker nooit achteraf laten inbouwen, daar je de dak structuur ( eventueel een veiligheidsbalk) ondermijnd.
Keyless is ook eerder een leuk gaget.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992